matematykaszkolna.pl
badanie monotoniczności maq: Zbadaj, czy poniższa funkcja jest malejąca czy rosnąca: f(x) = −7x + 32
11 cze 20:57
...: wykresem tej funkcji jest prosta o wsp. kierunkowym −7 .... zatem? −emotka
11 cze 20:59
maq: jestem w pierwszej klasie i na razie rozwiązujemy to x1<x2 i badamy znak różnicy wiesz może?
11 cze 21:00
...: no więc badaj −emotka
11 cze 21:03
maq: zbadałem i wyszło mi coś takiego: (−7x+32)−(−7x+32)= −7x+32+7x−32 = 0 funkcja stała to jest? jeżeli funkcja stała, to nie może być, bo mogą być tylko malejąca lub rosnąca.
11 cze 21:05
PW: Z definicji pokazać, że rosnąca, to wziąć dowolne x1<x2 należące do dziedziny funkcji i pokazać, że f(x1)<f(x2) niezależnie od wyboru punktów spełniających nierówność x1<x2. Podobnie malejąca: jeśli uda się pokazać, że x1<x2⇒f(x1)>f(x2) niezależnie od wyboru itd, Na pewno idzie o wykonanie takiego ćwiczenia, a nie skorzystanie z gotowego twierdzenia o funkcji liniowej. W poleceniu jest "zbadać".
11 cze 21:07
PW: Błąd polega na wzięciu dwóch jednakowych iksów, a miały być różne − sam piszesz, że x1<x2.
11 cze 21:08
maq: ale ja jestem głupi, rzeczywiście dzięki PW emotka
11 cze 21:09