matematykaszkolna.pl
zadanie Katie: http://oi41.tinypic.com/33vg1zp.jpg, błagam pomozcie mi z tymi zadaniami, potrzebuje ich na poniedziałek, proszę o dokładne wyjaśnienie krok po krokuemotka.
3 maj 23:42
I've done the Harlem Shake: Zrób jakieś lepsze zdjęcie.
3 maj 23:45
Katie: niestety nie mam takiej mozliwości, ale jak sie powiekszy w nowym oknie to lepiej widać, mam jeszcze takie zadania: http://oi42.tinypic.com/313m9s9.jpg :(
3 maj 23:50
I've done the Harlem Shake: Moje ulubione zagadnienia emotka
3 maj 23:51
Katie: pomozesz mi ? prosze:(( od tych zadan zalezy czy zalicze ten przedmiot:( na forum albo na maila: katiekasia@wp.pl, prosze pomoz miemotka
3 maj 23:53
I've done the Harlem Shake: Zaczynając od pierwszego zadania.
 −b −Δ 
Postać kanoniczna funkcji kwadratowej to y= a(x−p)2+q gdzie p=

i q =

.
 2a 4a 
Dodatkowo p=xw i q= yw gdzie xw i yw to współrzędne wierzchołka.
3 maj 23:54
wielomian: pofatyguj się trochę napisz treść tych zadań na forum a nie robisz zdjęcie i jeszcze do bani i masz życzenie żeby ktoś rozwiązał to forum służy do pomocy a nie odwalania pracy domowej za leni emotka
3 maj 23:55
wielomian: https://matematykaszkolna.pl/strona/3413.html gdzie własna inicjatywa
3 maj 23:56
I've done the Harlem Shake:
3 maj 23:56
politechniczny: to muszę Cię zmartwić że raczej nie zaliczysz matematyki
3 maj 23:58
fąfel: @politechniczny − kawał chuja, reszta dziada
3 maj 23:59
Boogeyman: Ojej, miód malina zadania aż chce sie robić emotka Niestety tą drogą daleko nie zajedziesz. Są to zadania banalne a do poniedziałku jeszcze troche czasu Pisz czego nie rozumiesz a wcześniej ogarnij funkcje kwadratową na tej stronce.
3 maj 23:59
Vizer: W pierwszym zadaniu jeżeli mamy do celowo przekształcić do postaci iloczynowej, to szybciej jest własnie wyjść od niej, czyli zapisać : f(x) = a(x − x1)(x − x2) Następnie wybrać łatwo do odczytania punkt na krzywej i postawić do wzoru wyliczając a.
4 maj 00:00
politechniczny: @fąfel chyba Ty
4 maj 00:01
I've done the Harlem Shake: @ Vizer postać kanoniczna to nie lioczynowa. A zadania dasz radę sama/sam zrobić z placem nie powiem gdzie po lekturze funkcji kwadratowej na forum.
4 maj 00:03
Katie: te zadania sa dla mnie trudne:(( w tym 1 to umiem wyloczyc p i q i podstawic do wzoru, zadania gdzie sa rozwiaz rownania to tez sobie poradze, ale ta reszta jest trudnaemotka zaczynajac od tego 12 co ja moge odczytac z tego rysunku?
4 maj 00:03
Katie: miesjca zerowe tak?
4 maj 00:04
I've done the Harlem Shake: tam nie ma 12 LOL.
4 maj 00:04
Vizer: Ok, bo ja robiłem wg pierwszego linka gdzie jest postać iloczynowa, drugi dopiero teraz zauważyłem emotka
4 maj 00:04
Katie: a co z tym calym a? bo to x to tylko przepisuje tak?
4 maj 00:05
I've done the Harlem Shake: Po kolei. Które zadanie?
4 maj 00:06
Katie: 12 jest tam gdzie trzeba przeksztalcic do psotaci iloczynowej
4 maj 00:06
Katie: zaczynam od tego 2 linku czyli od zadania 12 gdzie jest zeby przeksztalcic do postaci iloczynowej te wzory to jak ten wzor to jest y= a ( x− x1) (x−x2)
4 maj 00:07
Boogeyman: powiedz szczerze ile zadań zrobilas z funkcji kwadratowej? To są banały, uwierz mi. Wstaje dzisiaj rano o 5 i najwyżej wykonam je dla ciebie bo domyslam sie czym moze byc strach przed zagrozeniem bo wyglada na to ze to jakis gotowiec na poprawe. A teraz pomyśl ile streszczeń mógłbym przez ten czas przeczytac a przygotowuje sie do matury... Tylko ciezka praca moze przyniesc efekty, chyba ze jest sie geniuszem emotka
4 maj 00:07
Katie: to przy pierwszym rysunku bedzie: y= a ( x−0) ( x+2) ?
4 maj 00:08
Vizer: No to z rysunku odczytujesz te miejsca zerowe (we wzorze to x1 i x2) i postawiasz sobie jakiś punkt do funkcji np. z a) (−1,−1) i wyliczasz współczynnik a, co Ci już daje cały wzór funkcji.
4 maj 00:09
Katie: no boje sie, ze nie zalicze przedmiotu a zadania musze miec i sie ich nauczyć do ponemotka
4 maj 00:09
fąfel: Zadania schodzą na dalszy plan, PROSZĘ PAŃSTWA POWITAJMY UŻYTKOWNIKA WINDOWSA 98 XD
4 maj 00:10
I've done the Harlem Shake: No to od 12. y=a(x−x1)(x−x2) y=a(x−0)(x+2) Teraz z warunków zadania f(−1)=−1. Podstawiasz i masz −1=a(−1−0)(−1+2) oblicz a
4 maj 00:12
Zbronek: w 12 tak jak pisał Vizer wystarczy odczytać miejsca zerowe funkcji i wstawić do postaci iloczynowej (y = a(x − x1)(x−x2)), a później wybierasz dowolny punkt przez który przechodzi funkcji (np. wierzchołek) i wstawiając z x i y wyznaczasz współczynnik aemotka
4 maj 00:12
I've done the Harlem Shake: @fąfel w windowsie xp możesz sobie ustawić szary pasek który wygląda jak w 98.
4 maj 00:13
Katie: skad sie wzielo to F( −1)= −1?emotka, nie zalicze tegoemotka
4 maj 00:13
I've done the Harlem Shake: Sorry @Vizer nie widziałem tego co napisałeś.
4 maj 00:14
I've done the Harlem Shake: bo to punkt kratowy.
4 maj 00:15
Katie: przepraszam, ale jestem chora, dluzsza historia i o tej godz po lekach powinnam juz sie polozyc , pomozecie mi proszęemotka
4 maj 00:16
Zbronek: funkcja przechodzi przez punkt (−1, −1) − to jej wierzchołek.
4 maj 00:16
Katie: jutro wejde , byloby mi milo jakbyscie mi pomogli , chce to zaliczycemotka
4 maj 00:17
Katie: prosze pomozcie miemotka zrobilam zadanie 1,5, 6 i 7 , nie rozumiem pozostalych, jak zaczac, ale zaczelam od tego drugiego linku od zadania 12 wiec jak jest zadanie 12 podpunkt a napisz wzor funkcji w postaci iloczynowej to jesli miejsca zerowe to 0 i −2 a punkt dowolny przez ktory przechodzi punkt to (1,3) to podstawic do tego wzoru ?
4 maj 12:28
Katie: to w tym pierwszym podpunkcie mi wyszedl wzor: y= 1( x−0) ( x+2) a w drugim podpunkcie x1= −3 x2=5. dowolny punkt, przez który przechodzi funkcja to dałam (3,3) podstawiłam do wzoru i a mi wyszlo −1/4 a cały wzór: y= −1/4(x+3) ( x−5) dobrze zrobilam to zadanie? za te kolejne nie wiem jak jak się zabrać zaczynajac od zadania 14: wyznacz najmniejszą wartość sumy kwadratów dwoch liczb x,y jeśli spełniają one warunek: a) x+y=6 b) 3x +y= 1, pomozcie
4 maj 12:46
Katie: Zad 1 wyznacz najmniejszą wartość sumy kwadratów dwoch liczb x,y jeśli spełniają one warunek: a) x+y=6 b) 3x +y= 1 zad 2 Zbiorem wartości trójmianu kwadratowego jest przedział ( od minus nieskonczoność do 8 > , a pierwiastkami są liczby −3 i 5. Wyznacz wspolrzedne wierzcholka paraboli bedacej wykresem tego trojmianu i zapisz trojmian w postaci kanonicznej. zad 3 Wierzchołek paraboli będącej wykresem trojmianu kwadratowego znajduje się w punkcie W( 2,−9), a jeden z pierwiastków tego trójmianu jest równy 5. Oblicz drugi pierwiastek i podaj zbiór wartości tego trójmianu . Zad4 Funkcja f( x) = x do kwadratu +bx+c jest malejąca w przedziale od minus nieskończoność do 4> a rosnąca w przedziale od <4 do plus nieskonczoność ). wierzchołek paraboli która jest wykresem funkcji f należy do prostej y= 1/2 x −1. Wyznacz zbiór wartości funkcji f.
4 maj 13:06