matematykaszkolna.pl
II. Geometria analityczna. lewy: 2. Dane są punkty: A = (−2, −8), B = (4, 4), C = (−3, 5). Wykonaj polecenia: a) znajdź równanie prostej AB, b) znajdź równanie symetralnej odcinka AB, c) znajdź równanie środkowej trójkąta ABC poprowadzonej z wierzchołka
24 cze 01:12
bezendu: rysunek a) −2a+b=−8 / *(−1) 4a+b=4 2a−b=8 4a+b=4 6a=12 a=2 4*2+b=4 8+b=4 b=−4 y=2x−4 b) (x+2)2+(y+8)2=(x−4)2+(y−4)2 (x+2)2+(y+8)2=(x−4)2+(y−4)2 x2+4x+4+y2+16y+64=x2−8x+16+y2−8y+16 4x+4+16y+64=−8x+16−8y+16 24y=−12x−36 /24
 1 3 
y=−

x−

 2 2 
24 cze 07:15
bezendu: c) którego wierzchołka? sprecyzuj
24 cze 07:17
Gustlik: Bezendu, zrobiłeś trochę dookoła swiata. Najprościej wektorami: A = (−2, −8), B = (4, 4), C = (−3, 5) ad a) AB=[4−(−2), 4−(−8)]=[6, 12]
 12 
a=

=2
 6 
y=2x+b podstawiam wsp. np. B: 4=2*4+b 4=8+b b=−4 Odp. y=2x−4 ad b) Współczynnik kier. symetralnej a2=−U{1]{2} (war. prostopadłości) y=−U{1]{2}x+b A = (−2, −8), B = (4, 4), C = (−3, 5) Liczę środek AB:
 −2+4 −8+4 
S=(

,

)=(1, −2)
 2 2 
−2=−U{1]{2}*1+b −2=−U{1]{2}+b
 1 
b=−1

 2 
 1 
Odp. y=−U{1]{2}x−1

 2 
24 cze 14:02
bezendu: Gustlik masz 100% racji, że wektorami jest prościej ale nie byłem pewny i dlatego zrobiłem ''tradycyjnie'' emotka
24 cze 14:23
pigor: ..., Dane są punkty: A = (−2, −8), B = (4, 4), C = (−3, 5). Wykonaj polecenia: a) znajdź równanie prostej AB, b) znajdź równanie symetralnej odcinka AB, −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− no to może jeszcze tak : b) AB= [4+2, 4+8]= [6,12]= 6 [1,2] i SAB=(12(−2+4)),12(−8+4))= (1,−2) ⇒ ⇒ sAB : 1(x−1)+2(y+2)=0 ⇔ x+2y+3=0 − szukane równanie symetralnej sAB, wtedy np. tak : a) AB : 2(x−4)−1(y−4)=0 ⇔ 2x−y−4=0 − szukane równanie prostej AB. ... emotka
24 cze 14:58
Gustlik: Pigor, masz rację tylko w szkole nie przerabia się tych "Twoich" wzorów nawet na rozszerzeniu. A szkoda...emotka
25 cze 14:52
pigor: a dlaczego nie może warto pokazać to zainteresowanym uczniom np. tak : jeśli p: Ax+By+C=0 i (xo,yo)∊p, czyli Axo+Byo+C=0 ⇒ C= −Axo−Byo i Ax−Axo+By−Byo= 0 ⇒ A(x−xo)+B(y−yo)= 0 − równanie prostej przez 1 punkt . emotka −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− czy to takie trudne dla obecnych nauczycieli (niech oleją podstawę, czy jak to gawno się nazywa) ; stąd jak znalazł np. A(x−xo)+B(y−yo)+C(z−zo)=0 − równanie płaszczyzny przez 1 punkt w 3D itp. analogie potrzebne na studiach,
25 cze 22:10