matematykaszkolna.pl
rozwiąż równanie kula: Proszę o pomoc w rozwiązaniu. Rozwiąż równanie.
3x−1 x−7 


=0
x 2x−4 
20 cze 11:19
wredulus_pospolitus: założenia drugi ułamek na prawo i mnożysz na krzyż wszystko na jedną stronę i masz wielomian kwadratowy liczysz Δ oraz x1 i x2 sprawdzasz z założeniami piszesz odpowiedź
20 cze 11:27
kula: ale gdzie ten ułamek drugi mam dać zamiast tego zera czy jak?
20 cze 11:34
wredulus_pospolitus: a−b = 0 .... a = +b
20 cze 11:35
kula:
 1 
pierwszy ułamek wyszła

dobrze>?
 3 
20 cze 11:38
kula: ale co dalej
20 cze 11:39
kula: zrobiłem na krzyż wszystko i mi wyszło x=0,5. Powisz mi czy dobrze
20 cze 11:50
PW: Sam sprawdź:
3•0,5−1 0,5−7 


=
0,5 2•0,5−4 
20 cze 12:06
5-latek: Pewnie zle ale spawdzmy. najpierw zalozenie x≠0 i 2x−2≠0 to x≠ policz teraz robimy to co podpowiedzial wredulus pospolitusemotka
3x−1 x−7 

=

teraz mnozymy na krzyz i mamy
x 2x−4 
(3x−1)(2x−4)=x(x−7) wymnoz nawiasy potem wszystko na lewa strone i przyrownaj do 0 Wyjdzie rownanie kwadratowe wiec je rozwiaz i na koncu sprawdz czy rozwiazania naleza do sziedziny Wiec rozwiazuj tutaj . Sprawdzi sie . https://matematykaszkolna.pl/strona/1695.html pocwicz tutaj rozwiazywanie rownan wymiernych
20 cze 12:10
kula: wogóle tam nie ma być równa sie tylko − między ułamkami i ma się równać 0
20 cze 12:16
kula: dobra to ja zrobie a wy sprawdzicie czy dobrze. ok?
20 cze 12:19
PW: kula, a rozumiesz, że jak x−a=0, to to samo co x=a − bo jeśli nie rozumiesz, to nie ma o czym mówić.
20 cze 12:20
wredulus_pospolitus: kula ... zrozum
a c a c a c 


= 0 <=>

= 0 +

<=>

=

b d b d b d 
to tak samo jak: 5−x = 0 <=> 5 = x !
20 cze 12:21
kula: (3x−1)(2x−4)=x(x−7) 6x−12x−2x+4=x2−7x 6x−12x−2x+4−x2+7x=0 −x2−1x+4=0 Δ=(−1)2−4*(−1)*4=1+16=17
20 cze 12:26
kula: to rozumiem, ale to zadanie jest trudne nie wiem czy dobrze je robie, bo nawet nie mam w zeszycie podobnego przykładu żeby sie na nim oprzeć
20 cze 12:29
kula: ej no weźcie
20 cze 12:35
wredulus_pospolitus: źle wymnożona lewa stron
20 cze 12:36
PW: 6x2−12x−2x+4=x2−7x 5x2−7x+4=0
20 cze 12:37
kula: ahaa no to takie buty a widzisz tego nie zauważyłem, czyli potem delte i x?
20 cze 12:38
kula: ej to wyjdzzie delta na minusie!
20 cze 12:40
wredulus_pospolitus: no i jaki z tego wniosek wtedy
20 cze 12:47
kula: brak rozwiązania. To tyle pracy żeby sie dowiedzieć że brak rowiązania? Pytam Co Z Tą Matmą
20 cze 12:52
kula: ale dziękuję za wszystkie odpowiedzi, jesteście mistrzami.
20 cze 12:53
PW: Piękna Ci Jest i Pełna Powabu
20 cze 12:54
wredulus_pospolitus: informacja o tym, że nie ma rozwiązania to bardzo ważna informacja emotka
20 cze 12:54
wredulus_pospolitus: Matematyka jest jak ideał Kobiety seksowna, zmysłowa ... i w dodatku − logiczna
20 cze 12:55
kula: to się z nią ożeńemotkaemotkaemotka:
20 cze 12:56
kula: a jak bym jeszcze potrzebował waszych mądrości to sie odezwe i mam nadzieje ze na was trafie
20 cze 12:58
5-latek: Zycze CI tego samego bo jak sie ozenisz zle to bedziesz mial potem przechlapane emotka
20 cze 13:00