matematykaszkolna.pl
wielomiany wielomian: Rozłóż na czynniki 16 − x2 + 10x − 25 42−(x−5)2 (4−x+5)(4+x−5) (−x+9)(x−1) ok
1 kwi 18:37
ICSP: dobrze
1 kwi 18:38
wielomian: (x2+x+4)2 + 8x(x2+x+4) + 15x2 a jak ruszyć to
1 kwi 18:39
ICSP: najpierw zauważe że 15x2 = 16x2 − x2 i mam : (x2 + x + 4)2 + 2 * (x2 + x + 4) * 4x + (4x)2 − x2 = (x2 + x + 4 +4x)2 − x2 = (x2 + 5x + 4)2 − x2 dokończ
1 kwi 18:45
wielomian: (x2+5x+4)2−x2 (x2+5x+4−x2)(x2+5x+4+x2) (5x+4)(2x2+5x+4) do kończyłem bez problemu ale nie rozumiem nadal Twojego zapisu tylko wiem że16x2−x2=15x2
1 kwi 18:50
ICSP: może to wygląda bardzo skomplikowanie ale takie nie jest (x2 + x + 4)2+2*(x2 + x + 4 )*4x+(4x)2=(x2 + x + 4 + 4x)2 a2+2*a*b+b2=(a+b)2
1 kwi 18:55
wielomian: (x2+x+4+4x)2 (x2+5x+4)2 x4+25x2+16+10x3+8x2+40x x4+10x3+33x2+40x+16
1 kwi 19:00
ICSP: i co CI to dało ?emotka
1 kwi 19:02
wielomian: właśnie nic (x2+x+4)2+2*(x2+x+4)*4x+16x2 to już rozumiem że zwijasz do wzorku (a+b)2 (x2+x+4+4x)2−x bo ma być 15 x2
1 kwi 19:06
zajączek: [x(x+1)+4(x+1)]2= [(x+1)(x+4)]2= (x+1)2*(x+4)2
1 kwi 19:06
ICSP: zgubiłeś kwadrat, ale poza tym już w porządku [(x2 + x + 4)2 + 8x(x2 + x + 4) + 16x2 ] −x2 wszystko co jest w nawiasie kwadratowym można zawinąć do wzoru skróconego mnożenia jak pokazałem wyżej, a czerwone wyrażenie jest równe 15x2. Cała trudność chyba tutaj polegałą na zauważeniu tego wzoru skróconego mnożenia i na odpowiednim rozbiciu 15x2
1 kwi 19:12
wielomian: (x+y)2 − 2(x+y) + 1 [(x+y)2+1|2
1 kwi 19:14
wielomian: a6−b6 (a−b)(a5+a4b+a3b2+a2b3+ab4+b5)
1 kwi 19:16
wielomian: a4+b4? (a2+b2)2−2a2b2 bo jak bym zrobił (a2+b2)2=a4+2a2b2+b4 czyli w tych rozkładach chodzi że potem po wymnożeniu otrzymać to samo co było w pierwotnej formie
1 kwi 19:18
ICSP: pomyśl jeszcze raz nad dwoma emotka W pierwszym zastanów się czym jest a oraz czym jest b + czy jest to wzór (a+b)2 oraz czy (a−b)2 w drugim niby dobrze ale w jaki sposób teraz rozłożysz drugi czynnik am*n = anm
1 kwi 19:20
ICSP: Rozkład na czynniki jest sprowadzeniem jakiegoś wyrażenia do postaci iloczynu kilku innych czynników, z tym że stopienie tych czynników musi być jak najniższy
1 kwi 19:21
wielomian: nad którym mam pomyśleć a4+b4 (a2+b2)2−2a2b2 (a2+b22ab)(a2+b2+2ab)
1 kwi 19:22
wielomian: (x+y)2 − 2(x+y) + 1 a=(x+y) b=1 [(x−y)2−1]2 teraz ok
1 kwi 19:24
wielomian: [(x+y)−1]2
1 kwi 19:24
ICSP: teraz dobrze
1 kwi 19:26
wielomian: a to z tym a4+b4 masz może jakieś przykłady, stronki żeby to poćwiczyć
1 kwi 19:28
ICSP: też jest dobrze. Przykładów nie posiadam, gdyż jestem już dawno po maturze. Możesz poszukać kogoś z tegorocznych maturzystów to pewnie dostaniesz jakiś przykład
1 kwi 19:29
wielomian: x4+1 (x2)2+12 (x2+1)2−2x2 ok
1 kwi 19:33
wielomian: (x2+1−2x)(x2+1+2x)
1 kwi 19:34
zombi: Taaa, rozwal go jeszcze bardziej : P
1 kwi 19:36
ICSP: emotka tylko nie zapominaj o przykładzie a6 − b6 Sprowadź go do iloczynu 4 czynników liniowych. w których nie występuje żadna potęga 3
1 kwi 19:36
zombi: Git
1 kwi 19:36
wielomian: ICSP a6−b6=(a3)2−(b3)2 (a3−b3)(a3+b3) i dalej to już ze wzorków a3−b3 i a3+b3
1 kwi 19:38
ICSP: emotka
1 kwi 19:40
wielomian: mam takie coś a5+b5 tu raczej muszę dwumian zastosować bo nic innego mi nie przychodzi do głowy
1 kwi 19:40
arletka17: tutaj troche zadan.. https://matematykaszkolna.pl/strona/1691.html
1 kwi 19:45
wielomian: arletka17 zadania z tej strony już przerobiłem emotka jako maturzystka masz może jakieś zbiory zadań, przykłady zadań z wzorami skróconego mnożenia
1 kwi 19:47
ICSP: hmmm a5 + b5 = 0 ⇒ a = −b ⇒ (a+b) = 0 zatem a5 + b5 musi być podzielne przez a+b po podzieleniu otrzymasz pewien iloczyn
1 kwi 19:48
arletka17: ja sobie posciagalam ksiazki z zadaniami z torrenta ale to juz bylo kilka miesiecy temu wiec linka teraz nie znajde,sorry
1 kwi 19:49
wielomian: a5+b5=(a+b)(a4−a3b+a2b2−ab2+b4) innego pomysłu tutaj brak
1 kwi 19:53
arletka17: moge ci jeszcze linka dorzucic na tez taka fajna stronke jak ta tutaj,tez z niej czesto korzystam, http://www.e-zadania.pl/matura-2012/kurs-maturalny/
1 kwi 19:54
ICSP: i myślę że to wystarczy
1 kwi 19:54
wielomian: ok dziękuje czyli dla od 5 potęg dwumian stosować należy
1 kwi 19:57
ICSP: −ab3 oczywiście Jak chcesz to dam Ci zadanko: Rozłóż wielomian x2 + 1 na czynniki wiedząc że x jest liczbą niedodatnią
1 kwi 19:58
wielomian: z tym może być ciężko emotka
1 kwi 20:02
ICSP: i ma być ciężko Ide jeśćemotka Masz pół godziny na wymyślenie tego jednolinijkowego rozwiązania
1 kwi 20:03
PuRXUTM: wielomian nie martw się ICSP często daje "ciekawe" zadania emotka
1 kwi 20:12
zajączek: Lubi się "popisywać" ( w dobrym tego słowa znaczeniu) i ........ straszyć emotka
1 kwi 20:13
PuRXUTM: no on jest znany z rozkładu wielomianów na czynniki emotka
1 kwi 20:14
wielomian: emotka
1 kwi 20:16
wielomian: (−x2+1)=−(x2−1)= (x−1)(x+1)
1 kwi 20:26
PuRXUTM: wielomian nie o to chodziło zobacz jeszcze raz wyżej, ale nie martw się ja mam maturę z miesiąc a też nie umiem emotka
1 kwi 20:30
wielomain: pewnie tu jakiś szatański myk jest
1 kwi 20:33
ICSP: tam nie ma minusaemotka Nie wolno tak sobie ich wstawiaćemotka
1 kwi 20:43
PuRXUTM: dawaj ICSP wynik bo nie ogarniemy emotka
1 kwi 20:44
ICSP: ogarniecie emotka Przecież to proste jest
1 kwi 20:45
wielomian : dokładnie prosimy o wynik
1 kwi 20:46
PuRXUTM: no dla Ciebie proste emotka A Ty ISCP można wiedzieć po jakich studiach jesteś Bo mi zależy bardzo
1 kwi 20:47
wielomian : ICSP tego nie da się rozłożyć emotka
1 kwi 20:47
ICSP: emotka (x − −2x −1)(x + −2x −1)
1 kwi 20:47
ICSP: Jeszcze nie ukończyłem żadnych studiów emotka
1 kwi 20:50
wielomian: x2+1 (x+1)2−2x (x+1−2x)(x+1+2x)
1 kwi 20:51
PuRXUTM: ta ta, a Eta kończy gimnazjum...
1 kwi 20:51
ICSP: wiesz, nie musisz mi wierzyć emotka wielomian źle
1 kwi 20:52
zajączek: emotka
1 kwi 20:53
PuRXUTM: a czym się zajmujesz jeśli można wiedzieć ?
1 kwi 20:53
wielomian: z tego co wiem ICSP jest na drugim roku studiów emotka ale powiedz mi jakim cudem −2x skoro x jest niedodatnie
1 kwi 20:54
PuRXUTM: raczej wątpie że na 2 roku bo już tu trochę na forum siedzę i myślę że trochę więcej przeszedł emotka
1 kwi 20:58
ICSP: To widzę wielomian że masz błędne informacje emotka Podaj mi swojego informatora i przy okazji wyjaśnij co znaczy niedodatnie
1 kwi 20:59
PuRXUTM: oho zaczyna się.... ICSP będzie cisnął...
1 kwi 21:00
zajączek: x≤0 to −2x −−− jest poprawnie zapisane emotka
1 kwi 21:01
wielomian: zajączek już to zrobił a co do studiów to strzelałem emotka
1 kwi 21:01
zajączek: ICSP ... to mój kolega z gimnazjum emotka
1 kwi 21:03
ICSP:
1 kwi 21:05
zajączek:
1 kwi 21:06
ICSP: wiesz zajaczku zważywszy na zaistniała sytuację wolałbym być w gimnazjum emotka Najlepiej w trzeciej klasie
1 kwi 21:07
PuRXUTM: chcesz zajączek zadanie z gimnazjum
1 kwi 21:07
PuRXUTM: ICSP z Etą w klasie ?
1 kwi 21:08
ICSP: chętnie emotka Przepisywałbym prace domowe z planimetrii emotka
1 kwi 21:10
PuRXUTM: a co ICSP studiujesz ? jeśli studiujesz...
1 kwi 21:13
ICSP: hmm pytasz się co studiowałem ?
1 kwi 21:13
ICSP: już dokładnie 21 h i 14 min nie studiujeemotka
1 kwi 21:14
PuRXUTM: sory ale nie ogarniamemotka
1 kwi 21:14
PuRXUTM: a już ogarniam
1 kwi 21:15
PuRXUTM: dobra a nie uwzględniając PRIMA APRILIS ?
1 kwi 21:15
ICSP: ja nie żartujeemotka
1 kwi 21:16
PuRXUTM: ja też, ale przyznaję dałem się nabrać....mów proszę bo to zależy od mojej dalszej edukacji
1 kwi 21:17
ICSP: studiowałem ale już nie studiuje emotka
1 kwi 21:33