matematykaszkolna.pl
?? Mleko: Dane są odcinki o długościach a,b,1,c. Podaj konstrukcję odcinka o długości: a) ab b) a/b c)ab/c
18 maj 21:50
tim: Interesujące zadanie...
18 maj 21:55
tim: www.wodn.lodz.pl/wodn/download/NN/1065550736462Konstrukcje%20odcinkowe.doc Może to ci pomoże.
18 maj 22:01
18 maj 22:03
tim: Powinno ci pomóc.
18 maj 22:06
Mleko: niestety nic nie pomaga...
18 maj 22:27
AS: rysunekPunkty a) i b) są bez sensu/ W a) a*b reorezentować może ploe pewnego prostokąta W b) stosunek dwóch odcinków c) m ∥ n z tw. Talesa a/c = x/b ⇒x = a*b/c
19 maj 14:39
kleks: →Δδβ□gfggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg ggggggggggggggg→jakie zryte zadnie
19 maj 14:55
Basia: Drogi Asie punkty a) i b) wcale nie są bez sensu. Zajrzyj do linku podanego przez Tima. Tam konstrukcja takich odcinków jest (bodajże w punkcie 5 i 6 dokładnie opisana)
19 maj 15:06
tim: Ale nie powiem, zadanie świetne emotka
19 maj 15:23
Mleko: Zadanie jest glupie...:(
19 maj 20:34
RunMan: Głupie? Ja na poprzedniej kartkówce na takiej samej zasadzie musiałem skonstruować odcinek x= a3 / b2
19 maj 20:45
Mleko: I o co w tym chodzi?:((
19 maj 20:46
tim: RunMan: Ja bym zrobił najpierw Talesa a oraz a, potem a2 oraz a, potem b oraz b i a3 oraz b2 emotka
19 maj 20:47
RunMan: No tak też zrobiłem, mówię im tylko, żeby nie jęczeli − tutaj jedna konstrukcja, ja na 3 miałem 5 min
19 maj 20:51
tim: Prosty Tales A jak nie, (konstrukcje typu a + a2) robimy na kwadracie i kole
19 maj 20:53
AS: Przecież miarowo ab reprezentuje pole powierzchni pewnej figury to jak może być odcinkiem a/b jest pewną liczbą która mówi ile razy jeden odcinek jest większy od drugiego. Ukłony dla Basi i wszystkich innych którzy interesują się matematyką.
20 maj 09:07
Basia: Nikt nie mówi o mnożeniu miar, jedynie o mnożeniu liczb odpowiadających długościom odcinków a i b. |a|=2 |b|=3 Konstruujesz odcinek o długości 2*3=6
20 maj 09:43
AS: rysunekKonstrukcja odcinka a3/b2 przy danych a i b a3 a*a a a a*a y = −−− = −−−*−− = x*−− gdzie x = −−− b2 b b b b 1 konstrukcja na podstawie tw. Talesa a/b = x/a 2 konstrukcja a/b = y/x
20 maj 09:55
AS: Oj Basiu,Basiu! Coś się mocno pokręciło w pojęciach. To co sugerujesz jest odkładaniem odcinka |a| pewną ilość razy na prostej np, 3*|a|
20 maj 11:05
Basia: I dokładnie o to w tym zadaniu chodzi. Tyle, że b może być równie dobrze liczbą niewymierną. Dlatego sprawa nie jest wcale taka prosta, ani oczywista. Np. −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− a −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− b Można zmierzyć a, można zmierzyć b. Można skonstruować odcinek o długości a*b A jak to się robi dokładnie opisano w dokumencie, do którego link podał Tim. http://tnij.org/de7e
20 maj 12:15
Basia: rysunek 1b = ac c = a*b i to cała filozofia
20 maj 12:24
AS: Nie chcę nikogo na siłę przekonywać. Ale w wyrażeniu c = a*b naprawdę jest c = a*b/j gdzie j jest odcinkiem jednostkowym.
20 maj 12:38
Basia: To skonstruuj odcinek o długości 5234,77*7123456,9876
20 maj 14:24
tim: Jaka zacięta dyskusja emotka
20 maj 14:29