matematykaszkolna.pl
Wielomiany Janek: Podaj zbiór liczb, dla których wyrażenie ma sens liczbowy. Wykonaj działania i zapisz wyrażenie w najprostrzej postaci: a) (x+1)/(x−1) * (1−x)/(x+1) 2. Podaj zbiór liczb, dla których wyrażenie ma sens liczbowy i wykonaj działania: x/(x+3) − 1/(x−1) + x W tym 2 zadaniu to to się równa 0 ? równanie? czy jak, bo nie wiem czy to się oblicza czy wystarczy zapisać w najprostrzej postaci. W książce jest napisane tak jak napisałem.
25 lut 17:23
Janek: odświezam
25 lut 18:33
krystek:
x+1 −(x−1) 

*

=−1
x−1 x+1 
25 lut 18:40
krystek: 2) zapisz porawnie
25 lut 18:41
Janek: porwanie? równanie znaczy się?
25 lut 18:46
krystek: Równanie jaką ma postać?
25 lut 18:47
Janek: Znaczy poprawnie, tak? W książce mam napisane polecenie tak jak napisałem, a jeżeli chodzi o przykład to nie ma żadnego = 0, czyli to nie jest równanie, więc nie muszę tego rozwiązywać do końca, tylko do wspólnego mianownika wystarczy sprowadzić?
25 lut 18:47
Janek: To jak ma być, krystek?
25 lut 19:04
Janek: Jak bym to sprowadził tylko do najprostszej postaci, prawda?
25 lut 20:12
krystek:
x 1 


+x
x+3 x−1 
Ma sens liczbowy⇔x+3≠0 i x−1≠0
25 lut 20:24
krystek: dla x∊R/{...,..}
25 lut 20:25
Janek: oczywiście też ustaliłem dziedzinę emotka czyliza całe zadanie sprowadzić do wspólnego mianownika?
25 lut 20:32
Janek: ... i to będzie koniec? Wybaczcie za spam.
25 lut 20:32
krystek: Tak wspólny mianownik , masz w poleceniu
25 lut 20:35
Janek: Dzięki ślicznie!
25 lut 20:44