matematykaszkolna.pl
zadanie dla 6 kl SP robert: czy można rozciąć sześcian na 15 lub 22 niekoniecznie jednakowych sześcianów?
15 gru 12:56
Artur_z_miasta_Neptuna: w podstawówce są bryły przestrzenne
15 gru 12:58
dero2005: można na 15 i na 22
15 gru 14:31
5eya: są...emotka i powiem więcej zwiększa się programemotka mają być też podobno funkcje w 1 gimnazjumemotka
15 gru 14:45
5eya: coś idzie w dawnym stylu matmy teraz niech tylko polikwidują gimnazja i zrobią system 4−4−4 i będzie superemotka
15 gru 14:46
PW: Nikt dziecku nie wytłumaczył. Tnąc każdy bok sześcianu na dwa, otrzymamy 2.2.2 = 8 sześcianów. 7 z nich zostawiamy w spokoju i tniemy ósmy tak samo jak poprzednio. Otrzymamy w ten sposób 7+8 = 15 sześcianów. Zostawiając 14 z nich tniemy jeszcze raz piętnasty sześcian na 8 mniejszych. W ten sposób dostaniemy 14+8 = 22 sześcianów. Jak myślisz, ile sześcianów dostaniemy tnąc dalej w ten sposób (wszystkie oprócz jednego zostawiamy, a tniemy jeden na 8 mniejszych). Odp.: Za każdym razem otrzymamy o ... sześcianów więcej.
15 gru 16:40