matematykaszkolna.pl
proszę o wytlumacznie, in.: Mam pytanie. Mam takie przykłądy: f(x)=2−x a rozwiązanie tego to będzie tak: 2−x ≥ 0 −x ≥ −2 x ≤ 2 D=x∊(−; 2> i drugi przykład: f(x)= x+5 a rozwiązanie będzie tak: x+5>0 x>−5 D=x∊(−5;) I mój problem polega na tym, że nie wiem czym się te przykąłdy różnią, że w jednym jest większe równe (≤), a w drugim większe (>)
14 sty 19:00
Amaz: W drugim tez powinno być większe równe, chyba, że ta funkacja wygląda tak:
 1 
f(x) =

 x+5 
14 sty 19:02
in.: Jest tak, jak napisałam. A od czego to zależy? że raz jest tak, a raz takk?
14 sty 19:04
asdf: Istnieje pierwiastek kwadratowy z zera :0 = 0, czyli dla takiej funkcji: y=2−x określasz, że dziedziną tej funkcji jest zbiór takich iksów dla których ma to sens, czyli kiedy pierwiastek nie jest ujemny: 2−x ⇒ 2−x ≥ 0 2 ≥ x x ≤ 2 Czyli dla każdego x mniejszego bądź równego 2 funkcja ma sens i pierwiastek jest nie ujemny. Dla takiego przykładu: y = U{1}{x−1 Dzielić przez zero nie można.. czyli: x−1 ≠ 0 u x−1≥ 0 x−1 ≠ 0 u x −1 ≥ 0 x−1≠0 u x ≥ 1 x≠1 Wyznaczasz część wspólną, czyli: x∊ (1;) lub od razu robisz taki myk: x−1 > 0 x > 1 x∊ (1;)
14 sty 19:11
Amaz: No mówie, ma być użyte ≥ w drugim także. Ktoś widocznie się pomylił
14 sty 19:12
asdf: tam chodziło oczywiście o taki przykład:
1 

x−1 
14 sty 19:12
in.:
x − 1  

x2 + 1  
to jak coś takiego rozwiazać?
14 sty 19:14
Aga1.: Masz wyznaczyć dziedzinę? Mianownik przyjmuje tylko wartości dodatnie dla x∊R, więc D=R
14 sty 19:50
W;ojtek: Może mi ktoś powiedziedeć dlaczego nie moge dodać nowego zadania na forum
14 sty 19:52