matematykaszkolna.pl
intrepretacja graficzna prosze o pomoc dk: Hej mam nastepujący problem emotka mam do rozwiązania równania i nierówności i musze przedstawić ich interpretacje graficzną (lub geometryczną − nie umiem rozczytać( . O ile rozwiązanie nie stanowiło problemu to interpretacja tak. Proszę o pomocemotka a) x2 − 49 = 0 ^ x = 7 v x=−7 b) 6x−x−4 < 4x * 3 5x−4 < 12x 5x−12x<4 −7x<4
 4 
x>

 7 
c)7x−4x2 −4 > 0 Δ = 49 − 4(−4*−4) Δ = −15 x ∊ do zbioru pustego d) x2 <= −4 x ∊ do zbioru pustego
 x 
e)

= −1
 4x−1 
x= −1(4x−1) x= −4x+2 x+4x=2 5x=2
 2 
x=

 5 
16 paź 17:46
Aga1.: c) dlaczego do zbioru pustego? e) brak dziedziny, a −1*(−1)=1, a nie 2.
16 paź 17:49
dk: bo delta jest ujemna? ale chodzi mi o interepretacje graficzną.
16 paź 18:01
Aga1.: rysunekgdy Δ<0 to nierówność kwadratowa nie ma rozwiązań lub rozwiązaniem jest R. Rysujemy parabolę i z rysunku widać,że funkcja nie przyjmuje wartości dodatnich ( i to jest chyba interpretacja graficzna ) A Twoja odp. prawidłowa, ale nie tylko dlatego,że Δ<0
16 paź 18:09
Krzysiek :
 1 
Wroc jeszcze do przykladu e . A co bedzie jakby x wyszedl

. DOstalbys dzielenie przez 0.
 4 
A to jest dzialanie niedozwolone . Dlatego najpierw trzeba napisac ze mianownik
 1 
≠0⇒4x−1≠0⇒x≠

i teraz jest git
 4 
16 paź 19:22