matematykaszkolna.pl
programowanie :( ICSP: Trivial jak będziesz to proszę odezwij się emotka
21 gru 17:20
Eta: Ten "żółtek" bije po oczach !
21 gru 18:47
ICSP: dzięki temu bardzo trudno jest go pominąć emotka Dodatkowo ładnie nawet się ukrywam
21 gru 18:48
Eta:
21 gru 18:49
Trivial: Hej.
21 gru 21:03
ICSP: a mnie akurat musiało nie być
22 gru 12:53
Trivial: Hej. emotka
22 gru 13:00
ICSP: Witaj emotka Umiesz posługiwać się konstruktorami w Javie
22 gru 13:01
Trivial: Nie umiem dopóki nie zmienisz koloru na jakiś normalny. emotka
22 gru 13:02
ICSP: Może być taki ?
22 gru 13:06
Trivial: Może być dowolny widoczny. emotka Więc co chcesz wiedzieć?
22 gru 13:08
ICSP: Ogólnie to niestety wszystkoemotka Mógłbyś napisać jakąś prostą i krótką klasę(np klasę Punkt: − pola przechowują informacje na temat położenia punktu − metody pozwalają na jakieś tam przekształcenia związane z tym punktem ) Wystarczy oczywiście jedna metoda a resztę już sobie sam dopiszę. Chodzi mi o to aby był tam użyty konstruktor. PO klasie oczywiście przydałby się jeszcze programik który będzie używał tej klasy. Jak ja piszę to niestety program nie może mi znaleźć konstruktoraemotka
22 gru 13:16
Trivial: Pokaż kod.
22 gru 13:17
ICSP: przekopiować bezpośrednio czy może przez jakąś stronkę ?
22 gru 13:18
22 gru 13:22
22 gru 13:25
22 gru 13:38
ICSP: dziękuję Ci bardzo emotka Postaram się na tej podstawie napisać jeszcze pozostałe metody tej klasy. Jeżeli będą jakieś problemy to postaram się Ciebie łapać w święta emotka Jeszcze raz bardzo dziękuje.
22 gru 13:44
Trivial: emotka
22 gru 13:46
ICSP: Trivial jak będziesz to proszę odezwij się emotka Mem jeszcze jeden problememotka
23 gru 12:54
Trivial: ?
23 gru 13:45
ICSP: takie szybkie pytanko : kod klasy − http://pastebin.com/LSFwkmwV kod programu − http://pastebin.com/UcxCXf4Z Oczywiście wszystko się kompiluje i działa, ale jest jeden problem. W programie najpierw liczę przesunięcie a później dopiero odległość od początku układu współrzędnych. Tu jest właśnie problem gdyż on mi liczy odległość punktu po przesunięciu a ja chce liczyc odległość punktu przed przesunięciememotka
23 gru 13:48
23 gru 14:01
ICSP: a mógłbyś jeszcze wytłumaczyć co się dzieje w linijkach 4−9 w programie ? o co tak właściwie jest oraz czy na prawdę jest potrzebne ?
23 gru 14:07
ICSP: już wiem emotka Pierwsza to jest funkcja która coś pobiera od użytkownika a druga to coś co wypisuje ?
23 gru 14:11
Trivial: Powtarzalne części programu powinny być metodami.
23 gru 14:12
Trivial: Tak.
23 gru 14:13
ICSP: Jeszcze raz bardzo Ci dziękuje emotka Na podstawie tego powinienem już sobie poradzić z resztą Jutro zapewne zwrócę się do Ciebie ale już nie z punktem lecz z odcinkiem emotka Dzięki
23 gru 14:14
świąteczny ICSP: mam kolejny problememotka
24 gru 16:25
Trivial: :(
24 gru 21:56
świąteczny ICSP: źle mi obracaemotka klasa − http://pastebin.com/fZPzpwKa program − http://pastebin.com/hRtGNrXU
24 gru 22:34
Trivial: Dobrze się obraca. emotka
25 gru 20:23
świąteczny ICSP: ale jak obracam punkt (1;0) o 180 (180o) to otrzymuję punkt (−1 ; 562895734823−E) a powinienem chyba otrzymać (−1 ;0 ) Również przy obrocie (5;5) o kąt 45o powinienem trafić na oś OY a niestety nie trafiamemotka
25 gru 20:27
Trivial: Naiwne założenia o nieskończonej dokładności komputera. emotka Ja otrzymuję dla (1,0) obróconego o 180o punkt (−1, 1.2246E−16) Pytanie: czy wiesz ile to jest 1.2246E−16?
25 gru 20:33
świąteczny ICSP: Zakładam ze jest to jakaś bardzo duża liczba ?
25 gru 20:34
Trivial: Nie. to jest 1.2246*10−16.
25 gru 20:35
Mateusz: No i wychodzi niestety to co zawsze u początkujących programistow np dziwota ze jak dodał dwie liczby a=1000000000 i b=1000000 typu integer to mu dziwnie ujemny wynik zwrocił
25 gru 20:37
świąteczny ICSP: Czyli bardzo ale to bardzo malutka liczbę emotka Tylko takie pytanko : Czy da się zrobić aby wyświetlało ładne 0 ?
25 gru 20:38
świąteczny ICSP: Mateusz myślę że typ long zamiast int powinien rozwiązać ten problem
25 gru 20:39
Mateusz: No ja to wiem a w Javie jest chyba klasa do tego tzn formatowania liczb chyba java.util.Formatter
25 gru 20:41
świąteczny ICSP: to ty Mateusz też znasz jave?
25 gru 20:50
Trivial: ICSP, bez straty precyzji raczej nie dasz rady wydrukować ładnie zera. emotka http://pastebin.com/AhqSaTe8
25 gru 21:04
Mateusz: Kiedys znałem emotka ale jak wiadomo co nieuzywane z czasem zanika.
25 gru 21:14
świąteczny ICSP: Jeszcze takie ostatnie pytanie emotka Zamierzam napisać (spróbować) dziś albo już jutro klasę odcinek. Zatem oczywiste jest że użyje tam poprzednio napisanej klasy Punkt. Czy będę musiał coś pozmieniać w typie zmiennych? Chodzi mi bardziej o to dziedziczenie klas. Czy może mam pisać klasę odcinek bez żadnych obaw ?
25 gru 21:17
__std__call__: W przypadku tym wygodniej będzie w klasie odcinek przechowywać dwa obiekty typu punkt (bo jak rozumiem, reprezentujesz odcinek jak parę punktów [początek i koniec]?). Nie wszędzie trzeba korzystać z dziedziczenia. class odcinek { private pkt begin; private pkt end; };
25 gru 22:59
__std__call__: Dziczenie stosuje się wówczas gdy obiekty wiąże relacja typu ogół−szczegół − przykładowo liczba rzeczywista i liczba naturalna. W Twoim przypadku masz kompozycję ponieważ odcinek składa się z dwóch punktów ale nie jest pochodną klasy punkt.
25 gru 23:02
tn: @ICSP, też studiujesz informatykę?
25 gru 23:10
Trivial: Dziedziczenie, o które pyta ICSP można zastosować tylko wtedy, gdy prawdziwe jest zdanie: Odcinek jest punktem. Jak wiadomo nie jest → dziedziczenia nie należy stosować.
25 gru 23:41
świąteczny ICSP: emotka
26 gru 12:05