matematykaszkolna.pl
planimetria, kontekst realistyczny orzeł: rysunekZadanie ze zbioru A. Kiełbasy. To zadanie jest już rozwiązane w sieci, ale nie jest zrozumiale wytłumaczone. Prosiłbym o pomoc albo jakieś wskazówki chociaż.
 8 
Jedno ramię dziecięcej huśtawki jest nieco krótsze i jego długość stanowi

długości
 9 
drugiego ramienia. Gdy dłuższe ramię dotyka podłoża, koniec krótszego ramienia znajduje się na wysokości 96 cm nad ziemią. a) Oblicz, na jakiej maksymalnej wysokości może znaleźć się koniec dłuższego ramienia huśtawki. b) Przesunięto punkt podparcia tak, aby oba ramiona huśtawki miały tę samą długość. Oblicz, na jakiej maksymalnej wysokości może znaleźć się wówczas koniec ramienia huśtawki.
14 lut 16:15
wmboczek: z TALESA łatwo wyznaczyć wysokość podparcia a wówczas a) łatwo przekręcić huśtawkę b) tak samo jak a), choć można 2x h wziąć
14 lut 16:42