matematykaszkolna.pl
6:2(2+1)=? konda: 6:2(2+1) Hmm.. robi to furorę ostatnio.emotka Dla mnie jest to 9, ponieważ kolejność działań decyduje. Wpisując jednak to działanie na wolfrmalpha otrzymujemy 1(sic!). Dlaczego? http://www.wolframalpha.com/input/?i=6%3A2%282%2B1%29 Jest tu jednak nieścisłośc, bo wstawiając zamiast dzielenia kreskę ułamkową otrzymujemy 9. http://www.wolframalpha.com/input/?i=6%2F2%282%2B1%29 Jak wy to rozumiecie?
15 mar 12:36
Miluuu: 9
15 mar 12:37
aniabb: wolfram : nie traktuje jako dzielenie, a jak porównanie "do" jak zapis wyniku meczu 2 : 1 (2 do 1) boki prostokąta 2x1 (2 do 1)
15 mar 12:40
Licealista: Poprawnie powinien wyglądać zapis: (6:2)(1+2) i nie było by srania się czy 9 czy 1
15 mar 12:43
Artur_z_miasta_Neptuna: temat stary jak internet ... wszystko rozgrywa się na 'założeniach' kolejności wykonywania działań Europa typuje dzielenie i mnożenie na równi (tak tez czyni wolfram czy też excel) natomiast amerykańcy mają swoją wizje (najpierw * później /)
15 mar 13:07
aniabb: ale popatrz na odpowiedzi..wolfram w ogóle nie traktuje tego działania jak dzielenie
15 mar 14:14
asdf: Przecież jest różnica czy napisze się to tak:
6 

, czy tak:
2(2+1) 
6 

*(2+1) ... tak samo rozwiąż:
2 
1/2/3/4 W zależności gdzie jest główna kreska ułamkowa są inne wyniki i nie ma co sie zastanawiac nad zadaniami nie jasno opisanymi.
15 mar 14:28