matematykaszkolna.pl
. asdf: Witam, emotka Schematy blokowe, potrafi ktoś? Mam schemat (nad którym trochę siedziałem) i nie wiem czy jest dobrze, mógłby ktoś mi to sprawdzić? (Jeżeli ta to narysuję i wrzucę).
13 gru 23:09
asdf:
13 gru 23:24
asdf: ?
13 gru 23:42
Trivial: .
14 gru 12:08
aniabb: masz program: magiczne bloczki
14 gru 12:09
Trivial: widziałem, że ma. emotka
14 gru 12:11
asdf: mam, ale tam sie nie da chyba tablicy dwu wymiarowej. Mam napisac schemat blokowy na mnozenie macierz razy wektor, i nie wiem czy mam go dobrze napisanego, wiec chcialem sie spytac czy ktos mi to sprawdzi emotka Jest ktos chetny?
14 gru 12:44
Artur_z_miasta_Neptuna: no to narysuj nam tutaj ten schemat albo lepiej −−− skan daj
14 gru 12:49
asdf: Ok, to za 10 minut bedzie (nie mam skana)
14 gru 12:51
Artur_z_miasta_Neptuna: telefon −> zdjęcie −> wrzucasz na serwer
14 gru 12:52
asdf: narysuję, już kończę.
14 gru 12:59
14 gru 13:40
Artur_z_miasta_Neptuna: 1) pierwsza petla j = 2 i = 2 robisz wczytanie x[1,1] ; x[1,2] i x[2,2] a gdzie x[2,1] brak j=1 w miejscu deklarowania i=i+1
14 gru 13:50
Artur_z_miasta_Neptuna: do czego służy xle skonstruowana druga pętla (to jest de facto 'if' wypisuje k[1,1] i już nigdy więcej nie jest używana
14 gru 13:52
Artur_z_miasta_Neptuna: trzecia pętla j=1;i=1 j>b nie wykonuje mnożenie z[1,1] j>b nie i wraca do początku i znowu oblicza z[1,1] i się zapętla
14 gru 13:53
Artur_z_miasta_Neptuna: ajjj ... sorki ... niezauważyłem przy działaniu przeidenksowania emotka
14 gru 13:55
asdf: jest deklarowanie j =1 ..
14 gru 13:59
asdf: w pierwszej petli, jezeli j > b, oraz i > a to leci dalej. Jezeli tylko j > b to zmniejsza j do 1, a powieksza i+1. Czyli: b=3 a= 4 x11, x12 x13 x21 x22 x23 x31 x32 x33 x41 x42 x43 Po tym powieksza o i+1 dla j > b ( czyli jest j=4, wiec powieksza, oraz i = 4) I na wyjsciu do pierwszej petli jest: j> b (4>3) i > a (5>4) I leci dalej, czy zle jest?
14 gru 14:03
Artur_z_miasta_Neptuna: dodatkowo −−− nie zadeklarowana macierz z[i,1] <−−− error przy mnożeniu
14 gru 14:05
Artur_z_miasta_Neptuna: dobrze dobrze ... jak widzisz ... nie tak łatwo się sprawdza schematy gdy się widzisz inny 'pomysł' na kod emotka
14 gru 14:09
asdf: a jak ma byc zadeklarowana?, dac ifa, jezeli i=1, to z[i,1] = 0, i pozniej dopiero: z[i,1] = z[i,1] + x[i,j]*k[j,1]?
14 gru 14:10
Artur_z_miasta_Neptuna: uuu ... ale duzy błąd masz ze wzlęgu na źle zrobioną pętle wczytywania wektora k[j,1] wychodzi z tego 'if' z j=2 przez co mnożenie zaczynasz od z[1,1] = x[1,2]*k[2,1]
14 gru 14:11
Artur_z_miasta_Neptuna: dokładnie tak masz zrobić <−−− wtedy masz zdefiniowana tablicę i jest dobrze
14 gru 14:12
asdf: Racja, zapomnialem dac po opuszczeniu petli dla k[j,1] dać j=1 emotka Ale w zeszycie tak jest
14 gru 14:15
Artur_z_miasta_Neptuna: ale nadal .... co ma robić ten if tam "wypisujesz" (a nie wczytaj ) jedynie k[1,1]
14 gru 14:16
asdf: tym ifem mam "zdeklarować?" kolejno elementy wektora k[1,1],k[2,1],k[j,1]
14 gru 14:18
asdf: taki "read k[j,1]"
14 gru 14:19
Artur_z_miasta_Neptuna: ale tam deklarujesz jedynie k[1,1] ... bo później uciekasz do mnożenia i już nigdy tam nie wracasz
14 gru 14:20
asdf: w głowie sobie to tak poukładałem, bo na schematach blokowych to trudniej się robi i moim zdaniem − nie powinno się takich rzeczy pisac na blokach.. for ((j=1;$j<=$b;j++)) do read x k[j,1]=$x done rozumiesz mnie? emotka To dopiero poczatki moje w programowaniu
14 gru 14:25
asdf: for ((j=1;$j > $b, j++)) i dalej to samo..
14 gru 14:25
Artur_z_miasta_Neptuna: super ... ale Ty nie zrobiłeś for ... tylko 'if' wyjście z read musi wrócić na górę do warunku j>b (tak jak pierwsza petla czy te poniżej)
14 gru 14:30
asdf: no tak, powinienem to dać z powrotem przed warunek a ja poleciałem dalej emotka
14 gru 14:31
Trivial: Witajcie, asdf, Arturze. emotka
14 gru 14:32
asdf: Cześć!
14 gru 14:33
Artur_z_miasta_Neptuna: hej ho
14 gru 14:33
asdf: a jak z resztą?
14 gru 14:35
asdf: Ja wrócę za 2 godziny emotka Do zobaczenia!
14 gru 14:37
Trivial: asdf, w tych magicznych bloczkach chyba tablica dwuwymiarowa jest.
14 gru 18:18
asdf: A wiesz może jak ją się ustawia?
14 gru 19:00
Trivial: Dim A[1,1] A potem możesz sobie dodawać elementy do woli read A[i,j] Wypisywanie: write A
14 gru 20:55
asdf: Dzięki emotka Działa! Jak ktoś zainteresowany to mogę skrypta zarzucić emotka
14 gru 22:35