matematykaszkolna.pl
Proste Kamil: Mam troche głupią prośbę, ale dla pewności przyszedłem zapytać mądre głowy emotka Chodzi o coś takiego: 6 / 2(1+2) = ? Najpierw działania w nawiasach tj. 6 / 2*3 Następnie mnożenie, dzielenie (w kolejności występowania) tj. 6/2 to 3 i 3*3 to 9 a wszyscy piszą, że poprawna odpowiedź to 1. Proszę o odp emotka
12 mar 18:22
Licealista: O boże czwarta klasa podstawówki się kłania! Najpierw działania w nawiasach.
 6 
Wychodzi

= 9?
 6 
12 mar 18:37
dero2005:
6 6 6 

=

=

= 1
2(1+2) 2*3 6 
12 mar 18:39
CzikiCzing: Dzięki.
12 mar 19:01
CzikiCzing: Za takie zadania
12 mar 19:02
Kamil: Nie ma się z czego śmiać. Dzięki dero2005 jak w tej postaci zobaczyłem to wszystko jest jasne.
12 mar 19:06
Kicz: Siema Straszne błędy popełniacie bo to jest tak: 6/2(1+2) lub 6/2(1+2) 6/2 * 3 3*(1+2) 3*3 3+6 9 9 Licealista − masz racje czwarta klasa się kłania, więc skoro jesteś w trzeciej to się nie odzywaj. dero2005 − Twój zapis jest sprzeczny z tym co napisał Kamil, bo to co napisałeś można przedstawić tak: 6 / [2(1+2)] a dobrze wiemy, że: 6 / [2(1+2)] ≠ 6/2(1+2). Dziękuje. Żal mi was.
13 mar 11:56
Artur_z_miasta_Neptuna: Kicz ... spokojnie
13 mar 11:59
asdf: @Kicz Troche wiecej pokory do własnych umiejetnosci, bo nie jeden na tym forum by Cie zagiął P.S Szczeniaku..
13 mar 12:12
dero2005: @KIcz Nie filozofuj i nie wprowadzaj uczniów w błąd
13 mar 19:42
PuRXUTM: moim zdaniem jeżeli jest zapisane tak jak jest zapisane czyli 6/2*3=3*3=9
13 mar 19:58
PuRXUTM: a jeszcze takie coś 8:2(1+3)=... moim zdaniem =16 ale niektórzy piszą że 1
13 mar 20:00
13 mar 20:03
dero2005: Kolejność wykonywania działań: − działania w nawiasach − potęgowanie i pierwiastkowanie − mnożenie i dzielenie − dodawanie i odejmowanie
13 mar 20:31
Licealista: @Kicz możesz się zamknąć, bo za krótki jesteś. Ten filmik z twojego dowodu znalazłem w 30 sek na yt, więc nie szpanuj nie swoją widzą i nie ogłupiaj innych jak sam nic nie umiesz
13 mar 20:52
PuRXUTM: czyli jaka odpowiedź, taka jaką ja napisałem ? ?
13 mar 21:22
Licealista: Zadanie jest niesprecyzowane i ta i ta odp jest poprawna według interpretacji. Może być 8/2(1+3) albo 8emotka2(1+3)] ale myślę że chodziło o pierwszą opcję.
13 mar 21:31
Licealista: dlaczego mi jakaś emotka wyszła?
13 mar 21:31
PuRXUTM:
13 mar 21:35
Licealista: Emotka mówi sama za siebie.
13 mar 21:36