matematykaszkolna.pl
POMOCY kika22c: 1. Dane są macierze A [4 1 5] B [3 2 0] [2 3 0] [2 3 5] [1 2 1] [1 −1 2] a) Oblicz iloczyn macierzy B*A b) Wyznacz macierz odwrotną do macierzy A 2. Rozwiąż układ metodą akademicką a) {2x + 3y +z = 8 {3x + y – 2z = 5 { x + 3y –z =−2 b) {2x – 3y + 5z = 1 {3x – 5y – 10z = −4 3. Oblicz pole trójkąta ABC o wierzchołkach A(−2, −3) B (2, 1) C ( −1, 5) 4. Oblicz iloczyn skalarny wektorów u i v oraz cos konta jaki one tworzą u = ( −3, 5, 4) v = (2, 3, 1) 5. Napisz równanie ogólne parametryczne i kierunkowe płaszczyzny przechodzącej przez punkt P (2, 3, −6) prostopadłej do płaszczyzn π1 x + y + z −5 = 0 π2 x – y + 2 = 0 6. Przedstaw prost w postaci kanonicznej 3x – y – z + 2 = 0 x – y + z + 3 = 0 JEŚLI KTOŚ MOŻE POMÓC TO BARDZO PROSZĘ. ZALEŻAŁO BY MI NA ROZWIĄZANIACH OD DESKI DO DESKI
1 wrz 21:41
b.: znaczy mamy za Ciebie rozwiązać zadanie domowe? bo jeśli chcesz coś zrozumieć, to rozwiązania od deski do deski nie mają sensu... iloczyn macierzy to łatwa rzecz, tylko trzeba wiedzieć, jak to się robi; zajrzyj do podręcznika (lub np. wikipedii), a dalej raczej sobie poradzisz −− napisz co Ci wyszło, sprawdzimy...
1 wrz 21:49
kika22c: Nie zadanie domowe tylko ważny test który chciałabym mieć rozwiązany by móc rozwiązywać zadania o podobnej treści. a że matma to mój słaby punkt liczę na na kogoś kto pomoże!
1 wrz 22:18
evil_woodworm: zad3: Obliczam współrzedne wektorów |AB| i |BC| |AB|=[xb−xa; yb−ya]=[2−(−2); 1−3]=[4; −2] |BC|=[xc−xb; yc−yb]=[−1−2; 5−1]=[−3;4]
 4*4−(−3)*(−2) 16−6 10 
P△=

=

=

=5[j2]
 2 2 2 
Odp.P△=5j2
1 wrz 23:54
evil_woodworm: zad2: Jeżeli metoda akademicka to metoda wyznaczników, to: a) {2x + 3y +z = 8 {3x + y – 2z = 5 { x + 3y –z =−2 [ 8 3 1] W= [ 5 1 −2] =−2+9−6−1+12+9=21 [−2 3 −1] [ 8 3 1] Wx= [ 5 1 −2] =−8+15+12+2+15+48=84 [−2 3 −1] [2 8 1] Wy= [3 5 −2] =−10−6−16−5+24−8=−21 [1 −2 −1] [2 3 8] Wz= [3 1 5] =−4+72+15−8+18−30=63 [1 3 −2]
 Wx 84 
x=

=

=4
 W 21 
 Wy −21 
y=

=

=−1
 W 21 
 Wz 63 
z=

=

=3
 W 21 
2 wrz 01:02
evil_woodworm: zad2: Jeżeli metoda akademicka to metoda wyznaczników, to: a) {2x + 3y +z = 8 {3x + y – 2z = 5 { x + 3y –z =−2 [ 8 3 1] W= [ 5 1 −2] =−2+9−6−1+12+9=21 [−2 3 −1] [ 8 3 1] Wx= [ 5 1 −2] =−8+15+12+2+15+48=84 [−2 3 −1] [2 8 1] Wy= [3 5 −2] =−10−6−16−5+24−8=−21 [1 −2 −1] [2 3 8] Wz= [3 1 5] =−4+72+15−8+18−30=63 [1 3 −2]
 Wx 84 
x=

=

=4
 W 21 
 Wy −21 
y=

=

=−1
 W 21 
 Wz 63 
z=

=

=3
 W 21 
2 wrz 01:02
evil_woodworm: zad2: Jeżeli metoda akademicka to metoda wyznaczników, to: a) {2x + 3y +z = 8 {3x + y – 2z = 5 { x + 3y –z =−2 [ 8 3 1] W= [ 5 1 −2] =−2+9−6−1+12+9=21 [−2 3 −1] [ 8 3 1] Wx= [ 5 1 −2] =−8+15+12+2+15+48=84 [−2 3 −1] [2 8 1] Wy= [3 5 −2] =−10−6−16−5+24−8=−21 [1 −2 −1] [2 3 8] Wz= [3 1 5] =−4+72+15−8+18−30=63 [1 3 −2]
 Wx 84 
x=

=

=4
 W 21 
 Wy −21 
y=

=

=−1
 W 21 
 Wz 63 
z=

=

=3
 W 21 
2 wrz 01:02
evil_woodworm: zad2: Jeżeli metoda akademicka to metoda wyznaczników, to: a) {2x + 3y +z = 8 {3x + y – 2z = 5 { x + 3y –z =−2 [ 8 3 1] W= [ 5 1 −2] =−2+9−6−1+12+9=21 [−2 3 −1] [ 8 3 1] Wx= [ 5 1 −2] =−8+15+12+2+15+48=84 [−2 3 −1] [2 8 1] Wy= [3 5 −2] =−10−6−16−5+24−8=−21 [1 −2 −1] [2 3 8] Wz= [3 1 5] =−4+72+15−8+18−30=63 [1 3 −2]
 Wx 84 
x=

=

=4
 W 21 
 Wy −21 
y=

=

=−1
 W 21 
 Wz 63 
z=

=

=3
 W 21 
2 wrz 01:02
evil_woodworm: ugh... evil jak zwykle rozrabia−.− wczoraj wieczorem coś mi forum przestało działać. nie wiem czemu to się tyle razy wysłało. sorry.
2 wrz 07:39
Bogdan: Do evil i kika22c. Niewłaściwe oznaczenia przy obliczaniu współrzędnych wektorów. Powinno być (pomijam nad nazwą wektora znak →): AB = [xB − xA, yB − yA], mają być w indeksach dolnych duże litery. Formuła zastosowana do wyznaczenia pola powierzchni trójkąta jest niewłaściwa (słyszałeś evil, że coś gdzieś dzwoni, ale nie wiesz, w którym kościele]] i przez to wynik jest błędny. Nie ma metody akademickiej rozwiązywania układu równań i nie można identyfikować tej nazwy z metodą wyznacznikową. Metodę wyznacznikową uczniowie poznają w szkole średniej, a niektórzy nauczyciele pokazują ten sposób rozwiązywania układów równań już w gimnazjum. Wartość wyznacznika W jest błędnie obliczona, nie sprawdzałem pozostałych wyznaczników. evil − do kitu z taką pomocą, należy Ci się za nią reprymenda.
2 wrz 09:54
Bogdan: rysunek Zad. 3. A = (−2, −3), B = (2, 1), C = ( −1, 5). → AB = [4, 4] → AC = [1, 8] | 4 4 | PΔ = 12 | | | | = 12 * |32 − 4| = 14 (wyznacznik II stopnia). | 1 8 |
2 wrz 10:04
evil_woodworm: przepraszam
2 wrz 12:24
Bogdan: rysunekOstatecznie można pole PΔ trójkąta ABC wyznaczyć tak:
 1 1 1 
PΔ = 4*8 − (

*4*4 +

*3*4 +

*1*8) = 32 − 18 = 14
 2 2 2 
Myślę, że nie trzeba wyjaśniać szczegółów tego rachunku.
2 wrz 12:27
evil_woodworm: ech... wychodzi na to, że dla dobra ogółu powinno częściej mi to forum padać
2 wrz 12:36
Bogdan: No tak evil, mam nadzieję, że nie obraziłeś się na mnie. Przed wpisaniem tu jakiejś porady, rozwiązania, podpowiedzi, wskazówki, sprawdź przedtem wszystko dokładnie i oczywiście próbuj dalej, bo to jest skuteczna metoda na naukę tego przedmiotu emotka
2 wrz 12:45
evil_woodworm: Bogdan, oczywiście, że się nie obraziłam. Nie obrażam się jeżeli ktoś mnie słusznie ochrzani −a tu mi się należało i tyle Ech, to jestem cała ja po prostu, wydaje mi się, że coś wiem/umiem, a później wychodzi jak zawsze Będę się starała poprawić
2 wrz 12:54
Bogdan: Przepraszam za zwracanie się do Ciebie evil jak do chłopca, będę teraz pamiętał, że jesteś dziewczyną. Pozdrawiam
2 wrz 13:02
evil_woodworm: Nic sie nie stalo
2 wrz 13:12
kika22c: a liczył ktoś może pozostałe zadania np 4, 5, 6 Bogdan może Ty pomożesz Dzięki wam za dotychczasową pomoc
2 wrz 20:09