matematykaszkolna.pl
liczby Kostek: Znajdź liczbę doskonałą, która jest podzielna przez 4 i ma dokładnie 6 dzielników 2k−1*(2k−1) 22*(23−1) 4*7=28 jest jeszcze jakiś sposób na tego typu zadanie
7 kwi 19:53
Artur_z_miasta_Neptuna: niee ... do tego co masz dokładasz tylko 'opisówkę' dlaczego nie ma już innej doskonałej
7 kwi 19:57
Kostek: opisówkę k−połowa dzielników o to chodzi ?
7 kwi 20:00
Artur_z_miasta_Neptuna: tak ... opisówkę do wzoru który stosujesz
7 kwi 20:01
Kostek: ok, dziękuje
7 kwi 20:03
Kostek: ale z drugiej strony wzór jest znany i chyba nauczycielka czy egzaminator maturalny znają ten wzór..
7 kwi 20:06
Mila: Kostek, takie zadanie nie pojawi się na pewno na maturze.emotka
7 kwi 21:46
Kostek: Mila czemu ? za proste
7 kwi 21:49
Artur_z_miasta_Neptuna: bo nikt nie wie co to są liczby doskonałe
7 kwi 21:49
Kostek: Jak to nikt nie wie co to są liczby doskonałe skoro już dawno je znano a teraz niby nikt nie wie co to liczba doskonała
7 kwi 21:53
wredulus_pospolitus: nie wie nikt o nich bo teraz każdy leczy weekendowego kaca (leczy tak juz od jakis 10 lat czy ile tam jest po reformie juz)
7 kwi 21:54
Kostek: ta a w zbiorach zadań spotkałem zadania z liczbami doskonałymi więc chyba się mylisz, że każdy o nich zapomniał...
7 kwi 21:58
wredulus_pospolitus: Kostek − a skąd te zbiory masz ?
7 kwi 22:00
Kostek: z księgarni...
7 kwi 22:02
Mila: Zadania z liczbami doskonałymi pojawiają się na konkursach i to łącznie z podaną definicją. emotka
7 kwi 22:05
Kostek: Czyli to zadanie niby jest konkursowe ale to i tak nie zmienia faktu, że jeśli chce się umieć matematykę to należy znać definicje liczby doskonałej..
7 kwi 22:08
Kostek: To zadanie jest ze zbioru Andrzeja Kiełbasy poziom podst+roz więc skor jest podane to może wystąpić na maturze rozszerzonej emotka
7 kwi 22:09
Dominik: b.z.d.u.r.a. w kielbasie jest wiele glupich dodatkow, ktorymi nie nalezy sie przejmowac. to co moze byc na maturze jest opisane w informatorze maturalnym, a zapewnic ciebie moge, ze pojecia liczb doskonalych tam nie znajdziesz.
7 kwi 22:14
Kostek: @Dominik nie wiem czy te zadani są głupie... każde zadanie uczy logicznego myślenia, ja mam zamiar przerobić i poznać wszystkie definicje zawarte w tym zbiorze nawet jak to i tak nie będzie występować na maturze..
7 kwi 22:17
Dominik: no masz kupe czasu do matury wiec spokojnie mozesz sobie takimi "bzdurami" glowe zawracac. ale dla kogos kto ma np 4 miesiace do matury to to jest marnowanie czasu. poza tym jesli chcesz sie rozwijac to sa lepsze zbiory niz kielbasa.
7 kwi 22:20
Kostek: ale sam wczoraj radziłeś mi, żeby przerobić najpierw Kiełbasę więc tak czynie i robię to bardzo szczegółowo ze zrozumieniem każdego zadania
7 kwi 22:23
Dominik: bo kielbasa jest swietnym powtorzeniem do matury. emotka
7 kwi 22:28
Dominik: i w zasadzie tyle mozna o tym zbiorze powiedziec.
7 kwi 22:28
Kostek: ok a poczekaj mam takie zadanie: Znajdź wszystkie pary liczb całkowitych nieujemnych takich, że suma ich iloczynu jest równa 185
7 kwi 22:29
Kostek:
 x 
to wiem z zadania xy+

=185
 x 
ale jak tu wyłączyć żeby były dwa nawiasy
7 kwi 22:30
Mila: No, coś to zadanie chyba nie całkiem dobrze przepisane.
7 kwi 22:32
zombi: Suma ich iloczynu ?
7 kwi 22:34
Dominik: iloczynu i ilorazu
7 kwi 22:34
Kostek: Znajdź wszystkie pary liczb całkowitych nieujemnych takich, że suma ich iloczynu i ilorazu jest równa 185. emotka wiem, że w tego typu zadaniach trzeba zrobić tak żeby mieć dwa nawiasy i rozłożyć liczbę 185 założenia x,y∊C+
7 kwi 22:36
Dominik:
 x 
xy +

= 185 = 5* 37 = 1 * 185
 y 
7 kwi 22:41
Dominik: = 37 * 5 wylacz x przed nawias
7 kwi 22:41
Kostek:
 1 
x(y+

)=185
 y 
7 kwi 22:43
Dominik:
 1 
dodaj ulamki, wylacz

. chyba nie chcesz zeby ciebie do konca prowadzic
 y 
7 kwi 22:43
Kostek: nie chcę tego emotka
7 kwi 22:43
Kostek:
x 

(y2+1)=185
y 
x 

=37 y2+1=5
y 
y2=4 y=2 lub y=−2∉C+
2 

=37
y 
x=74
74 

+74*2=185
2 
x 

=5 y2+1=37
y 
y2=36 y=6 lub y=−6∉C+
x 30 

=5

+30*6=185
6 6 
x=30
x 

=1 y2+1=185
y 
y2=184 y=184 ∉ C+
x 

=185 y2+1=1
y 
y2=0 czyli też odpada
7 kwi 22:51
Dominik:
x 2 

= 37 a nie

= 37
2 y 
7 kwi 22:54
Dominik: ale widze ze dalej rozwiazywales bez tego bledu
7 kwi 22:54
Dominik: jeszcze 185 i 1
7 kwi 22:55
Dominik: a nie, wszystko jest. sory, zmeczony jestem. jest emotka
7 kwi 22:56
Kostek: tego też na maturze nie spotkam
7 kwi 22:57
Dominik: a czemu nie?
7 kwi 22:57
zombi: wątpie, to takie konkursowe
7 kwi 22:57
Dominik: jak najbardziej zadanie maturalne
7 kwi 22:57
Dominik: zombi, naprawde tak uwazasz?
7 kwi 22:58
Dominik: co tu jest do wykorzystania spoza materialu okreslonego w informatorze?
7 kwi 22:58
Kostek: to co na tej maturze jest skoro nic tam nie ma za rok to będzie pomaluj drwala
7 kwi 22:58
Kostek: równania i nierówności wykładnicze są na maturze bo tu jest oznaczony jako poziom studia
7 kwi 23:00
Mila: Takie może być, zaraz znajdę przykład.
7 kwi 23:00
Dominik: https://matematykaszkolna.pl/forum/197051.html moglby ktos tu zerknac? nie wiem czy dobrze podpowiedzialem. dopiero zaczalem robic kombinatoryke w kielbasie.
7 kwi 23:00
Kostek: a tak na marginesie Mila=Milena
7 kwi 23:02
Dominik: mila jest miła emotka a to najwazniejsze!
7 kwi 23:02
Kostek: że Mila jest miła to wiemy wszyscy emotka
7 kwi 23:04
Mila: ( z próbnej matury) Dana jest funkcja
 x+2 
f(x)=

 4−x 
wyznacz wszystkie punkty należące do wykresu funkcji f, których obie współrzędne są liczbami pierwszymi.
7 kwi 23:07
Mila: Mila− Milena− tajemnice wiary mej ....
7 kwi 23:11
Kostek: Df=ℛ\{4}
x+2 

−(x−4 
x−4+6 6 

=1−

−(x−4) −(x−4) 
−x+4=6 lub −x+4=−6 lub −x+4=−1 lub −x+4=1 lub −x+4=−2 lub −x+4=2 lub −x+4=3 lub −x+4=−3
7 kwi 23:12
Kostek: takie przypadki należy rozpatrzeć ? i czy zapis dobry
7 kwi 23:13
Dominik: bez tych ujemnych oraz bez 1.
7 kwi 23:15
Dominik: boze, co za bzdury plece. ide spac. emotka
7 kwi 23:16
Eta: emotka
7 kwi 23:16
Kostek: ale chyba i tak mam błąd
x+2 x+2 x+2 x+2 

=

=

=−

4−x −x+4 −(x−4) x−4 
 x−4+6 6 

=−1−

 x−4 x−4 
x−4=6 lub x−4=−6 lub x−4=−1 lub x−4=−1 lub x−4=2 lub x−4=−2 lub x−4=3 lub x−4=−3 teraz powinno być ok
7 kwi 23:17
Mila: Tak, potem odrzucić niektóre rozwiązania. (Dominik, rozpatrujemy wszystkie, bo nie wiesz jakie x wyjdzie) Napisz odpowiedź.
7 kwi 23:18
Kostek: ale ta pierwsza wersja raczej źle po w mianowniku wyłączyłem − @Eta to jest ok czy nie
7 kwi 23:18
Kostek: x−4=6 x=10 odpada x−4=−6 x=−2 odpada x−4=−1 x=3 ∊ D x−4=1 x=5 ∊D x−4=2 x=6 odpada x−4=−2 x=2 ∊D x−4=3 x=7 ∊D x−4=−3 x=1 odpada i teraz dla tych x muszę sprawdzić y
7 kwi 23:21
Kostek: a można zapytać z jakiego poziomu to zadanie czy podstawa czy rozszerzenie
7 kwi 23:23
Kostek: x=2
 6 
y=−1−

=2 ∊D
 2−4 
x=3
 6 
y=−1−

=5∊D
 3−4 
x=5
 6 
y=−1−

=−7∉D
 5−4 
x=7
 6 
y=−1−

=−3 ∉D
 7−4 
odp) (x,y)=(2,2) lub (3,5) ok
7 kwi 23:29
Mila: Pięknieemotka Dobranoc.
7 kwi 23:42
Mila: To zadanie z rozszerzenia.
7 kwi 23:44
Kostek: Dobranoc emotka
7 kwi 23:48
Kostek: Mila a jeszcze takie pytanko jeśli do matury przerobie ponad 5 tys zadań to mam szansę na 100 z roz codziennie robię jeden cały dział w zbiorze andrzeja kiełbasy przez 3 dni skończyłem wielomiany,liczby rzeczywiste,wyrażenia algebraiczne
8 kwi 00:11
Dominik: jak najbardziej masz szanse.
8 kwi 00:14
Kostek: Dominik mam do Ciebie prośbę po maturze mógłbyś mi wysłać jakieś matury na e−mail ewentualnie jakieś materiały
8 kwi 00:16
Godzio: Jak chcecie to podajcie email to wam wyśle parenaście arkuszy
8 kwi 00:19
Mila: Na pewno napiszesz dobrze, praca popłaca, nie uczysz się tylko do matury, ale będziesz dobrze przygotowany do studiów, po maturze możesz przygotowywać się trochę z analizy matematycznej. 100% z trudno dostać, bo stres, drobna nieuwaga, szybkie przeczytanie treści i brak weryfikacji poprawności wyniku i tracisz punkt. Rozszerzona jest trudna i powyżej 70% to dobry wynik. w każdym bądź razie rozwiązuj też arkusze −.
8 kwi 00:19
Dominik: dominik@mdzn.pl
8 kwi 00:20
Dominik: z gory dzieki
8 kwi 00:21
wajdzik: wajdzik23@hotmail.com Również z góry dziękuję.
8 kwi 00:22
Godzio: Załączniki się ładują, niedługo powinno dojść
8 kwi 00:27
Kostek: konstanty1994@op.pl
8 kwi 00:35
kylo1303: Jeżeli przerobisz pare tysięcy zadań to na pewno będziesz miał ponad 90%. A czy będzie to 100 czy 94 zależeć będzie od szczęścia, stresu i skupienia. Z własnego doświadczenia: robiłem na pewno mniej zadań niż ty, na mature poszedłem z lekkim stresem, żeby tylko "się nie zbłaźnić wynikiem", po rozpoczęciu od razu stres minął, przeczytałem zadania− wszystko umiem. Zrobiłem zadania może w połowe czasu (już nie pamiętam), a były w większości obliczeniowe (zeszłoroczna matura). Sprawdziłem wszystko po 2 razy, ale co z tego jak miałem jeden głupi błąd, którego i tak nie wyłapałem (przez co straciłem 2pkt/4%). Także reasumując, możesz wszystko umieć, a i tak parę punktów stracić, ale akurat tym nie ma się co martwić, jak będziesz miał ponad 90% to na pewno się dostaniesz gdzie tam będziesz chciał.
8 kwi 01:52
Mila: Witaj Kylo, długo tu nie zaglądałeś? Piszesz o maturze rozszerzonej, czy podstawie? Jak studia? Podobają się?
8 kwi 15:24