Dominik: czy moglby mi ktos narysowac kat miedzy przekatna prostopadloscianu a sciana boczna?
18 mar 20:07
Patryk:
18 mar 20:09
Patryk: chociaż pewien nie jestem
18 mar 20:10
krystek:
18 mar 20:10
Dominik: no niestety nie.
18 mar 20:10
18 mar 20:12
Dominik: @krystek, jestes pewna? w odp zbioru kielbasy odcinek ramie kata poprowadzone jest do srodka
krawedzi podstawy − nie widze w tym zupelnie logiki (jaki mialby to byc rzut). wydaje mi sie,
ze powinno byc tak jak ty rysujesz.
18 mar 20:12
Dominik: w zasadzie to jest to samo co narysowal Patryk, zwracam honor.
18 mar 20:13
krystek: Dominiku , co się Tobie nie zgadza?
18 mar 20:14
krystek: Przekątna prostopadłościanu łączy dwa przeciwległe wierzchołki .podstaw
18 mar 20:17
Dominik: ramie kata zawarte w scianie bocznej jest poprowadzone do srodka krawedzi podstawy, a nie do
wierzcholka prostopadloscianu.
jesli ma to znaczenie, bo przekrecilem troche warunki − nie mowa o prostopadloscianie, a
graniastoslupie prostym o podstawie rombu.
18 mar 20:17
Dominik: tak przynajmniej jest zaznaczone na rysunku w odpowiedziach dolaczonych do zbioru. wielokrotnie
znajdowalem tam glupoty, moze i teraz tak jest.
18 mar 20:18
Patryk: która strona w zbiorze ?
18 mar 20:22
Dominik: str 74, zadanie 475.
wydaje mi sie ze ten rzut wyglada inaczej ze wzledu na to, ze podstawa jest romb, tak?
18 mar 20:23
Patryk: i will check it
18 mar 20:24
Patryk: wg mnie jest dobrze,ale ja do końca tych rzutów nie rozumiem,nie wiem gdzie się tego nauczyć
18 mar 20:28
18 mar 20:31
krystek:
18 mar 20:35
Dominik: tak, wybacz.

tylko gdzie w takim razie spada ten rzut? w punkcie do ktorego jest poprowadzona wysokosc
rombu?
18 mar 20:36
Mila:

ABCD − romb
d− krótsza przekątna graniastosłupa.
Dominik, jeśli romb w podstawie, to rzutujemy koniec (B) przekątnej na płaszczyznę ściany
bocznej i rzut to będzie spodek wysokości rombu (punkt E), ale nie środek boku.
β− kąt między przekątną graniastosłupa a ścianą boczną
18 mar 20:38
18 mar 20:39
Dominik: @Mila, wszystko jasne, dzieki.
jak zawsze spisujecie sie na medal, nawet jak autor tematu pokreci tresc zadania.
18 mar 20:42
krystek: Dobrze być jasnowidzem i przewidzieć "Co autor miał na myśli?"
18 mar 20:50
Mila: Jak się z Krystek dobierzemy do Ciebie, to zaczniesz dobrze pisać treść zadań.


Dla Krystek

, właśnie kilka dni temu rozwiązywałam to zadanko i były u znajomego te
same problemy, co u Dominika, gdzie ten kąt jest.
18 mar 20:52
krystek: Milu , przez tyle lat pracy spotykałam się z różnymi przypadkami , dorośnie zrozumie.
Pozdrawiam.
18 mar 20:54
Mila:
Dominik, jakaś próbna maturka będzie? Była?
18 mar 21:06
Dominik: co tydzien mam probne "matury" w szkole. w cudzyslowiu, bo z maturami niewiele wspolnego maja.
znajduje potem te zadania w kielbasie i czesc z nich oznaczona jest jako poziom podstawowy.
nie mam z nimi zadnego problemu. w ogole na lekcjach niewiele robimy; dopiero do mnie dotarlo,
ze trafilem do humanistycznej szkoly. wysoko w rankingu, ale humanistycznej.
ale jutro zmieniam szkole, z powodu nieciekawej sytuacji z jezyka polskiego (frekwencja −
choruje przewlekle), a tam podobno na lekcjach sa non stop robione arkusze maturalne. no i
bede mial wiecej czasu na samodzielne powtorki.
18 mar 21:39
Mila: Oj, to masz poważny problem. Życzę Ci powodzenia i zapału do pracy.
18 mar 21:46
Dominik: nie przesadzajmy.

na szczescie z chorobskiem jako tako sie uporalem i moje wycieczki do
szpitali sie zakonczyly mam nadzieje na dlugi okres. problemem jest moja nauczycielka − ma
przerost ambicji i nie moze zniesc tego, ze mnie jak najbardziej moje osiagniecia z polskiego
zadowalaja. nie kwestionuje w zaden sposob jej wiedzy ani inteligencji, ba, uwazam, ze jest
szalenie inteligentna. niestety mamy zupelnie inne priorytety i ona nie moze tego zniesc.
18 mar 21:54
Saizou : i tak oto po konfrontacji z rzeczywistością "ideał−sięgnął bruku"
18 mar 21:56
Eta:
18 mar 21:58