matematykaszkolna.pl
pierwiastek równania Mateusz: pierwiastkiem równania 5/x+2 = 3 jest liczba ?
28 maj 23:29
Vizer: x + 2 ≠ 0 x ≠ −2 5 = 3(x + 2) 5 = 3x + 6 3x = −1
 1 
x = −

 3 
28 maj 23:32
Mateusz: dzieki emotka
28 maj 23:36
Krzysiek :
 5 
A jak bedzie np taki zapis

+2=3 bo tez moge to tak odczytac ?
 x 
29 maj 10:26
Garth:
5 

+ 2 = 3
x 
5+2x=3x x=5
29 maj 10:27
Krzysiek : I teraz Mateusz widzisz jak wazny jest zapis emotka
29 maj 10:32
xx: Zapis Mateusza poprawnie odczytany to:
5 

+ 2 =3
x 
i tylko tak, inaczej być nie może!
29 maj 10:39
aniabb: chyba że uwzględni się, że nawiasy są uczniom, w takich przypadkach, zupełnie obce
29 maj 11:20
Mateusz:
 5 
Jak nie moze?

=3 moze i to jak najbardziej
 x+2 
29 maj 11:27
Garth: @Mateusz, ale wtedy musialby to byc zapis 2/(x+2)=3
29 maj 11:30
Mateusz: Jakby ktoś programował np w C++ to prawdopodobnie zwracałby uwage na zapis przykład w C++
 ab+c 
x=

a−b
 a*c 
poprawny zapis tego wyrazenia: x=((a*b+c)/(sqrt(a)*c))*a−b; a klasyczny błąd
 a*b+c 
x=(a*b+c)/sqrt(a)*c))*a−b; to wyrazenie policzy mi cos takiego:

*c*a−b
 a 
29 maj 11:33
aniabb: taki ułamek powinien być zapisany 5/(x+2)=3, a zapis 5/x+2 = 3 to tylko tak jak xx:
29 maj 11:33
Mateusz: Musiał albo i nie na stronie jest samouczek z przykładami wpisywania wzorów i wyrażeń a tak to wiesz trzeba sie domyslac bo nie wiadomo tak naprawde o co chodzi autorowi
29 maj 11:35
aniabb: ale jak ktoś chce być poprawnie zrozumiany to powinien poprawnie zapisywać emotka niezależnie czy ma to odczytać komputer czy inna osoba ... potem mamy takie kwiatki jak w niektórych ustawach
29 maj 11:35
aniabb: matematyka jest dla humanistów nauką precyzji zapisu .. żeby nie trzeba było się domyślać co autor miał na myśli..
29 maj 11:41