matematykaszkolna.pl
elementy statystyki-różne Agata: Mogłabym prosić o wskazówki do rozwiązań tych zadań? 3. Na podstawie losowej próby w populacji o normalnym rozkładzie cechy wykazano, że średnia wysokość kobiet (n=15) w tej populacji wynosi 155 cm, i wariancja = 5,0 cm, a u mężczyzn (n= 14) średnia wynosi 174 cm i wariancja = 9 cm. Jakie testy statystyczne należy wykonać, aby sprawdzić hipotezę, że w uzyskanej próbie mężczyźni są istotnie statystycznie wyżsi od kobiet? Jaka jest liczba stopni swobody dla odczytu testowych wartości krytycznych? (Uwaga: Nie wykonuj obliczeń!) 5. Zakupiliśmy nasiona, których producent gwarantował 85% kiełkowalności. Z próby losowej n =10 nasion wykiełkowało 6 nasion. Czy istnieją podstawy do kwestionowania uczciwości producenta? Przeprowadź wnioskowanie statystyczne z wykorzystaniem rozkładu dwumianowego. Jeśli tak, to jaki popełniamy błąd I rodzaju? 6. Producent dostarcza partię jabłek, w której procent uszkodzonych nie może przekroczyć 98%. Losowo pobraliśmy 200 jabłek i stwierdziliśmy 10 uszkodzonych. Czy mamy podstawy do twierdzenia o nieuczciwości dostawcy na poziomie istotności 5%? Wykonaj test jakości z wykorzystaniem rozkładu standaryzowanego z. Gdy odrzucimy hipotezę zerową o uczciwości producenta, to jaka jest wielkość błędu I rodzaju? 8. 111 myszy podzielono losowo na dwie grupy: 57, które otrzymały szczepionkę i 54 kontrolne, bez szczepionki. Obydwie grupy zarażono bakterią i po pewnym czasie uzyskano wynik: 14 martwych i 43 żywych z grupy zaszczepionych i 25 martwych i 29 żywych z grupy kontrolnej. Skonstruuj tablicę dwupolową i przeprowadź test chi−kwadrat dla oceny wpływu szczepionki na przeżywalność myszy. Z góry dziękuję
16 cze 16:19