programowanie :(
ICSP: Trivial jak będziesz to proszę odezwij się
21 gru 17:20
Eta:
Ten "żółtek" bije po oczach !
21 gru 18:47
ICSP: dzięki temu bardzo trudno jest go pominąć

Dodatkowo ładnie nawet się ukrywam
21 gru 18:48
Eta:
21 gru 18:49
Trivial: Hej.
21 gru 21:03
ICSP: a mnie akurat musiało nie być
22 gru 12:53
Trivial: Hej.
22 gru 13:00
ICSP: Witaj

Umiesz posługiwać się konstruktorami w Javie
22 gru 13:01
Trivial: Nie umiem dopóki nie zmienisz koloru na jakiś normalny.
22 gru 13:02
ICSP: Może być taki ?
22 gru 13:06
Trivial: Może być dowolny widoczny.

Więc co chcesz wiedzieć?
22 gru 13:08
ICSP: Ogólnie to niestety wszystko

Mógłbyś napisać jakąś prostą i krótką klasę(np klasę Punkt:
− pola przechowują informacje na temat położenia punktu
− metody pozwalają na jakieś tam przekształcenia związane z tym punktem
)
Wystarczy oczywiście jedna metoda a resztę już sobie sam dopiszę. Chodzi mi o to aby był tam
użyty konstruktor. PO klasie oczywiście przydałby się jeszcze programik który będzie używał
tej klasy.
Jak ja piszę to niestety program nie może mi znaleźć konstruktora
22 gru 13:16
Trivial: Pokaż kod.
22 gru 13:17
ICSP: przekopiować bezpośrednio czy może przez jakąś stronkę ?
22 gru 13:18
22 gru 13:22
22 gru 13:25
22 gru 13:38
ICSP: dziękuję Ci bardzo

Postaram się na tej podstawie napisać jeszcze pozostałe metody tej klasy. Jeżeli będą jakieś
problemy to postaram się Ciebie łapać w święta

Jeszcze raz bardzo dziękuje.
22 gru 13:44
Trivial:
22 gru 13:46
ICSP: Trivial jak będziesz to proszę odezwij się

Mem jeszcze jeden problem
23 gru 12:54
Trivial: ?
23 gru 13:45
ICSP: takie szybkie pytanko :
kod klasy −
http://pastebin.com/LSFwkmwV
kod programu −
http://pastebin.com/UcxCXf4Z
Oczywiście wszystko się kompiluje i działa, ale jest jeden
problem.
W programie najpierw liczę przesunięcie a później dopiero odległość od początku układu
współrzędnych. Tu jest właśnie problem gdyż on mi liczy odległość punktu po przesunięciu a ja
chce liczyc odległość punktu przed przesunięciem
23 gru 13:48
23 gru 14:01
ICSP: a mógłbyś jeszcze wytłumaczyć co się dzieje w linijkach 4−9 w programie ?
o co tak właściwie jest oraz czy na prawdę jest potrzebne ?
23 gru 14:07
ICSP: już wiem

Pierwsza to jest funkcja która coś pobiera od użytkownika a druga to coś co wypisuje ?
23 gru 14:11
Trivial: Powtarzalne części programu powinny być metodami.
23 gru 14:12
Trivial: Tak.
23 gru 14:13
ICSP: Jeszcze raz bardzo Ci dziękuje

Na podstawie tego powinienem już sobie poradzić z resztą

Jutro zapewne zwrócę się do Ciebie ale już nie z punktem lecz z odcinkiem

Dzięki
23 gru 14:14
świąteczny ICSP: mam kolejny problem
24 gru 16:25
Trivial: :(
24 gru 21:56
24 gru 22:34
Trivial: Dobrze się obraca.
25 gru 20:23
świąteczny ICSP: ale jak obracam punkt (1;0) o 180 (180
o) to otrzymuję punkt (−1 ; 562895734823−E)
a powinienem chyba otrzymać (−1 ;0 )

Również przy obrocie (5;5) o kąt 45
o powinienem trafić na oś OY a niestety nie trafiam
25 gru 20:27
Trivial:
Naiwne założenia o nieskończonej dokładności komputera.

Ja otrzymuję dla (1,0) obróconego o 180
o punkt (−1, 1.2246E−16)
Pytanie: czy wiesz ile to jest 1.2246E−16?
25 gru 20:33
świąteczny ICSP: Zakładam ze jest to jakaś bardzo duża liczba ?
25 gru 20:34
Trivial: Nie. to jest 1.2246*10−16.
25 gru 20:35
Mateusz:
No i wychodzi niestety to co zawsze u początkujących programistow

np dziwota ze jak dodał
dwie liczby a=1000000000 i b=1000000 typu integer to mu dziwnie ujemny wynik zwrocił
25 gru 20:37
świąteczny ICSP: Czyli bardzo ale to bardzo malutka liczbę

Tylko takie pytanko : Czy da się zrobić aby wyświetlało ładne 0 ?
25 gru 20:38
świąteczny ICSP: Mateusz myślę że typ long zamiast int powinien rozwiązać ten problem
25 gru 20:39
Mateusz:
No ja to wiem

a w Javie jest chyba klasa do tego tzn formatowania liczb chyba
java.util.Formatter
25 gru 20:41
świąteczny ICSP: to ty Mateusz też znasz jave?
25 gru 20:50
25 gru 21:04
Mateusz:
Kiedys znałem

ale jak wiadomo co nieuzywane z czasem zanika.
25 gru 21:14
świąteczny ICSP: Jeszcze takie ostatnie pytanie

Zamierzam napisać (spróbować) dziś albo już jutro klasę odcinek. Zatem oczywiste jest że użyje
tam poprzednio napisanej klasy Punkt. Czy będę musiał coś pozmieniać w typie zmiennych? Chodzi
mi bardziej o to dziedziczenie klas. Czy może mam pisać klasę odcinek bez żadnych obaw ?
25 gru 21:17
__std__call__: W przypadku tym wygodniej będzie w klasie odcinek przechowywać dwa obiekty typu punkt (bo jak
rozumiem, reprezentujesz odcinek jak parę punktów [początek i koniec]?). Nie wszędzie trzeba
korzystać z dziedziczenia.
class odcinek {
private pkt begin;
private pkt end;
};
25 gru 22:59
__std__call__: Dziczenie stosuje się wówczas gdy obiekty wiąże relacja typu ogół−szczegół − przykładowo liczba
rzeczywista i liczba naturalna. W Twoim przypadku masz kompozycję ponieważ odcinek składa się
z dwóch punktów ale nie jest pochodną klasy punkt.
25 gru 23:02
tn: @ICSP, też studiujesz informatykę?
25 gru 23:10
Trivial:
Dziedziczenie, o które pyta ICSP można zastosować tylko wtedy, gdy prawdziwe jest zdanie:
Odcinek jest punktem.
Jak wiadomo nie jest → dziedziczenia nie należy stosować.
25 gru 23:41
świąteczny ICSP:
26 gru 12:05