matematykaszkolna.pl
STUDIA pyskatyyyyyyyyy: STUDIA Cześć, pomóżcie! 1) Macierz kwadratowa stopnia 4. Oblicz wyznacznik macierzy. *macierz nie może mieć więcej niż dwa zera lub nie więcej niż dwie jedynki. A4 ?=detA4 2) Macierz Amn *założenie − m i n ≥3, ale m≠n Określ rząd tych macierzy. 3) Wykonaj mnożenia: a) A32 * B23 = b) A22 * B22 = c) A14 * B41 = d) A41 * B14 = 4) Twierdzenie na tworzenie macierzy symetrycznej/skośnosymetrycznej na liczbach. Przedstaw jej transpozycję. 5) Macierz stopnia 4 z pierwszego zadania. Policz macierz dołączoną. Znajdź jej odwrotną. _______________________________________________ Szczerze? Nie mam bladego pojęcia co to jest Dobrze, że na studiach mam MINIMUM matmy (podobno). Proszę o pomoc, bo ważneemotka
13 lis 14:49
Basia: a te macierze to mają nam się objawić w jakimś jasnowidzeniu ?
13 lis 14:51
pyskatyyyyyyyyy: Trzeba samemu wymyślić emotka
13 lis 14:56
Basia: no to sobie weź np: 2 2 2 2 4 4 4 4 3 3 3 3 6 6 6 6 wymagania spełnione a każdy bez liczenia wie, że detA = 0 a poważnie weź sobie jakieś sensowne macierze z jakiegoś podręcznika bo wymyślanie na kolanie prowadzi najczęściej do koszmarnych rachunków
13 lis 15:03
pyskatyyyyyyyyy: 5 3 1 2 2 0 4 3 −3 6 2 0 4 0 −5 −2 Co dalej? Naprawdę nie mam pojęcia jak to robić..
13 lis 15:19
pyskatyyyyyyyyy: @ 5 3 1 2 2 0 4 3 −3 6 2 0 4 0 −5 −2
13 lis 15:20
Basia: są trzy 0; nie spełnia wymagań
13 lis 15:20
pyskatyyyyyyyyy: Fakt, kurczę. Już szukam innego przykładu.
13 lis 15:22
pyskatyyyyyyyyy: @ 1 3 0 −2 2 −4 2 3 −1 2 −3 2 −2 4 3 5
13 lis 15:26
Basia: i jak masz te wyznaczniki liczyć ? metoda dowolna czy narzucona ?
13 lis 15:28
pyskatyyyyyyyyy: Dowolna.
13 lis 15:30
Basia: wyzeruj sobie pierwszy wiersz metodą: k2 − 3*k1 k4 + 2*k1 wykonaj to i napisz jaki masz wynik
13 lis 15:39
pyskatyyyyyyyyy: 1 0 0 0 2 −10 2 7 −1 5 −3 0 −2 10 3 1 Czemu użyliśmy tej metody? Kiedy się jej używa?
13 lis 15:48
Basia: prawie zawsze na początkowym etapie liczenia wyznaczników no to teraz detA = (−1)1+1*1* detB = detB gdzie B = −10 2 7 5 −3 0 10 3 1 i albo liczysz sobie metodą Sarrusa albo dalej metodą rozwinięć i zerowania w1+2w2 w3−2w2 będzie 0 −4 7 5 −3 0 0 9 1
 
nawias
−4 7
nawias
nawias
9 1
nawias
 
detB = (−1)2+1*5*det
=
  
−5*(−4*1 − 7*9) = ..... i koniec zabawy
13 lis 15:58
pyskatyyyyyyyyy: detA = (−1)1+1*1* detB = detB Skąd? ZAWSZE po zrobieniu tą metodą?
13 lis 16:02
pyskatyyyyyyyyy: A dlaczego jeszcze ucięliśmy 1 wiersz i 1 kolumnę?
13 lis 16:06
Basia: aij to ten element niezerowy, który został w wierszu (kolumnie) detA = (−1)i+j*aij*det(dopełnienia, czyli tego co zostanie, po wyrzuceniu wiersza i i kolumny j)
13 lis 16:08
pyskatyyyyyyyyy: Czyli np: Po zrobieniu tej pierwszej metody: 2 0 0 0 7 3 2 2 3 5 2 1 1 2 4 1 to by było: (−2)1+1 * 2 * det ?
13 lis 16:12
Basia: nie; tutaj byłoby (−1)1+1*2* detB B= (3 2 2) (5 2 1) (2 4 1)
13 lis 16:16
pyskatyyyyyyyyy: Rozumiem ; − ) Wynik 335, zgadza się mam nadzieję ; )
13 lis 16:17
Basia: tak 335 ale sprawdź w odpowiedziach, pewnie jest
13 lis 16:24
pyskatyyyyyyyyy: Jestemotka Zgadza się. Jeśli masz nadal do mnie siły, to działajmy dalej. Do piątku muszę to mieć emotka
13 lis 16:25
pyskatyyyyyyyyy: I trochę chęci oraz czasuemotka
13 lis 16:25
Basia: sorry, ale teraz do 20:00 (najmarniej) mnie nie będzie
13 lis 16:50
pyskatyyyyyyyyy: To czekam z niecierpliwościąemotka Zadanie 3 zrobione!
13 lis 17:41