matematykaszkolna.pl
Proszę o pomoc franczeska: BARDZO WAŻNE ZAD,1obicz calke ∫(1−x2)sinxdx zad2. wyznacz pochodne funkcji a)δδx(xyex+x) b)δδy(sinyxx+y) zad3. wyznacz sume wszystkich liczb trzycyfrowych podzielnych przez 4 wiekszych od 500
19 sty 20:26
Artur_z_miasta_Neptuna: 1) przez części 2) pochodnych liczyć nie umiemy 3) zadanie na poziomie liceum ... utwórz ciąg ARTMETYCZNY o a1>500 ... takim, że a1 podzielne przez 4 ... i r=4 oblicz Sn ... gdzie an <1'000
19 sty 20:47
franczeska: chciałam 1 i 2 sprawdzic czy napewno dobrze mi wyszło, nie kazdy jest omnibusem z matematyki wiec prosilabym o przyklady
19 sty 20:49
b.: a to napisz jak Ci wyszło, sprawdzimy czy dobrze
19 sty 20:57
Artur_z_miasta_Neptuna: skoro chcesz sprawdzić to pokaż swoje zapiski
19 sty 21:01
franczeska: 1. nie umiem dalej zrobicemotka 2 a)yex+1 b)wyszlo mi : −cosx/lnx pewnie zleemotka tempa jestem do matmy haha
19 sty 21:07
Artur_z_miasta_Neptuna: 1. a chciałaś tylko sprawdzić czy dobrze wyszło ... to się zdecyduj jaką wersję tutaj nam prezentujesz nie wiesz jak się całkuje przez części 2 a) źle ... brakuje jednego członu b) bardzo źle
19 sty 21:23
franczeska: a nie moglbys mi poprostu 1 zadania napisac w 2 w punkcie a) co brakuje ?
19 sty 21:27
franczeska: w 1. mi wychodzi −2x−cosx nie wiem czy to dobrze
19 sty 21:28
Artur_z_miasta_Neptuna: nie ... nie mogę ... co z tego że zrobi ktoś Ci tą całkę jak na egzaminie analogicznej już nie zrobisz jedyny sposób aby nauczyć się całkować ... to przerobić setki (tak tak −−− SETKI) przykładów
19 sty 21:28
franczeska: chce sie odwzorowac i nie robie tego na egzamin, bo tego nie bd. chce sprawdzic wynik tyle
19 sty 21:34
Artur_z_miasta_Neptuna: to podaj swój ... ten co podałaś o 21:28 nie jest nawet bliski prawidłowemu
19 sty 21:35
Artur_z_miasta_Neptuna: ściągnij Analiza Matematyczna autor: Skoczylas i 'trzaskaj' tamtejsze całki ... jedna po drugiej ... jak przerobisz wszystkie to na egzaminie raczej sobie poradzisz
19 sty 21:36
Artur_z_miasta_Neptuna: jednak nim całki ... to pochodne poćwicz, bo też coś za dobrze Ci nie idą (patrz zad 2)
19 sty 21:36
franczeska: widze ze mi nie pomozesz
19 sty 21:38
Artur_z_miasta_Neptuna: Ty nie rozumiesz ... że danie Ci rozwiązania nie jest pomocą, a tylko odłożeniem egzekucji
19 sty 21:45
franczeska: a ty nie wiesz ze nie ktorzy potrafia sie jedynie odwzorowac do przykladow i dalej dzialac
19 sty 21:46
Artur_z_miasta_Neptuna: a jeżeli oczekujesz przykładów na podstawie których chcesz zrobić analogiczne zadania ... to na stronce masz paręnaście rozwiązanych całek przez części
19 sty 21:47
Artur_z_miasta_Neptuna: https://matematykaszkolna.pl/strona/2141.html masz ... przeanalizuj
19 sty 21:49
franczeska: Arturze zrobiłam te zadania, ale poprostu nie wiem czy to co w nawiasie tak jak jest w moim przykładzie robi się w taki sam sposób tyle...
19 sty 21:52
Artur_z_miasta_Neptuna: napisz co bierzesz za u' ... a co za v
19 sty 21:53
franczeska: u`=(1−x2) v`=sinx
19 sty 21:59
Artur_z_miasta_Neptuna: jak u' to nie v' jak wygląda wzór na całkowanie przez części
19 sty 22:02
franczeska: juz inaczej zrobilam a mianowicie t=cosx=dt/dx dt=cosxd f`(x)=(x−x2)`=1−2x g`(x)=−sinx
19 sty 22:09
franczeska: prosze pokaz jakbys ty to zrobil moze masz latwiejszy sposob i nie drocz sie juz ze mna haha
19 sty 22:27
Artur_z_miasta_Neptuna: u' = sinx ; v = 1−x2 u = −cosx ; v' = −2x a później znowu przez części i zostanie już tylko całka elementarna do obliczenia
19 sty 22:29
franczeska: czy tak ma wyjsc ? 1/2x2cosx−1/3x3cosx+4x
19 sty 22:53