matematykaszkolna.pl
Wykaż Mariusz: To może ja dam teraz jakieś zadanie, bo widze że w okresie wakacyjnym jest ich mniej niż zwykle zad wykaż że nierówność x6+x4+2x2>=0 jest spełniona przez każdą liczbę rzeczywista Czekam na propozycjeemotka
24 cze 17:03
zuzu: he, he emotka x2( x4 +x2 +2) ≥0 x2≥0 dla x€R x4 +x2 +2 >0 Δ<0 brak pierw. i ramiona paraboli do góry x€R
24 cze 17:07
tim: gotowe
24 cze 17:09
zuzu:
24 cze 17:10
Mariusz: to może teraz coś z parametrem zad dla jakich wartości parametru a wielomian jest kwadratem wielomianu stopnia drugiego W(x)=x4+4x3+10x2+12x+a
24 cze 17:11
tim: zuzu , ach, że cie nie poznałem ... Ukrywasz się ... Pięknie.. Ja bym sobie coś rozwiązałem.. ale nie lubię z parametrem.
24 cze 17:13
Mariusz: to może zadanie z wielomianów tekstowe
24 cze 17:16
zuzu: odp a= 9
24 cze 17:17
Mariusz: odpowiedz prawidłowa emotka
24 cze 17:21
zuzu: (x2 +2x +3)2 = x2 +4x3 +10x2 +12x +9
24 cze 17:22
Mariusz: zad dla jakich wartości parametru m rozwiązaniem układu równań jest para liczb dodatnich? 2x−y=3m x+y=m+4
24 cze 17:30
tim: pRÓBUJĘ.
24 cze 17:32
zuzu: Timuś z pewnością rozwiąże emotka Poczekam.
24 cze 17:34
zuzu: odp: m€( −1, 8)
24 cze 17:38
zuzu: zad: W trójkąt równoboczny o boku 8 cm wpisano kwadrat. Oblicz pole tego kwadratu.
24 cze 17:39
tim: Więc mamy: 2x − y = 3m x + y − 4 = m /*3 3x + 3y − 12 = 3m Więc: 2x − y = 3x + 3y − 12 −x = 4y − 12 x = −4y + 12 x > 0 ⇒ −4y + 12 > 0 y < 3 Więc, żeby x > 0, y < 3 I dalej: x = −4y + 12 4y = 12 − x y = 3 − 0,25x y > 0 ⇒ 3 − 0,25x > 0 −0,25x > −3 x < 12 Więc, żeby y > 0, x < 12 Odp. 0 < x < 12, 0 < y < 3 PS. Na koniec sie skapnąłem, że x i y robiłem... a nie m.
24 cze 17:40
tim: zuzu pokaż jak rozwiązałaś.. Ciekawe...
24 cze 17:40
zuzu: Spadam na emotka
24 cze 17:41
tim: To potem
24 cze 17:41
Mariusz: ja zaraz napisze, Zuzu − dobry wynik
24 cze 17:44
zuzu: metodą wyznaczników: W=I 2 −1 I I 1 1 I W= 3 podobnie: Wx = 4(m +1) Wy = 8 −m
 4(m+1) 8 −m 
x=

.... y =

 3 3 
x>0 i y >0 ...dokończ Timuś
24 cze 17:44
tim: Ahaa... Zapomniałem o wyznacznikach
4(m + 1) 

> 0 m > −1
3 
8 − m 

8 − m > 0 m < 8
3 
24 cze 17:47
sylwia gdańsk: a to nei trzeba czasem na funkcje kwadratowa jakos zamienic
24 cze 17:47
zuzu: wrrrrrrr .... jak mogłeś mi to zrobić emotka
24 cze 17:48
sylwia gdańsk: a no chyba ze tak
24 cze 17:48
tim: Oj cicho . .. xD
24 cze 17:49
zuzu: emotka
24 cze 17:49
Mariusz: najlepiej chyba metodą wyznacznikową 2x−y=3m ⇒ y=2x−3m x+y=m+4 ⇒ y= −x+m+4 W(y)= −m+8 z tego samego x=y+3m x= −y+m+4 W(x)=4m+4 i musza być dodatnie więc x=4m+4 i x>0 4m+4>0 m> −1 y= −m+8 i y>0 −m+8>0 m<8 czyli m∊(−1,8)
24 cze 17:49
zuzu: emotka ...... emotka
24 cze 17:50
sylwia gdańsk: to moze ja cos podobnego zapodam
24 cze 17:51
sylwia gdańsk: dla jakich wartosci parametru m dane rownanie ma 2 rozne pierwiastki dodatnie x2+(m+1)x+m+3=0
24 cze 17:51
Mariusz: a zapomniałem dopisać że W(x)/W=x ale to i tak nic nie zmieniaemotka
24 cze 17:52
Mariusz: zacznijmy od tego kiedy pierwiastki są dodatnie x1+x2>0 x1*x2>0 kto dokończy
24 cze 17:54
sylwia gdańsk: Δ>0
24 cze 17:54
sylwia gdańsk: to oczywiste ale lepiej namaziac
24 cze 17:55
tim: Ja robię zadanie Sylwii
24 cze 17:56
sylwia gdańsk: nikt sie nie skusi chyba
24 cze 17:56
sylwia gdańsk: Dobrze
24 cze 17:57
sylwia gdańsk:
24 cze 17:57
sylwia gdańsk: ale sie rozpisalam
24 cze 17:58
Mariusz: to może następne zadanie będzie z innej pułki emotka zad W klasie liczba uczniów nieobecnych stanowi 1/6 liczby uczniów obecnych. Gdy jeden z uczniów wyszedł , liczba nieobecnych stanowiła 1/5 liczby uczniów obecnych. Ilu jest obecnych w klasie emotka
24 cze 18:00
tim: Δ > 0 (m + 1)2 − 4 * (m + 3) * 1 > 0, m2 + 2m + 1 − 4m − 12 > 0 m2 − 2m − 11 > 0 Δm = 22 − 4 * −11 * 1 = 4 + 44 = 48 Δm = 48
 2 − 48 
m1 =

 2 
 2 + 48 
m2 =

 2 
Możliwe, że gdzie się pomyliłem.
24 cze 18:02
tim: I to zapewne pomiędzy m1 i m2
24 cze 18:04
sylwia gdańsk: dalej sprobujesz?
24 cze 18:05
sylwia gdańsk: i przedzial jaki?
24 cze 18:05
zuzu: zad Sylwii: Odp: x€( −3 ; 1 −23)
24 cze 18:05
sylwia gdańsk: tak jest zaza
24 cze 18:05
sylwia gdańsk: zuza hehe sorki
24 cze 18:06
sylwia gdańsk: z/w
24 cze 18:06
Mariusz: zad daki prosty dowodzik wykaż że sześcian dowolnej liczby naturalnej a samą liczbą jest podzielny przez 6
24 cze 18:06
zuzu: Mariusz..... chyba różnica sześcianu liczby i danej liczby n3 − n −−− podzielna przez 6 ?
24 cze 18:09
Mariusz: tak tak chochliki
24 cze 18:11
sylwia gdańsk: ide gofry smazyc
24 cze 18:12
tim: Znowu źle... Coś mi nie idzie.. Zuzu pokaż jak to poprawnie ma być... n3 − n = n(n2 − 1) = n(n + 1)(n − 1) Więc jest podzielne przez 2 i 3 więc też przez 6 emotka
24 cze 18:13
zuzu: n3 − n = n( n2−1) = n( n−1)(n +1)= ( n−1)*n ( n+1) wśród trzech kolejnych liczb naturalnych znajduje się liczba parzysta i liczba podzielna przez 3 to iloczyn trzech kolejnych liczb naturalnych jest podzielny przez 2 i 3 zatem jest podzielny przez 6 c.b.d.o emotka
24 cze 18:14
zuzu: emotka Timuś. (n −1) *n*( n+1)
24 cze 18:15
Mariusz: emotka Tim zad rozwiąż równanie (x+22004)2−(x−22004)2=22006 jak zrobić aby cała potęga była u góry
24 cze 18:15
tim: Ha Pierwszy Ps. c.b.d.o − co to znaczy?
24 cze 18:16
zuzu: Sylwia ? ....... wrrrrrr ..... też bym zjadła
24 cze 18:16
zuzu: "co było do okazania"
24 cze 18:17
sylwia gdańsk: a ja nie mam jajek ahahxd
24 cze 18:18
Mariusz: mnie uczono c.n.u − co należało udowodnić emotka
24 cze 18:18
zuzu: Tim .... czekam na zadanie z kwadratem
24 cze 18:18
sylwia gdańsk: dobra robie bez jaj
24 cze 18:18
Mariusz: (x+22004)2−(x−22004)2=22006 rozwiąż równanie
24 cze 18:20
tim: Mariusz masz zboku pokazane 210
24 cze 18:20
Mariusz: już zobaczyłem, ale dzięki emotka
24 cze 18:21
tim: Proszę mi pokazać zadanie z EMEM Teraz równanie Mariusza i kwadrat & trójkąt zuzu...
24 cze 18:23
Mariusz: może wy macie jakieś zadania bo mi sie skończyły
24 cze 18:23
zuzu: odp: x =1 ...
24 cze 18:25
zuzu: to odp do zad z 18:20
24 cze 18:27
tim: Mariusz: x2 + 22005x + 24008 − (x2 − 22005x + 24008) = 22006 x2 + 22005x + 24008 − x2 + 22005x − 24008 = 22006 22005x + 22005x = 22006 22006x = 22006 x = 1 PS. Pozdorwienia dla zuzu
24 cze 18:28
Mariusz: emotka
24 cze 18:28
Mariusz: to może jakieś zadania dla mnie Zna ktoś może wzory cardana
24 cze 18:30
tim: Zrób kwadrata
24 cze 18:31
Mariusz: może jeszcze dla przypomnienia reszty dla wielomianów reszta z dzielenia wielomianu W(x) przez wielomian P(x)=x4+x3−3x2−4x−4 jest wielomianem R(x)=x3−5x+1. Wyznacz resztę tego wielomianu przez wielomian F(x)=x2−4
24 cze 18:36
tim: Pole mi wyszło u zuzu ≈ 13,78497979
24 cze 18:45
sylwia gdańsk: juz sem
24 cze 18:47
sylwia gdańsk: Mariusz czyli co dzielimy R(x) przez F(x)
24 cze 18:47
tim:
 323 
Tzn zuzu wyszło mi:

 43 + 8 
24 cze 18:50
tim: Sprawdź
24 cze 18:50
sylwia gdańsk: Mariusz zaprezentuj te wzory
24 cze 18:50
zuzu: Odp: r(x) = −x +3
24 cze 18:51
sylwia gdańsk: nie dawajcie jajek do gofrow nei ma roznicy zadnej i kcal mniej
24 cze 18:52
tim: zuzu
24 cze 18:56
Mariusz: F(x)=(x−2)(x+2) R(2)=−1 R(−2)=3 R2(x)=ax+b W(2)=1 ⇒ 2a+b= −1 W(−2)=3 ⇒ −2a+b=3 podstawiając b=1 a= −1 R2(x)= −x+1 Sorki że tak późno ale byłem bardzo głodny emotka
24 cze 19:57
zuzu: Fakt teraz zauważyłam ,ze źle wybiłam cyferkę : r(x) = −x +1
24 cze 20:33
Mariusz: emotka emotka zobacz do Michał Kas emotka może wpadniesz na jakiś pomysł
24 cze 20:36
Mariusz: .
24 cze 20:56