matematykaszkolna.pl
Wartość bezwzględna shekente: Wracam z zadań+rozwiązań |2−3|= Znam rozwiąnie( https://matematykaszkolna.pl/strona/1091.html) , mam przed sobą opisy zbiorów, ale DLACZEGO rozwiązanie jest takie, a nie inne? Sto buziaków dla tego kto mi wytłumaczy... i pewien inspirujący cytat. Promise! emotka
22 sty 02:02
krzysiek: proste pytania są najcięższe... emotka rozwiązaniem jest 2−3 dlatego, że 3 ≈1,73 czyli 2−3>0 przez co nie zmieniamy znaku, po prostu opuszczamy moduł emotka
22 sty 02:10
Piotr: przecież tam jest wytlumaczone. nie wiem czego jeszcze oczekujesz. 2 jest wieksze od 3 dlatego nie zmieniasz znaku i opuszczasz wartość bezwzględną bez zmian.
22 sty 02:10
shekente: Pierwszy już rozumiem. A drugi? |32−5|= nagle pojawia się minus przed nawiasem. Nawiasem? Dlaczego tam jest nawias. To z jakiegoś wzoru (mam przed sobą ich opisy, ale jeszcze nie rozumiem) A na końcu −32+5 zamieniają się miejscami Wiem, że dla was moje pyt mogą wydawać się śmieszne emotka
22 sty 02:43
krzysiek: http://upload.wikimedia.org/math/8/e/8/8e83dfd634d0053d16af5f4e8d1abf52.png emotka to jest definicja wartości bezwzględnej czyli najpierw sprawdzasz ile to jest (tak mniej więcej) 32−5 2≈1,41 czyli całość: 32−5 ≈ 3*1,41 − 5 = −0,77 < 0 czyli mamy | −0,77 | więc patrzysz na definicje i a<0 więc rozwiązujesz wg drugiego przypadku czyli: dla a<0 |a| = − a | 32−5 | = −(32−5) = −32+5 = 5 − 32 emotka
22 sty 02:50
shekente: Ok. Jest 3:00 nad ranem, a ja rozwiązuje zadania z matmy. Mój matematyk uznałby to niezły żart. Ale spokojnie, wracam w objęcia Morfeusza. Drogi Krzyśku Żona Ein steina za pyta na, czy ro­zumie teorię względności, odpowiedziała: − Nie. Ale znam mo jego męża i wiem, że można mu ufać.  Hope you like it!
22 sty 03:05
krzysiek: noc najlepsza do rozwiązywania zadań jeszcze tu fizyka do środy musze wryć pół książki z fizy do egzaminu
22 sty 03:18
shekente: "czyli mamy | −0,77 | więc patrzysz na definicje i a<0 więc rozwiązujesz wg drugiego przypadku czyli dla..." Ale skąd ta definicja?!
25 sty 01:11