matematykaszkolna.pl
. Blitz: ciągi o dodatnich wyrazach an i bn są geometryczne. uzasadnij ze ciąg cn = an*bn dla kazdej liczby calkowitej dodatniej n jest również geometryczny.
 cn+1 
Czy mogą udowodnić to podstawiając pod ten wzór q=

 cn 
wtedy wszystko się skraca i wychodzi q=1
20 lut 19:18
Dominik: jesli wychodzi q = 1 to (cn) jest geometryczny.
20 lut 19:20
Blitz: na maturze zaliczą w ten sposób zrobiony dowód?
20 lut 19:28
Dominik: a jak inaczej wykazuje sie ze ciag jest geometryczny? + nie ucz sie pod mature, a po to, zebys umial.
20 lut 19:29
Blitz: co z tego ze naucze się inaczej, a na maturze kobieta która będzie mi to sprawdzac stwierdzi ze trzeba to było zrobić inaczej albo nie ma tego w przykładzie rozwiazan zadania i nie zaliczy...
20 lut 19:42
Dominik: czytales informator maturalny? kazdy poprawny sposob jest punktowany maksymalnie, o ile jest poprawny.
20 lut 19:43
asdf: Bilitz, mozesz nawet policz pole trapezu za pomocą calki i nic Ci nie zrobia, mozesz policzyc jakis tam uklad rownan macierzami i tez nie zrobia, co sie tak boisz tej matury?
20 lut 19:48
Blitz: a słyszałes @Dominik ze w ramach wyrównywania szans nauczycieli, nauczycielka z podstawówki albo z gimnazjum moze CI sprawdzac mature? trafisz na taką co mało co pamięta z normalnej matmy i gucio. @asdf nie chodzi o to ze sie jej boje tylko mam nauczke z poprzedniego roku, i wypytuje o różne szczegóły dlatego ze ją poprawiam i nie będę jej poprawiał znowu, a chce ją napisać jak najlepiej zeby dosatac sie na studia które chce bo aktualne mi nie odpowiadaja, a do tego matma musi być w granicach 90−100%. Widziałem swoją mature zeszłoroczną i wiem na 100% ze niektóre rzeczy powinienem miec zaliczone, a nie były mimo ze były sprawdzane conajmniej 2 razy. Wiem co robi stres z człowiekiem bo przed maturą pisałem matury pazdro średnio na 80 pare % a normalnej nie zaliczyłem. Wystarczające argumenty?
20 lut 19:57
Dominik: o sprawdzenie matury sie nie martw − od tego jest cala komisja. a gdyby wynik ci sie nie zgadzal to mozesz zazadac od OKE wydania matury.
20 lut 19:58
asdf: mi nawet żadne argumenty wystarczają emotka Nie musisz mi nic udowadnia
20 lut 20:00
Mila:
 cn+1 
Blitz masz wykazać, że

jest wielkością stałą, a ty zakładasz, że tak jest.
 cn 
Nie zaliczą.
 an+1 
1) an −c. g.⇔

=qa >0 − stała wielkość
 an 
 bn+1 
2) bn −c.g⇔

=qb >0 − stała wielkość
 n 
cn+1=df an+1*bn+1
cn+1 an+1*bn+1 

=

=
cn an*bn 
 an+1*bn+1 
=

=qa *qb = const
 an*bn 
 cn+1 
Zatem cn jest ciągeim geometrycznym ponieważ iloraz

jest wielkością stałą.
 cn 
Pamiętaj, że przy dowodach korzystasz z założeń , pkt (1) (2) i dowodzisz prawdziwości tezy.
21 lut 19:46
Mila: Blitz, nie ma czegoś takiego, jak wyrównywanie szans nauczycieli. Nauczycieli egzaminatorów jest nadmiar, są egzaminowani ( jest ostra selekcja). Jednak uczniowie, często uzasadniają założenia zamiast tezę i wtedy otrzymują 0 punktów, pomimo poprawnych przekształceń.
21 lut 21:28