matematykaszkolna.pl
taa PuRXUTM: aż wstyd że takie zadanie daje ale... 6:2(1+2)=...
1 lis 13:54
Mati_gg9225535: 1?
1 lis 13:56
Kejt: 9.
1 lis 13:56
Mati_gg9225535: lub 9
1 lis 13:56
:): 6:2(1+2)= 6 : 2*(3) = 6 : 6 = 1
1 lis 13:56
Mati_gg9225535: ale 6:2 * 3=3*3=9
1 lis 13:57
PuRXUTM: no właśnie też mi wychodzą 2 wyniki, to co z tym ? emotka
1 lis 13:57
Mati_gg9225535: raczej9, bo działania należy wykonywać po kolei emotka tak myślę
1 lis 13:58
Kejt: najpierw działanie w nawiasie: =6:2*3 /a dalej już normalnie/ = 3*3=9
1 lis 13:58
PuRXUTM: no też mi się tak wydaje ale kalkulator pokazuje 1
1 lis 13:59
Kejt: wrzuć do wolframa, tylko zamień ' : ' na ' / '
1 lis 13:59
Mati_gg9225535: moj pokazał 9 emotka
1 lis 14:00
PuRXUTM: Mati
1 lis 14:00
Mati_gg9225535: przepisałem dokładnie to 6:2*(1+2) a wynik otrzymałem dokładnie 9
1 lis 14:01
Mati_gg9225535: wolfram says nine emotka
1 lis 14:02
PuRXUTM: a ja 6:2(1+2)=1
1 lis 14:02
Mati_gg9225535: a mówi się że mnozenie i dzielenie jest przemienne
1 lis 14:03
PuRXUTM: no to jak wolfram tak mówi to muszę mu wierzyć
1 lis 14:03
Mati_gg9225535: i gdzie ta przemienność :<
1 lis 14:04
Kejt: nie..dodawanie i mnożenie jest przemienne −> jak zamienisz liczby miejscami to nie zmieniasz wyniku..w dzieleniu zmieniasz.
1 lis 14:04
PuRXUTM: w lesie
1 lis 14:04
aniabb: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejno%C5%9B%C4%87_wykonywania_dzia%C5%82a%C5%84 Gdy powyższe reguły nie wyjaśniają porządku wykonywania (np. występuje kilkukrotne dzielenie: 1/2/3), to poprawny wynik daje wykonywanie mnożeń, dzieleń, dodawań i odejmowań od lewej strony do prawej (w przykładzie powyżej poprawnym wynikiem jest 1/6), zaś potęgowań od prawej do lewej.
1 lis 14:05
Mati_gg9225535: własnie
1 lis 14:07
PuRXUTM: dzięki aniabb emotka
1 lis 14:07
Mati_gg9225535: czyli najpierw mnożenie potem dzielenie czyli 6:2(1+2)=1
1 lis 14:08
Mati_gg9225535: no no dzieki
1 lis 14:08
PuRXUTM: nieee... emotka
1 lis 14:09
Mati_gg9225535: "Gdy nie ma nawiasów, to najpierw wykonujemy potęgowanie i pierwiastkowanie; potem znak "minus" oznaczający przeciwieństwo, następnie mnożenie i dzielenie (napisane przez dwukropek lub kreskę pochyłą); a na końcu dodawanie, odejmowanie."
1 lis 14:10
Mati_gg9225535: prosto z WIKIPEDII
1 lis 14:10
aniabb: gdy są równocenne..mnożenie i dzielenie to po kolei od lewej
1 lis 14:12
Mati_gg9225535:
 1 1 1 
no dobra... 2*(1+3) zamieniam na 2:

i jest 6:2:

=3:

= 9 ...
 3 3 3 
1 lis 14:12
Mati_gg9225535: juz wszystko jasne
1 lis 14:13
Mila: Och, ciągle to samo. 6:2*(1+2)=3*3=9
1 lis 14:17
asdf:
4 

3 
 4 4 

=

, a nie

, to można też tak zapisać:
3 9 1 
4 1 

*

, a nie:
3 3 
4 3 

*

1 3 
z lewej do prawej!
1 lis 14:25
Piotr: fajne zadanie
1 lis 14:38
aniabb: wywołało dyskusję
1 lis 14:45
Bogdan: Najpierw działania w nawiasach. Mnożenie i dzielenie wykonujemy w kolejności zapisu. Mnożenie nie jest przemienne z dzieleniem. Określenie "mnożenie jest przemienne" oznacza, że a*b = b*a. Nie może być dwóch wyników w rachunkach. 6 : 2 * (1 + 2) = 6 : 2 * 3 = 3 * 3 = 9 emotka
1 lis 14:57