matematykaszkolna.pl
. DSGN.:
 logn 

 n3 
jak to ruszyc
18 lis 23:05
Krzysiek: zbadać zbieżność? np. kryterium porównawcze logn<n
18 lis 23:08
DSGN.: tak zbadać emotka a prosciej sie tego nie da Alambertem czy cos
18 lis 23:09
zośka: Może tak: n<10n logn< log10n=n
logn n 1 

<

=

n3 n3 n2 
18 lis 23:09
zośka:
 1 
A Wiadomo,że ∑

zbieżny
 n2 
18 lis 23:11
DSGN.: nie rozumiem tego kryterium porównawczego
18 lis 23:13
Basiek: Musisz sobie wyobrazić no... Masz jakiś tam wzór− to będzie szereg, czyli wyobraź sobie jako ciąg (punkty na wykresie). I teraz tak− albo znajdujesz coś mniejszego, co będzie rozbieżne (będzie się rozpychać od środka)− wyobrażone?− 'wypychając' do góry automatycznie nasz szereg. I drugi przypadek− ograniczamy szeregiem większym zbieżnym. Nasz (ten, na którym wyjściowo pracujemy) będzie 'dopychany' do środka przez ten większy. Wiem, że to nie ma żadnego naukowego wydźwięku, ale może pomoże. Mnie pomogło, jak musiałam się uczyć tych śmiesznych definicji.
18 lis 23:38