matematykaszkolna.pl
funkcje wymierne . Funkcje . : Rozwiąż nierówność :
2 

>1 .
|3x−1| 
21 paź 12:37
pigor: ... np. tak : 2|3x−1| >1 /*|3x−1|≠0 ⇔ 2 >|3x−1| i 3x−1≠0 ⇔ ⇔ |3x−1|<2 i 3x≠1 ⇔ −2< 3x−1<2 /+1 i x≠13 ⇔ −1< 3x<3 /:3 i x≠13 ⇔ ⇔ −13< x<1 i x≠1313< x < 13 lub 13< x <1 ⇔ ⇔ x∊( −13; 13) U (−13; 1) . ... emotka
21 paź 12:48
Gustlik: rysunek
2 

>1 /*|3x+1| mogę mnożyć, bo |3x+1|>0 przy poniższym założeniu, znak nierówności
|3x−1| 
nie zmieni się
 1 
D: 3x−1≠0 ⇔ x≠

 3 
2>|3x−1| |3x−1|<2 3x=1±2 3x=3 v 3x=−1 /:3
 1 
x=1 v x=−

 3 
 1 1 
x∊({−

, U{1{3})U{

, 1)
 3 3 
Pigor fajne masz sposoby, ale mam małe pytanko: po co 20 razy przepisujesz to założenie
 1 
x≠

? Nie szkoda Ci czasu? Przecież wystarczy je napisać raz na początku i potem
 3 
uwzględnić przy wyniku. Boże, co to teraz za idiotyczne metody w tych szkołach, przepisywanie w kółko równań, z którymi sie nic nie robi, bo jakiś idiota wymyślił, że musi być klamerka. A potem uczniowie tak robią na maturze, tracą cenny czas na idiotyczne przepisywanie w kółko równanka, z którym i tak nie można nic zrobić, a efekt − przeciętnie 20 % w skali kraju oblewa maturę z matmy.
21 paź 13:02
pigor: ... nie grzesz Wszechmocny Panie Nauczycielu i nie mieszaj do tego Boga , bo właśnie przez takich nauczycieli jak TY − taką maturę o poziomie gimnazjum − oblewa aż tyle dzieciaków . ... emotka
21 paź 13:11
Gustlik: Nie przeze mnie, bo u mnie 100 % zdaje, bo właśnie uczę łatwymi i przyswajalnymi metodami, a nie do Rzymu przez Krym, tak jak Ty. Zamiast np. wielomiany rozwiązywać prosto i szybko schematem Hornera, pokazujesz najbardziej pokręconą metodę, jaka jest grupowanie. Uczniowi to zajmie ze 4 razy wiecej czasu niż schematem Hornera i traci cenne punkty. Za ten czas zrobiłby jeszcze 3 inne zadania. Taklie metody to można sobie ćwiczyć w domu, jak się ma czas, a nie na maturze, gdzie jest wyścig z czasem.
21 paź 13:53