matematykaszkolna.pl
Mam kila do was kilka pytań związanych z zadaniami z wartości bezwzględnej z tej kamczatka: Mam kila do was kilka pytań związanych z zadaniami z wartości bezwzględnej z tej strony, podam link: https://matematykaszkolna.pl/strona/1807.html 1.Czemu w przykładzie ||x−3| − 5| ≥ 2 liczbę −5 traktuję się bez zmiany znaku skoro jest w wartości bezwzględnej ? 2.Czemu w przykładzie 3|2x + 1| + |6 − 2x| < 11 oblicza się: 2x + 1 ≥ 0 , a już 2x + 1 < 0 to nie ? Dzięki.
17 lip 16:49
aniabb: 1. a czemu miałabyś zmieniać znak składowej? wystarczy że zmieniasz znak wyniku 2. bo oczywistym jest że skoro policzyli ≥0 to ten drugi czyli <0 to reszta
17 lip 17:55
kamczatka: 1.Bo to jest w wartości bezwzględnej | | 2. Już wiem.
17 lip 18:00
fx: Po prostu trzeba załapać, że nierówność musi opisać cały zbiór ℛ − jeśli jeden przedział to liczby < 5 to drugi musi być ≥ 5 bo chcemy opisać cały zbiór ℛ.
17 lip 18:05
kamczatka: nie kapujeemotka
17 lip 18:40
Kocham kobiety : ja też nie emotka
17 lip 18:41
aniabb: skoro wartość bezwzględna to w wyniku zmieniasz znak, a nie zmieniasz wartości składowych wyrażenia czyli : | ala ma kota | = 1 tzn ala ma kota = 1 lub ala ma kota = −1 ale nie znaczy to że ala ma psa =1 więc ||x−3| − 5| = 2 to jest |x−3| − 5 = 2 lub |x−3| − 5 = −2
26 lip 07:32
pigor: .... , a skąd od razu bez zbędnego pisania tego co poniżej, ta alternatywa w poście powyżej ; ano z definicji wartości bezwzględnej, bo |2|= 2 lub |−2|=2, czyli tu |x−3|−5= 2 lub −(|x−3|−5)= 2 /*(−1) ⇔ |x−3|−5=2 lub |x−3|−5=−2 . ... emotka
26 lip 16:10