matematykaszkolna.pl
Jak rozwiązać takie coś ? Flippy: Pokarze mi ktoś jak to się rozwiązuje ? a)∫ax8exdx b)∫x*e3xdx
3 wrz 20:26
Bogdan: A niech Cię Bóg pokarze za takie pokażę.
3 wrz 20:31
Eta: Takich to mamy studentów] pozdrawiamemotka
3 wrz 20:33
Flippy: No te moje błędy ortograficzne. Z Polskiego dobry nie byłem i nie będe dlatego staram się to rozgryść.
3 wrz 20:34
Flippy: Nie jestem studentem jeszcze Po prostu jestem samouczkiem ale tego ogarnąć jeszcze nie mogęemotka
3 wrz 20:35
Bogdan: Wyższe wykształcenie zobowiązuje do wysokiego poziomu, również w zakresie ortografii.
3 wrz 20:39
Eta: To rozgryzuj , więc rozgryźć emotka
3 wrz 20:48
Flippy: To za błędy ortograficzne nie pomożecie z tym czego skumać nie mogę ? Nie mam wykształcenia wyższego tak po za tym.
3 wrz 21:25
Bogdan: Takie coś, co tu pokazałeś, to całki nieoznaczone. Zapisz je jeszcze raz, bo dziwnie wygląda liczba 8 w środku zapisu funkcji podcałkowej w punkcie a) oraz x*x w zapisie funkcji podcałkowej w punkcie b).
3 wrz 22:30
Flippy: Potem zobaczyłem właśnie że źle napisałem miało być tam w b coś takiego : ∫x*e3xdx
3 wrz 23:20
Flippy: A w a) miało być ∫ax*exdx
3 wrz 23:21
Bogdan: Znasz metodę całkowania przez części?
3 wrz 23:31
Flippy: Znaczy czyałem o tym troche ale nie do końca pojmóję wszystko
3 wrz 23:33
Bogdan: Będę konsekwentny, tu: pojmu. a) ∫axexdx = axex − lna ∫axexdx ⇒ ∫axexdx + lna ∫axexdx = axex u = ax v' = ex u' = axlna v = ex (1 + lna) ∫axex = axex ⇒ ∫axexdx = ... dokończ i podaj wynik. b) ∫xexdx = xex − ∫exdx = xex − ex + C = ex(x − 1) + C. u = x v' = ex u' = 1 v = ex
3 wrz 23:53
Flippy: Tak siedzę i staram się to rozwiązać stosójąc wzór ∫u(x)v'(x)dx=u(x)v(x)−∫u'(x)v(x)dx
3 wrz 23:54
Flippy: I nie zrobię tego dziś nic mi nie idzie.
4 wrz 00:04
Bogdan: Stosuj u pisząc stosując.
4 wrz 00:11
Bogdan: A gdyby było tak: D*x = E, to jakbyś wyznaczył D ?
4 wrz 00:18
Flippy: No to by było D=Ex
4 wrz 09:02
Flippy: No to mi wyszło ∫ax*exdx= ax*ex1+lna
4 wrz 09:06