matematykaszkolna.pl
kombinatoryka klocek: Pewien informatyk przyjechał do hurtowni , gdzie dyskietki, któe chciał kupić znajdowały się na dwóch regałach : na jednym 10 paczek z etykietką zieloną, a na drugim 10 paczek z etykietą żółtą. Informatyk wybrał losowo regał, a następnie wziął z niego pewna liczbę paczek, które zakupił. Szybko obliczył, że możliwość wyboru w ten sposób tylu paczek ile zakupił, było 504. Ile paczek zakupił? doszedłem do
nawias
2
nawias
nawias
1
nawias
 
nawias
10
nawias
nawias
n
nawias
 
*
=504
  
 10! 
2*

=504
 n!(10−n)! 
10! 

=252
n!(10−n)! 
jak z tego dalej wyliczyć n?
15 gru 12:43
loitzl9006: Metoda "chybił−trafił" − nieładna ale powinna być skuteczna − podstawiasz kolejne liczby n, aż "wyjdzie".
15 gru 12:51
Artur_z_miasta_Neptuna: ale stare zadanie ... ciekawe ilu ludzi w klasie wie co to jest 'dyskietka' warunki: 0<n≤10
10! 

= 252
n!(10−n)! 
 7*8*9 6*7*8*9*10 
252 = 22*32*71 =

=

 2 2*6*10 
10! 10! 

=

n!(10−n)! 5! *120 
n!(10−n)! = 5!*5! n = 5
15 gru 12:57
Mateusz: Stare jak same dyskietki ciekaw tez jestem kto w klasie wie jak jest zbudowana i jak działa−jak są zapisywane dane
15 gru 12:59
Trivial: Mateusz, cóż za oczywiste pytania zadajesz. Jasne, że każdy jeden uczeń będzie to wiedział.
15 gru 13:01
PW: A moze bylo na lekcji o trojkacie Pascala i mial po prostu zajrzec
15 gru 17:32