matematykaszkolna.pl
dowody Bartek: https://matematykaszkolna.pl/strona/3182.html A czy moja metoda jest okej? 250 + 1 + 250 −1 < 226 /2 250 +1 +250 −1 < 252 2*(150 + 150)<252 2*250 < 252/*2
 252 
250 <

 21 
250 < 252−1 250 < 251 Ja to zrobiłem właśnie tak i wydaje mi się, że moja metoda jest jaśniejsza. Ale czy poprawna?
1 wrz 14:46
Basia: nie; (a+b)2 ≠ a2+b2
1 wrz 14:48
Bartek: Tsa...tak właśnie myślałem.
1 wrz 14:52
Bartek: Wiesz co Basiu? Nie wiem czy jest sens bym przepisywał rozwiązanie z tego linku? Chodzi mi jednak o przedostatnią linię z pierwiastkiem. Jest tam nagle "<" zamiast "=" i brakuje "−1" z pierwiastka. Nie bardzo rozumiem dlaczego zostało akurat takie coś zastosowane? To znaczy: z czego wynika akurat takie posunięcie? Bo wydawało mi się, że to jest trochę takie rozwiązanie na zgaduj zgadula.
1 wrz 14:56
Basia: pomysł jest dobry podnieś obustronnie do kwadratu, ale poprawnie L2 = 250+1 + 2250+1250−1 + 250 − 1 = 2*250 + 22100 −1 < 251 + 22100 = 251+2*250 = 251+251 = 2*251 = 252 = P2 ponieważ L,P > 0 to L2 < P2 ⇒ L < P
1 wrz 14:59
Basia: bo 2100 − 1 < 2100
1 wrz 15:00
Bartek: Okej, dziękować, rozumiem. Ech ten mój powolny schematyczny umysł. Znaczy dużo rozumiem, ale schematami...niestety.
1 wrz 15:09