rownanie
zombi: rozwiaz w R
x
2+z
2+y
2+t
2=x(y+z+t)
Głowię się i głowię, pomocy!
9 kwi 21:58
Godzio: x
2 + z
2 + y
2 + t
2 = xy + xz + xt / * 2
x
2 − 2xy + y
2 + x
2 − 2xz + z
2 + x
2 − 2xt + t
2 = 0
(x − y)
2 + (x − z)
2 + (x − t)
2 + y
2 + z
2 + t
2 = 0 ⇔ x = y = z = t = 0
9 kwi 22:05
Eta:
9 kwi 22:05
zombi: Godzio ale jak pomnożysz *2 to masz po lewej 2x2 nie 3. więc nie możesz tego złożyć chyba ?
9 kwi 22:08
Trivial:
x2 + y2 + z2 + t2 − xy − xz − xt = 0
Zapisujemy macierzowo jako uTAu = 0
uT = [ x y z t ]
x y z t
x 1 −1 −1 −1
y 0 1 0 0
z 0 0 1 0
t 0 0 0 1
Macierz A jest dodatnio określona → jedynym rozwiązaniem jest wektor samych zer.
9 kwi 22:15
jikA:
Nie wiem ale może tak spróbować?
x2 + y2 + z2 + t2 = xy + xz + xt / * 4
x2 − 4xy + 4y2 + x2 − 4xz + 4z2 + x2 − 4xt + 4t2 + x2 = 0
(x − 2y)2 + (x − 2z)2 + (x − 2t)2 + x2 = 0
9 kwi 22:18
Godzio:
Racja, powinno się przez 4 przemnożyć tak jak jikA
9 kwi 22:23
zombi: Mnożyłem razy 2, razy 3 i wydawało mi się podejrzane, że dalej nie wychodzi
Dzięki
wielkie
nauczka na przyszłość, żeby jeszcze bardziej pokombinować
9 kwi 22:26
jikA:
Tutaj nawet ładnie widać że pomnożenie przez cztery będzie pasowało.
9 kwi 22:28
zombi: Dzięki jeszcze raz, dobra nauczka : d I teraz pytanie czemu tego nie zauważyłem :<
9 kwi 22:32
jikA:
Nie raz tak już jest niestety że raz nie możemy wpaść na pomysł a za parę chwil lub dzień bez
problemu rozwiązujemy problem.
9 kwi 22:36