matematykaszkolna.pl
krociotkie ale dziwne akante: czy (1+5):2 = 2:(5−1) dzielenie traktujcie jako kreske..
17 mar 19:24
Licealista: nie.
17 mar 19:24
dumka: nie nie można tak robić podziel sobie 6:3 a potem 3:6 i wychodzą inne liczby emotka
17 mar 19:26
akante: Liczba a jest rozwiązaniem równania (2−x)25=(x−1)(x+5) zas liczba b jest rozwiazaniem równania x5=x+2 Sprawdz czy liczby a i b są równeemotka kto to zrobi prosze juz nie wiem
17 mar 19:27
akante: inne ale to juz nie rozumiem
17 mar 19:27
Krzysiek : Np liczba b mamy rownanie x5=x+2 to x5−x=2 to teraz x przed nawias i mamy x(5−1)=2
 2 
to x=

=b
 5−1 
teraz policzmy liczbe a . Mamy tak (2−x)25=(x−1)(x+5) najpierw wzor skroconego mnozenia (a−b)2 i mamy 4−4x+x25=x2+5x−x−5 niewiadome na lewo wiadome na prawo i mamy
 9−5 
x2−x2 −4x−4x=−9+5 to −8x=−9+5/*(−1)to 8x=9−5 to x=

=a
 8 
Zrobmy jeszcze z tak ze usuniemy niewymiwernosc z minownika liczby b i dostaniemy
2 5+1 2(5+1) 5+1 

*

=

=

=b
5−1 5+1 4 2 
 5+1 2 
Wiec mozemy z radoscia napisac ze a=b czyli

=

 2 5−1 
17 mar 21:22
Krzysiek :
 9−5 
ZAsugerowalem sie tym co napisales na poczatku ale przeciez nasze a=

wiec a≠b .
 8 
 5+1 2 
Ale z tego wszystkiego wiesz ze

=

co udowodnilisny usuwajac
 2 5−1 
niewymiernosc z mianownika . Chyba czas spac . emotka
17 mar 21:30