matematykaszkolna.pl
wykladnicza Ema: 1 ) 121x = ? czy moze to byc 2x? bo mam przyklad 121x * 23x+1>16 ( w liczniku 3) 2)czy wynikami nierownosci (2/3)1x+2 < 4/9 ( znak ma byc mniejsze lub rowne) jest przedzial <−2, 2,5> 3)podpowiedz do : 16x+3*22x+1+8<0 4)(4/3)(2/3)x+2+(4/9)*(2/3)x+1 >(wieksze badz rowne) 8/9 podpowiedzemotka Prosze o pomocemotka
9 wrz 19:34
tim: 1) a13 = 3a
9 wrz 19:39
Ema: pierwiastek sprawy nie ulatwiemotka udalo mi sie zrobic 4 przyklad wyszlo mi x wieksze lub rowne > 1
9 wrz 19:47
tim: Lepiej zamienić 0,5 na 2−1 emotka, oraz 16 na 24
9 wrz 19:49
Ema: zamienilam i wyszlo to − x/1 . Doszlam do tego ze podstawa byla dwa i mnozenie czyli wykladniki dodajemy czyli −1x+ 3x+1>24
9 wrz 19:53
tim:
 1 3 

+

> 4
 x x + 1 
Doprowadź do wspólnego mianownika!
9 wrz 19:59
Ema: Dobrzeemotka a mozesz mi podpowiedziec w przykladzie 3 i spr czy tamte dwa dobrze sa rowiazane?emotka
9 wrz 20:03
tim:
 2 4 
2. (

)1x+2

 3 9 
 2 2 
(

)1x+2 ≤ (

)2
 3 3 
1 

≤ 2
x+2 
ALE PAMIĘTAJ O DZIEDZINIE. WAŻNE
9 wrz 20:07
Ema: doszlam do tego potem pomnozylam przez x+2 pozniej podzielilam przez 2 1/2 < x+2 / −2 −1,5<2
9 wrz 20:11
tim: −1,5 < x emotka A dziedzina?
9 wrz 20:11
tim: To samo w PIERWSZYM. Dziedzina! ;>
9 wrz 20:12
Ema: tak mniejsze niz x blad przy przepisaniuemotka d=R\{−2}
9 wrz 20:16
tim: Czyli podaj pełną odpowiedź do drugiego.
9 wrz 20:17
Ema: hmm ten przedzial to mi sie wzial z tego ze nie mnozylam tylko sprowadzalam do wspolnego mianownika ta 2 , ee chyba sie pogubilam bo zrobilam dwa rozwiazania dziwne no ale wazne ze to drugie jest okejemotka
9 wrz 20:19
Ema: x ∊ <1,5 ; )\{−2}
9 wrz 20:20
Ema: jeju jak ja dzis mysle koslawo po co z wylaczeniem −2 jak −2 nie nalezy do przedzialu i tak
9 wrz 20:21
tim: Sprawdź czy dobrze podałaś przedział.
9 wrz 20:25
Ema: tam ma byc minus wiem, − 1,5 , widze swoje razace bledy w pisaniu czy tam przepisywaniu
9 wrz 20:28
tim: To dobrze. Drugie z głowy Pierwsze. Spróbuj zapisać swój tok rozumowania.
9 wrz 20:28
Ema: w pierwszym zamienilabym wszystko na 1/2 czyli 2−1 tylko co z tym ulamkiem jezeli pomnoze go przez −1 to w mianowniku znaku nie zmieni?
9 wrz 20:33
Ema: co ja gadam juz za glupoty ... juz nie wiem ktore zadanie w tym pierwszym no to co podales czyli do wspolnego mianownika spr
9 wrz 20:39
tim:
1 

1x = (2−1)1x = dokończ...
2 
23x+1 16 = 24 Powstawiaj do równania i pokaż.
9 wrz 20:39
Ema:1x + 3x+1>4
9 wrz 20:41
Ema: d=R\{−1}
9 wrz 20:43
tim: I teraz do wspólnego mianownika x(x+1) (Dziedzina x ≠ {−1; 0})
9 wrz 20:43
Ema: juz mi to pisalesemotka a ja napisalam ze sobie mysle ze poradzeemotka na poczatku , bardziej chodzilo mi o podpowiedz do 3 i czy dobrze wyszlo 4
9 wrz 20:47
tim: Podpowiedź do 4.
9 wrz 20:51
Ema: wyszlo mi x≥1
9 wrz 20:52
tim: Wyznacz (2/3)x + 1 przed nawias. I ładnie się poskraca wszystko i wyjdzie piękne x
9 wrz 20:52
Ema: to tez pisalam juz wyzejemotka
9 wrz 20:52
tim: Emo, podstaw 0 do równania i sprawdź.
9 wrz 20:53
Ema: ja porozkladalam i wystawilam 2/3x
9 wrz 20:54
tim: Dobrze. Podstaw za x 0 do równania CZWARTEGO i sprawdź czy wyjdzie.
9 wrz 20:54
Ema: wyszlo rowneemotka
9 wrz 20:57
tim: Co do trzeciego: Popatrz na oko: 16x zawsze dodatnie 3 * 22x + 1 też zawsze dodatnie 8 zawsze dodatnie Więc a + b + c NIE MOŻE BYĆ MNIEJSZE OD 0 Brak rozwiązania. Nierówność sprzeczna.
9 wrz 20:57
tim: Czyli jednak. Myliłaś się. Za x także może być 0. Gdzieś zrobiłaś błąd.
9 wrz 20:57
Ema: chyba widze blad na samymm koncu 2/3x ≥ 8/9 * 9/8 to poskracalam i wyszlo 1 i a liczba podniesiona do 0 daje zawsze jeden czyli x≥0
9 wrz 20:58
tim: No. I świetnie...
9 wrz 21:01
Ema: o tym pomyslalam no ale zle wybralamemotka
9 wrz 21:02
tim: Koniec.
9 wrz 21:03
Ema: uff no to sie nameczyles ze mnaemotka az 1.30 h bardzo dziekuje i musze przeprosic za to glupie czasem swoje myslenieemotka
9 wrz 21:05