matematykaszkolna.pl
Oblicz: z czego ktoś skorzystał przechodząc do tej postaci równania? hanna: (−x−2)/(x+1) = (x+2)*(x+1) z czego ktoś skorzystał przechodząc do tej postaci równania?
14 paź 10:39
Basia: widzisz już chyba (poprzedni post), że to nieprawda
−x−2 −(x+2) x+2 

=

=

x+1 x+1 x+1 
14 paź 10:57
Basia: a przejście z ilorazu na iloczyn to nie jest równość tylko równoważność
a 

< 0 ⇔ [ a<0 i b>0 ] lub [ a>0 i b<0 ] ⇔ a*b<0
b 
a 

> 0 ⇔ [ a>0 i b>0 ] lub [ a<0 i b<0 ] ⇔ a*b>0
b 
przy nierównościach nieostrych potrzebne dodatkowe zastrzeżenie
a 

≤ 0 ⇔ [ a≤0 i b>0 ] lub [ a≥0 i b<0 ] ⇔ [ a*b≤0 i b≠0 ]
b 
a 

≥ 0 ⇔ [ a≥0 i b>0 ] lub [ a≤0 i b<0 ] ⇔ [ a*b≥0 i b≠0 ]
b 
14 paź 11:01