matematykaszkolna.pl
liczby zespolone. abc: Jak wyznaczyć pierwiastki wielomianu stopnia drugiego w dziedzinie zespolonej? Może ktoś zapodać kilka zadań na to+ pokazać na 1−2 przykładach jak się za to zabierać?
14 paź 20:26
vitek1980: no tak samo, jak w przypadku dziedziny rzeczywistej, tylko jak masz Δ<0 to stosujesz zmodyfikowany wzór na pierwiastki:
 −b±i*−Δ 
x1,2 =

 2*a 
14 paź 20:33
vitek1980: rozwiąż przykładowe równanie x2+x+1=0 i napisz co ci wyszło
14 paź 20:33
abc: aha, już sekunda. x2+x+1=0 Δ=1−4=−3 Δ=−3
 −1−i−3 −1+i−3 
x1=

∨ x2=

 2 2 
14 paź 20:42
abc: dalej trzeba coś z tym pokombinować, jak mam takie pierwiastki ?
14 paź 20:43
vitek1980: pod pierwiastkiem 3 a nie −3 ale reszta ok
14 paź 20:44
abc: 1)A metoda eliminacji Gaussa? W układach równań ( macierze nie były wprowadzane jeszcze na wykładzie więc nie wiem czy muszę użyć ,kazali tylko nauczyć się tego na następne ćw.)tylko proszę o wytłumaczenie, bo wykładowca nie zdążył pokazać metody i ledwie napisał przykłady pod koniec do rozwiązania, jutro powinienem uzyskać kartę i dostęp do biblioteki akademickiej to sam posprawdzam książki z literatury zalecanej jak to się liczy, ale na razie na kartkówkę muszę się nauczyć na pon, a biblioteka nie czynna. Pokaże ktoś na tym: rozwiąż układ równań metodą eliminacji Gaussa {2z1+(19−4i)z2=2 {2iz1+(20−i)z2=2i 2 wyznaczyć a,b∊R że:
a b 

+

=1
2+3i 3−2i 
po sprowadzeniu do wspólnego mianownika co dalej?
14 paź 21:10
vitek1980: pomnóż obustronnie przez wspólny mianownik: a(3−2i)+b(2+3i)=(2+3i)(3−2i) po zredukowaniu wyrazów podobnych trzeba porównać części rzeczywiste i urojone obu stron w celu obliczenia a i b jeśli chodzi o eliminację Gaussa poczekaj na wykład o macierzach
14 paź 21:50