matematykaszkolna.pl
df __std__call__: Witam! Pierwsze zajęcia z fizyki doświadczalnej zmiażdżyły mnie − liczenie całek krzywoliniowych i inne piękne rzeczy emotka. Poszukiwana jest przeze mnie literatura traktująca o wektorach, polach skalanych, polach ekwiskalarnych, gradientach pola skarnego, strumieńiach wektora, polu wektorowym, rotacji pola wektorowego, dywergencji, potęcjale pola. Ogólnie nie wiem czego szukać, nie wiem jak nazywa się ten dział matematyki, który się zajmuje tymi rzeczami (bo to chyba bardziej matema niż fizyka). Te pochodne i całki, które się tam pojawiają to jako tako rozumiem − w zasadzie kilka wzorów ale nie rozumiem pól wektorowych, dywergencji i innych z tego typu zagadnień.
9 paź 20:05
jan: __std__call__ studiujesz na technicznej ?
9 paź 20:08
9 paź 20:10
__std__call__: Jan − tak studiuję fizykę techniczną i w trzy godziny zegarowe (2x1,5) prowadzący wyłożył nam wszystko co jest mniej więcej w tym dokumencie: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0CEkQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwipos.p.lodz.pl%2Fmat_dyd%2Fpetera%2Fwyklady%2Fwyklad1_analiza_wektorowa1.doc&ei=RGR0UNu8MM7ntQb784HQBA&usg=AFQjCNHY2BOEb2tTQy_Z01Lw5j5pTdzZlg&sig2=DEEmy9HYrdlb60kKjOJiDg&cad=rja Niestety ale forma wykładu jest dla mnie w dużej części niejasna − na algebra a na ćwiczeniach z fizyki całki krzywoliniowe, całki pola i inne elementy analizy − co gorsza od nas w zasadzie wymagają biegłości w tym − gdy przecież nie było to w programie liceum. Krzysiek − dziękuję, mam inne książki tych autorów i są całkiem fajne ale jestem otwarty na dalsze propozycje − może nieco obszerniejsze emotka.
9 paź 20:20
Krzysiek: to oczywiście standardowo w Krysickim/Włodarskim coś znajdziesz.
9 paź 20:22
__std__call__: Właśnie potrzebuję czegoś więcej niż kilku zadań i minimum teorii bo gość nas mocno − jak zapowiada − będzie z tego czegoś maglował.
9 paź 20:33
__std__call__: Basiu − polecisz coś? emotka
9 paź 21:21