matematykaszkolna.pl
2x^3 = 6x^2 why ? krucjata: 2x3 = 6x2 why ?
8 lut 14:46
Patryk: ?
8 lut 14:47
krucjata: nie powinno być 2x3 = 4x2 ? chodzi o zbicie jednego kwadratu
8 lut 14:50
PW: Jakie "zbicie jednego kwadratu"? Nie mówisz czasem o pochodnej?
8 lut 18:54
Madzia: może 2x=6 czyli x=3 2*27=6*9 54=54 he he
8 lut 19:01
Madzia: skrócić przez x2 ale prawidłowo jest 2x3−6x2=0 czyli 2x2(x−3)=0 czyli x=o x=0 x=3 i podstawić 3
8 lut 19:03
PW: @Madzia: Pewnie masz rację, zaszokowała mnie terminologia "zbicie jednego kwadratu". Gdyby jeszcze zapytała "when", a nie "why", to bym się też może domyślił. Obserwuję ciekawe zjawisko − trzeba nie tylko rozwiązać zadanie, ale jeszcze najczęściej domyślić się treści. W dodatku nieraz odpowiedź pytającego brzmi "tyle to i ja wiedziałem, podaj szczegóły".
8 lut 19:17
SŁOŃCE POLSKIEJ MATEMATYKI: To musi być prowo.
8 lut 19:19
Eta: Dla PW ...emotka emotka
8 lut 19:19