matematykaszkolna.pl
dzialania ola: 212 * (18)12 :4
18 sie 14:55
MonikaSz: 18
18 sie 16:42
tim: Rozpiszę.
 1 
2−0,5 =

 2 
1 

−0,5 = 8
8 
4 = 2 Zostaje:
 1 

* 8
 2 
 

2  
 1 
Czy na pewno

?
 8 
18 sie 16:50
MonikaSz:
1 1 

*

: 2 =
21/2  181/2 
 1 1 
=

*

* 12 =
 2 8 
 1 1 
=

*

* 12 =
 2 4*2 
 1 1 
=

*

* 12 =
 2 22 
 1 
=

* 12 =
 2*22 
 1 
=

* 12 =
 2*4 
= 14* 12 = = 18 Innej opcji nie widzę emotka
18 sie 16:57
MonikaSz: jednak widzę. W drugiej linijce nie ma być 8 a 18 i trochę się zmienia. Czy tak?
18 sie 17:00
tim: Jak już napisałem:
1 1 1 

−1/2 =

=

= 81/2 = 8
8 8−1/2 
1 

81/2 
 
18 sie 17:05
Bogdan: Dzień dobry.
 1 
2−1/2*(

)−1/2:4 = 2−1/2 * (2−3)−1/2 : 2 = 2−1/2 + 3/2 − 1 = 20 = 1
 8 
18 sie 17:40
tim: Można też tak
18 sie 18:15
Bogdan: Nie tylko można, tak właśnie trzeba, bo to jest ćwiczenie na zapisywanie potęg przy tej samej podstawie i wykonywanie działań na potęgach o jednakowych podstawach.
18 sie 18:59
tim: Jeżeli nie jest zapisane np. : zapisz w postaci jednej potęgi 2k lub coś podobnego metoda rozwiązania jest dowolna. Zadanie może mieć na celu także przypomnienie sobie różnych potęg.
18 sie 19:01
Bogdan: Nie jest zapisane, bo ola nie zapisała. Nawet nie musiało być polecenia o zastosowaniu 2k, takie działania najpewniej wykonuje się wprowadzając jedną podstawę potęgi dla wszystkich czynników.
18 sie 20:47
tim: Nie będę się spierał.
18 sie 21:01