matematykaszkolna.pl
pierwiastki zzzzz: 9−4*5
2 sty 21:50
Rafał274: O co chodzi ?
2 sty 21:54
Beti: = 4 − 45 + 5 = (2−5)2 = |2−5| = −2+5 = 5−2
2 sty 21:54
zzzzz: polecenie oblicz
2 sty 21:55
zzzzz: Beti do tego zadania jest tylko jedna metoda ? bo ja taką jak ty nigdy nie rozwiązywałamemotka
2 sty 21:56
Beti: być może i jest jakiś inny sposób, ale takie przykłady rozwiązuje się właśnie taką metodą.
2 sty 21:58
ogipierogi: to jaką metodą rozwiązywałaś?
2 sty 21:58
zzzzz: próbowałam rozpisać te 4 5 i wtedy jak pomnożę to wyjdzie z nich 25 ale nie wiem co dalej a takiego sposobu jak Beti nie znam i nie miałam w szkole
2 sty 22:01
123_123_123_123: Rozwinęła wyrażenie pod pierwiastkiem do wzoru skróconego mnożenia, zastosowała twierdzenie że x2 = |x|, a później opuszczając wartość bezwzględną zmieniła znaki bo wyrażenie w module jest ujemne (5 > 2)
2 sty 22:01
zzzzz: właśnie tego rozwinięcia nie rozumiem, później już się zorientowałam o co chodzi
2 sty 22:04
Rafał274: To się robi intuicyjnie. Liczbę z "pierwiastkiem" −45 dzielimy na dwa i szukamy współczynników a oraz b takich, że (a+b)2 = a2 + b2 + 2ab, gdzie w tym przypadku 2 ab = −45, czyli ab = −25 i teraz na przykład a = 2 i b = −5 albo a = −25 i b = 1 , trzeba kombinować i trafić na odpowiednie liczby. Zwykle w takich przykładach taka jest zasada. Pozdro.
2 sty 22:04
zzzzz: rozumiem i dziękuję wszystkim za pomoc emotka
2 sty 22:06
zzzzz: zaraz podam jeszcze jedno zadanie
2 sty 22:07
zzzzz: (x+1)3 + 1 >= x(x+4)(x−1)
2 sty 22:07
Rafał274: 1) Wymnażasz wszystko co się da. Wzory skróconego mnożenia. 2) Redukcja wyrazów podobnych i patrzysz co dalej.
2 sty 22:13