matematykaszkolna.pl
Fizyka rzut ukośny nadrobienie braków jok: rysunekSiemanko, muszę nadrobić braki z fizyki z działu kinematyka emotka Ciało zostało rzucone z wierzy o wysokości ho, vo = pod kątem β a)Oblicz hmax , b)odległość rzutu, c)czas rzutu,
 1 
y= s0 + Vosinβt −

at2
 2 
Gdy y=0, wtedy będę mógł z tego wyliczyć pierwiastki kwadratowe, inaczej odległość wierzy, zakładając, że x1 lub x2 > 0
 1 
0 = s0 + Vosinβt −

at2
 2 
 Δ 
hmax to po prostu q = −

 2a 
 1 
Δ= (Vosinβ)2 +4(

a* ho) = (Vosinα)2+ 2a ho)
 2 
Δ = (Vosinβ)2 +2aho
 (Vosinα)2+ 2a ho) 
a) hmax =

 2a 
b) pierwiastek kwadratowy >0 c)jak to zrobić? Proszę o sprawdzenieemotka
20 paź 14:11
jok: help
20 paź 15:00
asdf: WEJDŹ NA GG
20 paź 15:01
Trivial: wieża Mamy takie równania wektorowe: r = r0 + v0t + 12at2 v = v0 + at Rozpisując na x,y mamy: x = v0cosβt vx = v0cosβ
 1 
y = h0 + v0sinβt −

gt2 vy = v0sinβ − gt
 2 
Ciało ma maksymalną wysokość, gdy vy = 0, zatem:
 v0sinβ 
0 = v0sinβ − gt → t =

 g 
Podstawiamy do równania na y:
 v0sinβ v0sinβ 1 v0sinβ 
hmax = y(

) = h0 + v0sinβ*


g*(

)2
 g g 2 g 
 (v0sinβ)2 1 (v0sinβ)2 
= h0 +


*

 g 2 g 
 (v0sinβ)2 
= h0 +

 2g 
xmax mamy, gdy y(t) = 0 − stąd wyliczamy czas rzutu (wybieramy t>0), a następnie podstawiamy go do równania na x i mamy xmax. Gotowe. emotka
20 paź 15:19
jok: Dzieki, kumam emotka punkt a jest dobrze zrobiony? DO ASDF .l.
20 paź 15:33
Trivial: Dobrze, jednak mniej liczenia jest sposobem, który pokazałem. emotka
20 paź 15:40