matematykaszkolna.pl
Dowodziki przy twierdzeniach Skalar: Witam Przyglądam się tej stronie od roku i czasem też z niej korzystam, studiuję obecnie matematykę i podczas wykładów cwiczeń czy rozwiazywaniu problemow w zacisznym kącie nachodzą mnie rozmyslania o idei matematyki. Uczniowie szkół średnich muszą wiedzieć że na studiach matematycznych jest pewien mały szczegół który rózni podejscie do matematyki na studiach od podejscia w wiekszosci szkoł srednich. Mianowicie tą malusieńską rożnicą jest 'DOWÓD'. W szkole średniej wprowadza się twierdzenie i jest ono pewnikiem tzw. aksjomatem. Nie trzeba go dowodzic. On po prostu jest prawdziwy bo tak nam powiedziano. Dla tych co własnie zastanawiają się skąd to wiadomo a są leniuszkami, bądź nie wpadli na odpowiedni pomysł....jest łatwa odpowiedź. Istnieje takie cos jak dowód. Cała matematyka opiera się jak na najmniejszej liczbie aksjomatów ktorych się nie udowadnia. Zakłada sie że są prawdziwe i koniec. Jest to jak najmniejsza liczba by byc jak najpewniejszych i sa to pojecia ktore sa jak najbardziej intuicyjne (to jak podchodzi sie do aksjomatów to już sprawa filozoficzna). Przejdźmy do sedna. Wpadłem na pomysł, być może ktos juz na to wpadł i odrzucono go z niewiadomych mi powodów. Otóż pomysł polega na umieszczeniu obok poszczególnego twierdzenia jego dowod lub dowody(łatwiejsze i trudniejsze przy uzyciu trudniejszych narzędzi ale znacznie skracających dowód. Mam nadzieje że moj pomysł zostanie rozpatrzony i nawiąże się dyskusja. Z góry przepraszam za literówki. Pozdrawiam emotka
28 gru 22:32
PW: Student, co ty wygadujesz? "... wprowadza się twierdzenie i jest ono pewnikiem tzw. aksjomatem".
28 gru 22:45
Skalar: chodziło mi o to że sie nie udowadnia wpowadzonego twierdzenia i traktuje sie go jak pewnik. Jezeli miałes inaczej to gratuluje.
29 gru 00:52
asdf: Zadanie numer 1: wyprowadź wzór na Δ (trójmian kwadratowy)
29 gru 00:56