matematykaszkolna.pl
Liczby zespolone Ann: Jeśli obliczam z3=−27 Wychodzi
 x+2kπ x+2kπ 
|z|3(cos

+isin

)
 3 3 
skąd mam wziąć x?
24 paź 11:54
ICSP: proponuję zrobić to tak : z3 + 27 = 0 (z+3)(z2 −3z + 9) = 0 z = −3 v z2 − 3z + 9 = 0 drugie policzysz z delty.
24 paź 11:57
Ann: Aaa wiem chyba <3 |z|3=27 więc w nawiasie musi być −1 więc przyrównujemy do cosπ+isinπ? Zawsze przyrównujemy do cos0+isin0 lub cosπ+isinπ?
24 paź 11:57
ICSP: koniecznie chcesz to zrobić ze wzoru De Movier'a ?
24 paź 11:58
Ann: Do równać kwadratowych dojdę za 10 minut. Najpierw chcę zrozumieć Moviera
24 paź 11:59
Ann: A z delty nie wiem na razie, jak obliczyć −27
24 paź 12:02
ICSP: Dobrze : Pierwszym krokiem w używaniu de Movier'a jest sprowadzenie liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej mam z = − 27 z = −27 = 27(−1 + 0i) = 27(cosπ + isinπ) teraz korzystam ze wzoru
 π + 0 π + 0 
z1 = 327(cos

+ isin

) = ...
 3 3 
 π + 2π π + 2π 
x2 = 327(cos

+ isin

) = ...
 3 3 
 π + 4π π + 4π 
z3 = 327(cos

+ isin

) = ...
 3 3 
24 paź 12:02
Ann: Ok, dzięki. Teraz jak wyliczyć
 3+−27 
z1=

 2 
 3−−27 
z2=

 2 
24 paź 12:08
ICSP: −27 = −1*27 = ±i27 = ±3i3
24 paź 12:10
Ann: Ooo dziękuję emotka
24 paź 12:18
Ann: A co z takim równaniem? z2+2z+1+i=0 Δ=−4i
24 paź 12:34
ICSP: Skorzystaj ze wzoru De Movier'a aby policzyć pierwiastki z delty emotka
24 paź 12:36
Ann:
 

?
2 
x+2kπ  

=

?
2 2 
24 paź 13:06
ICSP:
   
−4i = 4(0 − 1*i) = 4(cos

+ isin

 2 2 
 
 

+ 0
2 
 
 

+ 0
2 
 
z1 = 4(cos

+ i sin

) = ...
 2 2 
 
 

+ 2π
2 
 
 

+2π
2 
 
z2 = 4(cos

+ i sin

)
 2 2 
24 paź 13:10
Ann: No tak emotka a co z takim równaniem? z2+2z+3+i=0 Δ=−8−4i 8(−1−12i) Na układzie współrzędnych będzie to dziwny kąt. Jak coś takiego rozwiązać?
24 paź 13:21
ICSP: szukamy Δ = −8 − 4i −8 −4i = x + yi gdzie x,y ∊ R −8 − 4i = x2 − y2 +2xyi z tego mam że x2 − y2 = −8 2xy = −4 rozwiąż ten układ równań a otrzymasz to co chcesz.
24 paź 13:26
Ann: (1+i)1999 wyjdzie 21999(1−i)? W takiej postaci to zostawiamy?
24 paź 18:22
Ann:
24 paź 18:46