matematykaszkolna.pl
Rozważanie książkowo-kombinatoryczne __std__call_a :-) __std__call__: Witam! Dawno mnie tutaj nie było. Wracam z kolejnym problemem. Wertując dzisiaj pewną książkę w poszukiwaniu pewnego fragmentu powstała we mnie myśl. Wpierw przedstawię działanie, które zaowocowało podstaniem tej myśli problemowej. Otworzyłem książkę w połowie. Szukałem pewnej strony, wiedziałem, że jest w pierwszej połowie − strony [1; 264]. Ten przedział w trakcie poszukiwań znów podzieliłem na dwa [1; 182] i tak aż znalazłem na stronie 30 szukany fragment. Pytanie−problem. Czy można matematycznie opisać ile należy dzielić "połówki" książki aby odnaleźć szukaną stronę. Zdaje sobie sprawę z ułomności mojego przedstawienia problemu ale liczę, że ktoś zrozumiem o co mi chodzi. Da się to zagadnienie rozwiązać kombinatorycznie lub za pomocą innych mechanizmów matematycznych? PS. Basia, Mila − nadal studiuję fizykę emotka. Włożyłem dużo pracy i efekty są − matematyka w zakresie ze studiów już mi nie straszna... emotka.
23 kwi 21:15
Trivial: Tak. Jeśli mamy n stron trzeba wykonać przynajmniej log2n podziałów. emotka
23 kwi 21:19
Trivial: A tak przy okazji. Czy świadomie używasz swojego nicku? emotka
23 kwi 21:22
__std__call__: Super dziękuję za odpowiedź . Czy możesz przedstawić [lub podesłać link] do jakiegoś "dowodu" tej własności?
23 kwi 21:23
__std__call__: Świadomie? Nie rozumiem .
23 kwi 21:24
__std__call__: Znaczy się jeszcze kolega z którym mieszkam, że ze tutaj pisze czasem ale raczej nie pod moim nickiem.
23 kwi 21:25
Trivial: Chodziło mi o to, czy wiesz co on oznacza? A to co opisujesz to jest binary search
23 kwi 21:27
__std__call__: Tak wiem . Kiedyś sporo programowałem, teraz nie daje mi to już frajdy . Poza tym mój nick jest nieco zmodyfikowany względem MS
23 kwi 21:30
__std__call__: No tak... Zdawało mi się, że skądś to znam .
23 kwi 21:31
Mila: Gratuluję wytrwałości. emotka Co teraz masz na matematyce?
23 kwi 21:36