matematykaszkolna.pl
narysuj wykres funkcji, omów jego własności. wajdzik: Narysuj wykres funkcji i na jej podstawie omów własności tej funkcji:
 3x−1 
y=|

|
 x+2 
D=R\{−2}
3(x+2)−7 3(x+2) 7 −7 

=


=

+3
x+2 x+2 x+2 x+2 
W: [−2,3] Mógłby ktoś narysować ostatnie odbicie na wykresie? Ja SPRÓBUJĘ narysować bo na tej stronie jeszcze nie nauczyłem się rysować. A co do własności: D=R\{−2} Zw=R\{3} Funkcja różnowartościowa Funkcja nie jest okresowa
 1 
Funkcja ma jedno xo=

 3 
Zgadza się? Ktoś by tutaj coś jeszcze dołożył? emotka Z góry dziękuję za pomoc.
17 mar 13:01
Eta: rysunek
17 mar 13:06
wajdzik: rysunekjest ok ?
17 mar 13:06
wajdzik: Dzięki Eta, widzę, że nawet mi to wyszło. A co do własności? jest git? emotka
17 mar 13:07
wajdzik:
17 mar 13:09
wajdzik:
17 mar 13:12
wajdzik:
17 mar 13:15
Cusack: asymptoty i monotoniczność jeszcze dopisz.
17 mar 13:17
Cusack: patrząc na wykres Ety, to funkcja nie jest różnowartościowa. Zbiór wartości też do poprawy.
17 mar 13:20
wajdzik: Cusack, nie rozumiem czemu ona nie jest różnowartościowa oraz czemu zbiór wartości jest do poprawy. Mógłbyś mi to jakoś pokazać? Asymptota pionowa y=−2 Asymptota pozioma y=3 f.rosnąca x∊(−,−2), x∊(−2,+)
17 mar 13:35
wajdzik:
17 mar 13:41
krystek: A pomyśl , gdzie się podnosisz w górę , a gdzie spadasz w dół?
17 mar 13:43
wajdzik: Rozumiem już co zrobiłem źle jeśli chodzi o różnowartościowość. A zbiór wartości... może coś takiego:
 1 
y∊R\{−U{1}{2,

. (stwierdzam, patrząc na wykres).
 2 
17 mar 13:48
krystek: f↗⇔x∊ f↘⇔x∊ a zb wartości to y∊<0,) do wykresu Ety
17 mar 13:52
asdf: Wajdzik, oblicz asymptoty i ekstrema. Zaznacz kiedy funkcja maleje, a kiedy rośnie. Znajdz miejsca zerowe. Dla wartości < 0 odbij to wzgledem OX (w tym przypadku od miejsca zerowego w prawo odbijasz)
17 mar 13:54
krystek: @asdf to poziom LO
17 mar 13:56
asdf: i tak dla przypomnienia: miejsce zerowe liczysz z licznika, a asymptote sprawdzasz na krancach dziedziny (tutaj wazny jest mianownik) )
17 mar 13:56
asdf: ...wlasnie dlatego nie lubialem matematyki w LO, wszystko na okolo.
17 mar 13:56
wajdzik: f↗⇔x∊(−,3) U (3,+)
 1 
f↘⇔x∊(3,

 3 
17 mar 13:56
krystek: Xle podnosisz sie w górę gdy x∊(−,−2) oraz dla x∊< dokończ spadaszw dół dla x∊(−2,?>
17 mar 13:59
wajdzik: JA POWIEM, że nienawidzę systemu szkolnego, nie powinno być "GIMBAZY" bo to tylko opóźnia rozwój dziecka. 7 klas podstawówki i do liceum(gdzie nie powinno byc 16 przedmiotów) ja mając 5 matematyk w tygodniu jestem całkowicie w tyłku. Na lekcji NIC nie robimy a sam muszę robić DOSŁOWNIE WSZYSTKIE zadania w domu. Wkurza mnie to, że naród chce mieć tępy naród.
17 mar 13:59
wajdzik:
 1 
dla x∊(−2,+) ? a spadam w dół dla x∊(−2,

)?
 3 
17 mar 14:01
krystek: Nie denerwuj się , nic nie poradzimy , może to komuś było potrzebne. Zapisz , pracujemy
17 mar 14:02
wajdzik: ASDF, dzięki. Wszystko co mi napisałeś rozumiem i tak się kieruję nie licząc ekstrema. Tego wgl JESZCZE nie brałem.
17 mar 14:02
krystek:
 1 
f↗ jeszcze dla x∊<

,)
 3 
17 mar 14:03
wajdzik: Dopóki walczę, jestem zwycięzcą. Najgorsze jest to, że nie jestem w stanie się tak wyrobić żeby dotknąć zbioru zadań. Nie wiem kiedy ja to zrobię. Pewnie w wakacje będę się musiał złapać za jaja i to wszystko nadrabiać.
17 mar 14:04
wajdzik:
 1 
Krystek, ale czemu od <

? Brałeś to z wykresu Ety, ale Ona nie przerysowała tego co jest
 3 
pod osią OX, i dlatego myślałem, że od (2,+). Czemu nie rysujemy tego co ma być pod osią OX?
17 mar 14:06
krystek: y=I....I więc wszystko nad osia OX
17 mar 14:07
wajdzik: Ok, wszystko rozumiem. Dzięki, zabieram się za kolejne przykłady.
17 mar 14:10
krystek: Powodzeniaemotka
17 mar 14:16
asdf: @Wajdzik Ja w technikum miałem po 2 godziny w tygodniu matematyke, a na studiach z powodzeniem zdalem sesje z matmy. Jak będziesz pracowac i nawet robic niektore rzeczy ponad program to zobaczysz, ze Ci się to przyda − im więcej widzsz rozwiązan jednego zadania tym lepiej emotka
17 mar 15:00