matematykaszkolna.pl
:) ICSP: Trivial masz chwilkę ?
18 paź 13:56
Trivial: mam.
18 paź 14:30
ICSP: to poradzisz koledze jak napisać funkcję która zamieni cyfry w liczbie ? np z liczby 1234 zrobi liczbę 4321 a z liczby 15 zrobi 51 emotka
18 paź 14:31
Trivial: int reverse(int n) { return Integer.parseInt(new StringBuffer("" + n).reverse().toString()); }
18 paź 14:38
ICSP: acha i że niby tyle ?
18 paź 14:39
ICSP: (new StringBuffer("" + n).reverse().toString()); − możesz wyjaśnić co oznacza ta linijka ? Tylko tak po kolei
18 paź 14:41
Trivial: No tak. Nie zadziała dla liczb ujemnych, ale to chyba nie problem. emotka
18 paź 14:42
ICSP: ujemne wykluczyłem pętlą emotka
18 paź 14:42
Trivial: Integer.paseInt(String) → zamienia String na liczbę int. Czyli np. Integer.parseInt("23") == 23 "" + n − rzutuje liczbę n na String. Przykład: "" + 5 == "5", "asdf" + 88 == "asdf88", ... StringBuffer użyty jest tylko dlatego, że ma metodę reverse, która odwraca napis. Klasa ta ma różne narzędzia do budowy napisów. new StringBuffer("" + n) tworzy StringBuffer zawierający napis ""+n. Używamy metody StringBuffer.reverse(), aby otrzymać StringBuffer zawierający odwrócenie napisu. StringBuffer.toString() zamienia StringBuffer z powrotem na napis, który parsujemy metodą Integer.parseInt(). emotka
18 paź 14:47
ICSP: a załóżmy taką funkcję : public static int iloścCyfr(int n){ return 1 + Math.log10(n); } Jeżeli dobrze ją napisałem to powinna ona zwracać liczbę cyfr danej liczby całkowitej. Tylko pytanie czy nie będzie błędów przy kompilowaniu, oraz jeżeli błędy będą to jak się ich pozbyć emotka
18 paź 14:54
Trivial: A nie możesz po prostu skompilować i sprawdzić? emotka
18 paź 14:57
ICSP: :( Nie da sieemotka
18 paź 15:03
ICSP: Może powiesz jak zrobić aby to działało ? Tzn aby nie tracić tej precyzji emotka
18 paź 15:06
Trivial: Tak żeby nie tracić precyzji, to musisz napisać swoją własną funkcję, która zlicza liczby. Np. prosta pętla z licznikiem i dzieleniem przez 10, aż otrzymasz zero.
18 paź 15:09
Trivial: zlicza cyfry*
18 paź 15:09
ICSP: ok emotka Dzięki za pomoc emotka
18 paź 15:12
Trivial: emotka
18 paź 15:15
ICSP: Spytam jeszcze z ciekawości czy w Javie da się wyświetlić takie okienko z dwoma możliwymi przyciskami : tak oraz nie i żeby użytkownik musiał kliknąć myszką w odpowiedni przycisk ?
18 paź 15:18
Trivial: Na pewno jest. Ale nie korzystałem z tego. Pierwszy link z google: http://docs.oracle.com/javase/tutorial/uiswing/components/dialog.html
18 paź 15:21
ICSP: Dzięki
18 paź 15:23