matematykaszkolna.pl
. asdf: rysunekWitam Znaleźć rzut punktu P0=(−1,2,0) na prostą l: x=y=z l: x=y=z, n = [1,1,1], postać parametryczna: x=t y=t z=t szukany punkt ma więc współrzędne: B(t,t,t) wektor AB = [t+1,t−2,t] wektor AB⊥ n ⇔ AB ◯n = 0 ⇒ [t+1,t−2,t]◯[1,1,1] = 0 ⇒ t+1 + t − 2 + t = 0
 1 
⇒ 3t − 1 = 0 ⇒ 3t = 1 ⇒t =

 3 
 1 1 1 
szukany punkt ma współrzędne B(

,

,

), tak? emotka
 3 3 3 
17 cze 01:07
pigor: ..., tak, dobrze. ale możesz też np. tak : 1(x+1)+1(y−2)+1(z−0)=0 ⇔ x+y+z−1=0 − równanie płaszczyzny ⊥−ej do danej prostej, więc przez punkt Po'=(x,y,z)= (t,t,t)= ? ⇒ ⇒ t+t+t−1= 0 ⇔ 3t=1 ⇔ t=13Po'= (13,13,13) . ... emotka
17 cze 01:33
asdf: o, szybszy sposób emotka dzięki emotka Jeszcze mam takie : Obliczyć odległość prostej l1: x = 2+t y = −3+2t, z = 2−t od płaszczyzny 2x+y+4z = 0, jakie jest polozenie prostej wzgledem plaszczyzny? jak to rozwiazac?
17 cze 01:48
asdf: rysunekmam więc tak: l1: x=2+t, y = −3+2t, z = 2−t π: 2x + y + 4z = 0 v = [1,2,−1], P0(2,−3,2) n = [2,1,4] jeżeli v ⊥ n ⇒ v◯n = 0 ⋀ l1 || π v◯n = [1,2,−1] ◯[2,1,4] = 2+2−4 = 0 ⇒ są równoległe a jak obliczyć odległość? podobnie jak w zadaniu wyżej obierając sobie punkt P0(2,−3,2), za płaszczyznę 2x + y + 4z = 0, czyli mam układ równań: x = 2t + 2 y = t−3 z = 4t + 2 2x + y + 4z = 0 z tego policzyć punkt współrzędne P1 i z wektora P0P1 odczytać jego odległość?
17 cze 01:59
asdf: z obliczeń wyszlo i: 2(2t + 2) + (t−3) + 4(4t+2) = 0 4t + 4 + t − 3 + 16t + 8 = 0 21t + 9 = 0
 −9 
t =

 21 
 −18 + 42 
x =

 21 
 −9−63 
y =

 21 
 −36 + 42 
z =

 21 
 −18 + 42 −9−63 −36 + 42 
P1 = (

,

,

)
 21 21 21 
P0P1 = [a1 , a2 , a3 ] |P0P1| = a12 + a22 + a32 P.S nie bawiłem się w skracanie i rachunki na ułamkach. Nie pomogłoby to w sprawdzaniu, a do liczenia służy kalkulator.
17 cze 02:05
asdf: ?
17 cze 10:50
asdf:
17 cze 15:22
asdf: emotka))))))))
17 cze 15:47
asdf: bump11111!111jedenjedenjeden111
17 cze 17:20
polsl: studiujesz na politechnice śląskiej? zadania z AMIALu?
17 cze 17:24
asdf: na Politechnice Szczecińskiej.
17 cze 17:30
asdf: jojo
17 cze 19:15
pigor: ..., nie ma chętnych, to powiem jak ja to widzę, otóż : l1 || π : 2x+y+4z i Po∊ l1 ⇒ odległość l1 od π, to to samo, co odległość Po=(2,−3,2) od π : 2x+y+4z= 0, a więc przechodząc z wymiaru 2D na.poziom ... emotka 3D masz analogiczny wzór, ale na na odległość punktu nie od prostej Ax+By+C=0, tylko od płaszczyzny Ax+By+Cz+D=0, a więc u ciebie :
 |2*2+1*(−3)+4*2| |4−3+8| 
d=

=

=
 22+(−3)2+42 4+9+16 
 9 
=

=92929 − szukanadległość, no i tyle . ... emotka
 29 
17 cze 19:45
asdf: a moje jest źle?
17 cze 20:35
asdf: .
17 cze 21:31
asdf: .
18 cze 16:28
pigor: ja ci nie odpowiem, bo nie wiem, może idź na konsultacje, lub na ćwiczeniach podyskutuj o tym .emotka
18 cze 16:34
asdf: jutro dopiero mam matme, się spytam (to i tak materiał do przodu więc az takie potrzebne to nie jest a odświeżyć raz kiedy nie problem − może ktoś to umie emotka )
18 cze 16:35
Vizer: Metoda wydaje się dobra asdf geometrię można interpretować na 100 różnych sposobów, niektóre lepsze, niektóre gorsze, np. rozwiązanie pigora jest lepsze, bo nie wymaga tyle kombinowania, A jak doszedłeś do wyniku, to powinieneś dostać to co pigor, wtedy dowiesz się czy na pewno wszystko masz dobrzeemotka
18 cze 17:19
asdf: Właśnie chodzi mi tylko o sam sposób rozwiązania (ktory okresla czy to rozumiem) emotka Już nie będę tego liczyc bo po co emotka Dzieki.
18 cze 19:45
Vizer: Nie wiem czy znalazłeś tą stronkę, ale fajnie opisane są te rzeczy, krok po kroku : http://oen.dydaktyka.agh.edu.pl/dydaktyka/matematyka/a_matem_1_rok/
18 cze 19:51
asdf: emotka Fajna! Dzięki emotka
18 cze 20:03
αβγδπΔΩinnerysuję
Φεθμξρςσφωηϰϱ
±
imię lub nick
zobacz podgląd
wpisz,
a otrzymasz
5^252
2^{10}210
a_2a2
a_{25}a25
p{2}2
p{81}81
Kliknij po więcej przykładów
Twój nick