matematykaszkolna.pl
Zepsuty kalkulator, jo: Zepsuty kalkulator, Co gdy na maturze zepsuje mi się kalkulator? Są jakieś dodatkowe czy jak?Serio boję się, że może paść
3 maj 22:11
lamoe: pożycz od kogoś, kto będzie miał sprawny..
3 maj 22:16
Kejt: ta jasne.. już to widzę jak będzie do kogoś gadał emotka
3 maj 22:17
jo: Serio nie ma rady jakby na maturze przestał działać?
3 maj 22:21
xyz: To po cichu od kogos pozyczysz Albo... bedziesz pisemnie liczyl
3 maj 22:23
Atar1x: Jak przestanie działać to liczysz na piechotę, kalkulator NIE JEST obowiązkowy.
3 maj 22:23
Maciek: zgłaszasz to komisji a oni to wpiszą do protokołu i wymienią ci kalkulator.
3 maj 22:23
jo: Maciek skąd to info? Mam podnieść rękę, a potem czekać jak ktoś podejdzie?
3 maj 22:25
Tomek: to moze trzeba wziąć dwa... ja sie zastanawiam nad taką opcją....
3 maj 22:27
Maciek: Kurcze... zapomnialem. u mnie w szkole sa juz kalkulatory wiec szkola daje. myslalem ze wszedzie na matury w szkolach sa. zapomnialem o tym.
3 maj 23:37
Dziabong: Jak może się kalkulator zepsuć? Wymień w nim baterie przed maturą i nie ma prawa paść ...
3 maj 23:51
wielomian: jest tam jakieś ''prawdopodobieństwo'' że padnie
3 maj 23:52
PW: To urządzenie w ogóle nie jest potrzebne, żeby zdać maturę. Myślę, że raczej przeszkadza, bo kusi do policzenia rzeczy, których się nie powinno liczyć.
4 maj 00:29
Ajtek: Witam Kejt, PW. PW masz świętą rację!
4 maj 00:36
DJ Adamo: Giga totalnie się nie zgadzam z moimi szanownymi przedmówcami, chyba że macie ochotę na piechotę zaokrąglać 423904294 to wtedy śmiało! Nigdy nie widziałem głupszej wypowiedzi...
4 maj 01:14
Mariusz: DJ Adamo istnieje sposób pisemny obliczania pierwiastka w którym każda kolejna iteracja daje kolejną cyfrę dziesiętną Liczba iteracji będzie więc zależeć od dokładności z jaką chcesz otrzymać wynik
4 maj 02:09
Mariusz: cyfrę dziesiętną (cyfrę rozwinięcia dziesiętnego) Jeżeli chcesz poznać ten sposób to może później ci go pokażę bo o tej porze popełniam błędy rachunkowe
4 maj 02:13
getin: też giga totalnie się nie zgadzam z przedmówcami z 2013r! zwykłym kalkulatorem z dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem, dzieleniem, pierwiastkowaniem kwadratowym i procentami można wyliczyć mnóstwo rzeczy: − dodatnie potęgi 28 wciskasz 2 potem znak mnożenia a potem 7 razy znak = − ujemne potęgi 2−5 wciskasz 2 potem znak dzielenia a potem 5 razy znak = − ciągi arytmetyczne np. jeśli a3=−7 zaś r = {11}{2} a trzeba a11 policzyć to
11 

= 5,5
2 
wciskasz −7 potem + 5,5 i następnie 8 razy znak = − ciągi geometryczne
 3 
np. jeśli a3 = 7 oraz q=

trzeba wyliczyć a11 to
 2 
3 

= 1,5
2 
wciskasz 1,5 potem znak mnożenia następnie 7 i na koniec 8 razy znak = − procenty (obniżki, podwyżki, liczenie % z liczby i liczby z %) np. kurtka kosztowała 160zł po obniżce o 20%, obliczyć trzeba ile kosztowała przed obniżką i w odp. ABCD są podane przykładowe kwoty przed obniżką to wciskasz kwotę z odpowiedzi A, potem znak −, potem 20 potem symbol % i po wciśnięciu % sprawdzasz czy widzisz 160zł na wyświetlaczu jeśli nie, to testujesz kwotę z odp. B i znowu −, znowu 20 potem % i ma się pojawić 160zł np. cenę towaru podwyższono najpierw o 10% a potem nową wyższą cenę jeszcze podniesiono o 30% pytanie o ile razem % podwyższono cenę początkową to wciskasz 100 potem +10% potem +30% i wyświetla ci się na wyświetlaczu 143 co oznacza że cena wzrosła o 43%
4 maj 07:51
getin: − pierwiastki 3 i 4 np. 320 szukamy liczby metodą prób i błędów, która podniesiona do 3−ciej potęgi da wynik 20 liczbę do 3−ciej potęgi podnosi się na kalkulatorze tak, że np. 83 to wciskamy 8, potem znak mnożenia i potem dwukrotnie znak = to próbujemy np. liczbę 2,5 2,53 2,5 potem znak mnożenia potem dwukrotnie znak = i wychodzi 15,625 czyli mniej niż 20, więc trzeba zwiększyć liczbę, będzie więcej niż 2,5 to np. 2,7 2,73 = 19,683 to teraz 2,71 2,713 = 19,90... to już blisko 20 więc można uznać, że 320 = 2,71 pierwiastki 4−go stopnia np. 432 wciskamy 32, potem dwa razy symbol pierwiastka wychodzi że 432 ≈ 2,378
4 maj 08:00
Czas kosić trawniki: Z tego co wiem dzieci w Niemczech ucza sie juz w szkole podstawowej korzystac z kalkulatorów naukowych a tu dyskusja o kalkulatorze prostym . Jeśli uczeń nie umie korzystać z kalkulatora prostego to czyja to wina że go nie nauczył . PW ma niestety racje
4 maj 09:22
DJ Adamo: @Mariusz bardzo chętnie zobaczę ten sposób, jeżeli tylko masz czas Niemniej jednak na maturze istotną rolę odgrywa też czas co warto wspomnieć, a każde utrudnienie tylko zwiększa szanse na popełnienie błędu. @getin dokładnie tak! @Czas kosić trawniki przecież dyskusja nie jest o tym czy ktoś potrafi używać kalkulatora.
4 maj 14:30
DJ Adamo: @Czas kosić trawniki a co do Niemiec, to tam, w szczególności w Berlinie, nie trzeba się uczyć bo pieniądze dosłownie na ulicy leżą
4 maj 14:36
Czas kosić trawniki: No tak . Ale jesli ktos nie wie jak używac to po co mu to . Chociaż z drugiej strony to czasami lepiej mieć święty spokój niż racje. Więc na tym skończe . Sposób obliczenia pierwiastkow kweadratowych z liczby (pisemny) masz wyjaśniony w Algebra elementarna Bielecki (1958r) matematyka dla kandydatow na wyzsze uczelnie techniczne A. Gagatnicki (1963r)
4 maj 14:39
Qulka: dziś jak uczeń wypełniał deklarację że zdrowy to mu wypadł kalkulator z ręki i przestał działać i na maturze był bez
5 maj 14:44
ite: a komisja nie miała rezerwowego?
5 maj 14:53
Szkolniak: U nas np. było kilka zapasowych i po dezynfekcji rąk można było pożyczyć emotka
5 maj 15:01
ite: szybko napisałeś?
5 maj 15:07
Szkolniak: Jeśli o mnie chodzi to tak z półtorej godziny, na spokojnie napisałem i jeszcze drugi raz zadania przejrzałem na szybko i stwierdziłem że starczy Zadania w sumie wydaje mi się że dosyć fajnie szly, może już na próbnej były bardziej problematyczne − szczególnie te f(−1) czy tam od jedynki emotka
5 maj 15:27