matematykaszkolna.pl
Wartość bezwzględna Technik: Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć Ix−3I=5 v Ix−3I=−5 x=8 x=−2 i czemu to jest niby sprzeczne
8 lis 15:16
Artur_z_miasta_Neptuna: yyyyy może chodziło Ci o |x−3| = 5 x−3 = 5 ⋁ x−3 = −5 x=8 ⋁ x=−2
8 lis 15:19
Piotr: jesli masz rozwiazac : |x−3| = −5 to sprzeczne bo wartosc bezwgledna ≥0
8 lis 15:22
Technik: no tak jak rozpisałeś tylko ja to napisałem w skrócie emotka ale może wyjść przeca −2 czy nie może
8 lis 15:22
Artur_z_miasta_Neptuna: może nie rozpisałes tego w skrócie ... patrz Twoja linijka a moja druga ... to co innego |x−3| = −2 <−−− sprzeczne ... bo |x−3| ≥ 0 dla dowolnego x
8 lis 15:23
Technik: no wiem że jak by było Ix−3I=−5 ale jest : Ix−3I=5
8 lis 15:23
Piotr: to x= 8 lub x= −2 podstaw i sprawdz
8 lis 15:24
Technik: ale taki zapis zobacz Ix−3I=5 x−3=5 v x−3=−5 x=8 v x=−2 i tu nie ma sprzeczności
8 lis 15:25
Artur_z_miasta_Neptuna: nie .. nie ma bo −2−3 = −5 |−5| = 5
8 lis 15:25
Technik: ok dzięki bo widziałem dzisiaj to zadanie i było że jest sprzeczność więc chciałem się upewnić dzięki
8 lis 15:27
Technik: to jeszcze dwa zadanka dam do sprawdzenia
8 lis 15:29
Technik: Ix+2I+I2x+4I<3 Ix+2I+2Ix+2I<3 3Ix+2I<3 /3 Ix+2I<1 x+2<1 v x+2>−1 x<−1 v x>−3
8 lis 15:31
Artur_z_miasta_Neptuna: nie lub tylko 'i'
8 lis 15:32
Technik: ok to jeszcze jeden przykład
8 lis 15:34
Technik: I2x−4I−I6x−12I≤4 2Ix−2I−6Ix−2I≤4 −4Ix−2I≤4 /(−4) Ix−2I≥−1
8 lis 15:36
Technik: czyli sprzeczne jest tak
8 lis 15:37
Artur_z_miasta_Neptuna: niee ... czyli zawsze bo wartośc bezwzgledna jest zawsze większa od ujemnej liczby
8 lis 15:40
Technik: emotka czy emotka
8 lis 15:40
Mat: rysunekmożna i tak. 5 to odleglosc od −3. nie moze byc ujemna.
8 lis 15:41
Technik: czyli muszę rozpisać x−2≥−1 ⋀ x−2≤1 x≥1 ⋀ x≤3
8 lis 15:42
Technik:
8 lis 15:48
Mat: jak juz to spojnik lub
8 lis 15:48
Technik: ten mówi lub ten mówi i to jak w końcu jest
8 lis 15:50
Mat: tak i znajdujessz czesc wspolna
8 lis 15:50
Mat: jak jest < i przekrecisz w prawo masz i jak jest > i przekrecisz w prawo masz lub tak nas uczyli
8 lis 15:51
Technik: poczekaj chwilę I2x−4I−I6x−12I≤4 2Ix−2I−6Ix−2I≤4 −4Ix−2I≤4 /(−4) Ix−2I≥−1 a teraz jak by był znak ≥4 to by wyszło Ix−2I≤−1 i wtedy jest sprzeczne
8 lis 15:53
Technik: dobra metoda
8 lis 15:54
Mat: tak zgadza sie emotka
8 lis 15:54
Mat: hahah niezawodna!
8 lis 15:54
Technik: no zobaczymy czy niezawodna teraz uczą inaczej
8 lis 15:55
Mat: no ja z 3 liceum haha
8 lis 15:56
Technik: liceum czy technikum to nie ważne liczy się wynik
8 lis 15:58
Mat: pewnie,mowie tylko ze tak teraz u mnie ucza emotka
8 lis 16:00
Technik: https://matematykaszkolna.pl/strona/1805.html to jeszcze wytłumacz mi czemu tu są takie znaki
8 lis 16:03
Mat: a konkretnie mozesz powiedziec ktore? Widze te przyklady to powiem Ci ze inna metoda ja je robie...
8 lis 16:04
Technik: 2x+1≤0 6−2x>0 czemu tu akurat takie znaki z czego to wynika
8 lis 16:08
Technik:
8 lis 16:20
Mat: rysunekpokaze ci inaczej: 3|2x+1| + |6−2x| < 11 najpierw wartosci bezwzgledne: { 2x+1 dla 2x+1≥0 ⇔2x≥−1⇔x≥−1/2 |2x+1|= { −2x−1 dla 2x+1<0⇔2x<−1⇔x<−1/2 { 6−2x dla 6−2x≥0⇔−2x≥−6⇔x≤3 |6−2x|= { −6+2x dla 6−2x<0⇔−2x<−6⇔x>3 przedzial 1 tam mamy tak : 3(−2x−1) + (−6+2x) < 11 przedzial 2 3(2x+1) + (−6+2x) < 11 itd.
8 lis 16:24
Technik: ok dzięki
8 lis 16:26
Mat: sory zle napisalam... w 1 przedziale to (6−2x) w drugim tez, dopiero w trzecim inaczej czyli −6+2x
8 lis 16:27
Mat: 3 przedzial : 3(2x+1) + (−6+2x) < 11
8 lis 16:28
Technik: ale chodzi o te głupie znaki dlaczego raz jest ≥ raz > albo ≥ <
8 lis 16:29
Mat: no w tamtej glupszej metodzie to widzac masz napisany przedzial wstaw za x jakas liczbe z tego przedzialu to sam dojdziesz. moja metoda jest lepsza no ale. emotka
8 lis 16:33
Technik: ok już coś skumałem dzięki za poświęcony czas
8 lis 16:34
Mat: no to kiedy lecim ? hahha
8 lis 16:35
Technik: jak będę miał wolny czas spokojna Twoja rozczochrana
8 lis 16:36
Mat: dobra dobra busy guy , nalezy mi sie za taka lekcje majzy !
8 lis 16:38
klaudia: jakie są zależności promienia od wysokości i tworzącej?
8 lis 16:40
Mat: dodaj nowy watek kolezankoemotka
8 lis 16:42
Technik: właśnie
8 lis 16:43
Mat: haha jak cos jeszcze nie wiesz z ta wartoscia bezwzgledna to pisz to Ci rozwiaze noemotka
8 lis 16:46
Technik: poczekaj mam kilka zadań ale do sprawdzenia bardziej
8 lis 16:48
Mat: dobra a moze zechcialbyc rozwiazac moje jakies zadanko z planimetrii o trapezie co ?
8 lis 16:51
Technik: no dawaj
8 lis 16:52
Technik: planimetria to druga klasa
8 lis 16:52
Mat: trapez rownoramienny kat ostry przy podstawie 30 stopni obwod wyn. 24 a no i podstawy sa sobie rowne oblicz ich dlugosc
8 lis 16:53
Technik: podstawy równe
8 lis 16:56
Mat: aj wiem a,b podstawy , c− ramie a+b=2c=p p−polowa obw 12=2c c=6 i z sin30 licze wysokosc chyba tak nie ?
8 lis 16:57
Mat: tzn w zadaniu mam napisane ze istnieje okrag wpisany w ten trapez⇔ sumy dlugosci przeciwleglych bokow sa rowne... no i to mnie zastanawia. jak rowne .
8 lis 16:58
Technik: tg
8 lis 16:59
Mat: rysunekto jest taki trapez
8 lis 17:00
Technik: to spróbuj coś z promieniem
8 lis 17:01
Mat: jak mam h to z pitagora moze
8 lis 17:03
Technik: nie może ale na pewno
8 lis 17:04
Mat: rysunekh=23 x= 25 no i co dalej ?emotka
8 lis 17:07
Technik: Ty w tym roku piszesz maturę nie ja
8 lis 17:08
Mat: dzięki, mam jeszcze ze 150 dni a ty jeszcze rok ? łełe. dobra to mi nie pomagaj i tak przyjdzie Ci takie zad rozwiazac!
8 lis 17:10
Technik: ja jeszcze 1,5 roku no wiem
8 lis 17:14
Technik: jestem dopiero w trzeciej technikum
8 lis 17:14
Mat: wow nieźle bo ja te wartosc bezwzgledna to niedawno mialam i to na rozszerzeniu... ale lajty! a ja na razie spina ze wszystkiego− oby do maja
8 lis 17:17
Technik: wstyd mi się przyznać ale to miałem w pierwszej klasie ale mi się zapomniało a teraz sobie powtarzam materiał od pierwszej klasy
8 lis 17:20
Mat: ja jeszcze nic nie powtarzam kurde no. polski musze powtorzyc hahaha to Ty rozszerzenie zdajesz jak masz te wartosc bezwzgledna ? emotka
8 lis 17:23
Technik: chciałbym
8 lis 17:28
Technik: ale tu robimy spam
8 lis 17:28
Mat: hahaha dobre ! 100 procent jak nic
8 lis 17:29
Mat: chyba Ty
8 lis 17:31
Technik: a Ty nie pożyjemy zobaczymy emotka
8 lis 17:32
Mat: dokladnie jak na razie to sie nie zapowiada na to
8 lis 17:33
Technik: u Ciebie czy u mnie ? się to nie zapowiada
8 lis 17:34
Mat: u mnie no emotka Ty to masz jeszcze z gorki
8 lis 17:36
Technik: dasz radę z górki hehe chyba pod górkę
8 lis 17:37
Mat: haha no nie ma innej opcji niestety emotka
8 lis 17:38
Technik: robisz zbiór andrzeja kiełbasy
8 lis 17:47
Mat: dokładnie emotka
8 lis 17:49
Technik: też robię na razie mam zrobione pierwsze dwa działy
8 lis 17:57
Mat: a ja 10 i 5 rozdzial
8 lis 17:59
Technik: czemu tak wybiórczo ?
8 lis 18:01
Mat: hahahha wybiórczo , no tak to w szkole sobie robimy przez Ciebie dochodze do wniosku ze w technikum jest lepiej jesli chodzi o matme
8 lis 18:04
Technik: zależy na jakim kierunku
8 lis 18:09
Mat: zaiste haha
8 lis 18:13
Technik: a Ty pierwszą czy drugą cześć tej kiełbasy ?
8 lis 18:18
Mat: pierwszą... drugą to chyba już na przyszly rok
8 lis 18:19
Technik: po fakcie
8 lis 18:22
Mat: zrobi się calusieńką chocby nie wiem co! spokojna twoja rozczochrana
8 lis 18:23
Technik: rozwiąż nierówność IIx−1I<3 IxI−1<3 ⋀ IxI−1>−3 x<4 ⋀ x>−4
8 lis 18:24
Technik: zrobisz całą ale kiedy to druga sprawa
8 lis 18:25
Mat: ||x−1||<3 to jest tak ?
8 lis 18:28
Mat: wiadomo kiedy emotka
8 lis 18:28
Technik: no tak
8 lis 18:31
Mat: no to Ix−1I<3 ⋀ Ix−1I>−3
8 lis 18:34
Mat: x−1<3 i x−1>−3 i x−1>−3 i x−1<3 no i dalej to chyba wiesz
8 lis 18:38
Technik: czyli x<4 i x>−4
8 lis 18:38
Mat: x<4 i x>−2 emotka
8 lis 18:40
Technik: no ta
8 lis 18:45
Mat: bitte
8 lis 18:46
Technik: danke emotka
8 lis 18:47
Mat: niemiecki pany
8 lis 18:50